امام جمعه خمام:

زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز توسط صاحبان نفوذ در خمام/ سرایداری سرمایه داران سایر استان های کشور در شأن مردم ما نیست

امام جمعه خمام به معضل زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز توسط سودجویان و صاحبان نفوذ عنوان کرد و گفت: چگونه است که برخی از مردم روستایی منطقه خمام از ساخت و ساز در حیات خانه شان به بهانه قرار گرفتن در حریم آزاد راه امام زاده هاشم به منطقه آزاد بعد از ۱۰ سال هنوز محروم هستند ولی در همان روستاها عده ای به راحتی زمین های کشاورزی را پُر کرده و به امید پرداخت جریمه، اقدام به ساخت ویلا می کنند؟

زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز توسط صاحبان نفوذ در خمام/ سرایداری سرمایه داران سایر استان های کشور در شأن مردم ما نیست

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام حامد اسدالله زاده در خطبه های نمازجمعه شهرستان خمام با بیان اینکه جمعه هفته گذشته خبر درگذشت فقیه مجاهد و عالم بصیر مرحوم علامه مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف به تعبیر روایات « ثلمهٌ لا یسدها شیءٌ» شکافی در دنیای اسلام ایجاد کرد، اظهارد کرد: رحلت این سنگربان عرصه معرفت اسلامی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پای با استقامت در صراط مستقیم را محضر امام عصر (عج) و رهبر فرزانه انقلاب و همه شاگردان و علاقه مندان و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و علو درجات را برای ایشان از حضرت حق خواستاریم و خداوند انشاء الله سایه مقام عظمای ولایت را بر سر امت اسلامی پایدار نگه بدارنند.

امام جمعه خمام با بیان اینکه در روزهای گذشته بار دیگر جهان شاهد فرو ریختن هیمنه مدعیان دموکراسی در دنیای غرب بود، گفت: حمله به کنگره امریکا توسط طرفداران ترامپ قمارباز و کشته و زخمی شدن عده ای از مردمی که فریب قدرت طلبی این احمق را خورده اند بیش از آنکه تأسف دشمنان امریکا را در پی داشته باشد، تأسف دوستان امریکا را در پی داشت.

حجت الاسلام اسدالله زاده ادامه داد: همان رسانه های غربی که روزی اعتراضات صنفی مردم ما در آبان ۹۸ را قیام مردم علیه حاکمیت و مخالفین جمهوری اسلامی معرفی می کردند امروز تسخیر کنگره امریکا توسط طرفداران یک بازنده انتخاباتی را اعتراض مردمی معرفی می کنند و همه تقصیرها را بر عهده تحریک های ترامپ می گذارند ولی حقیقت این است که اضمحلال دولت تروریست آمریکا و فروپاشی ابرقدرتی غرب را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: همانگونه که بزرگترهای ما شاهد نابودی شوروی کمونیست بودند جوان های ما نیز شاهد نابودی امریکای لیبرال خواهند بود.

امام جمعه خمام افزود: اصرار غرب بر پذیرش FATF توسط ایران اسلامی بعد از آن رقم خورد که علیرغم حداکثرسازی تحریم ها و فشار اقتصادی، باز هم دنیا شاهد استقامت جمهوری اسلامی و فروش نفت از کانال های دیگر و آموختن راه های جدید در بحران های اقتصادی بوده است.

حجت الاسلام اسدالله زاده در خصوص فشارهای اقتصادی و تحریم ها، تصریح کرد:  فشارهای اقتصادی و تحریم ها هرچند به همه اقشار جامعه فشار اقتصادی و معیشتی را وارد کرد ولی وقتی تحریم ها به سقف برسد و باز ببینند که نتیجه مطلوب برای دشمن حاصل نشده است؛ امریکایی ها و دولت های اروپایی را به طمع انداخته است تا به دنبال برجام پلاس و مذاکرات موشکی و امثال آن باشند.

همراهی و همصدایی عجیب برخی از سیاسیون داخلی برای پذیرش FATF

وی خاطرنشان کرد: آنچه این روزها برای مردم ما بسیار عجیب و ناباورانه است همراهی و همصدایی برخی از سیاسیون داخلی برای پذیرش FATF است! همان معاهده ای که به غرب اجازه خواهد داد تا به صورت آنی در جریان تمامی مراودات اقتصادی کشور قرار گیرد و کاری را که نتوانستند با برجام به سرانجام برسانند با FATF تکمیل کنند و راه‌ های دور زدن تحریم ها را شناسایی و کار را یکسره کنند.

امام جمعه خمام عنوان کرد: اگر این خوش خیالی از سر ناآگاهی است امیدواریم خداوند به این سیاستمداران ما عقل معاش عنایت فرماید و اگر هم از سر خیانت است که امیدواریم خداوند متعال به زودی رسوایشان کند تا ملتی از شر آنها در امان بماند.

وی یکی از معضلات استان و همچنین منطقه خمام را  معضل زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز توسط سودجویان و صاحبان نفوذ عنوان کرد و گفت:
این بار خطاب بنده به  قوه قضائیه، دادگستری  و دادستان استان گیلان و همچنین دادگستری خمام می باشد بنده همانند برخی از مدعیان، حقوقدان نیستم ولی بی اطلاع از حقوق هم نمی باشم! اینکه به دادگستری ها توصیه شود که در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ روستایی تا جایی که امکان دارد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرمجاز مماشات و مدارا کنید و حکم تخریب را به جهت سرمایه گذاری های صورت گرفته صادر نشود نه در شأن قوه قضائیه انقلابی ماست و نه در شأن مردمی که دل بسته به عدالت محوری از ناحیه قوه قضائیه هستند می باشد.

امام جمعه خمام ادامه داد:  می بایست قانون نسبت به همه به صورت یکسان اجرا گردد و ما نمی گوییم که از فردا هرکس تخلف در ساخت و ساز کرد تخریب کنید بلکه عرض مان این است که تبعیض در برخوردها و اجرای سلیقه ای قانون شایسته دادگستری ما نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام اسدالله زاده افزود: چگونه است که برخی از مردم روستایی منطقه خمام از ساخت و ساز در حیات خانه شان به بهانه قرار گرفتن در حریم آزاد راه امام زاده هاشم به منطقه آزاد بعد از ۱۰ سال هنوز محروم هستند ولی در همان روستاها عده ای به راحتی زمین های کشاورزی را پُر کرده و به امید پرداخت جریمه، اقدام به ساخت ویلا می کنند؟

امام جمعه خمام افزود: به برادران انقلابی در قوه قضائیه استان گیلان و دادستان می گویم که سرایداری سرمایه داران سایر استان های کشور در شأن این مردم ستمدیده نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه