مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان:

رکود در حوزه‌های اشتغال مهمترین دغدغه حوزه اقتصادی است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: دغدغه اصلی حوزه اقتصادی، رکودی است که در حوزه‌های اشتغال وجود دارد.

رکود در حوزه‌های اشتغال مهمترین دغدغه حوزه اقتصادی است
به گزارش ۸دی،«یونس رنجکش» امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تملک شده بانکی در محل فرمانداری صومعه سرا اظهار کرد: برای اینکه واحدهای راکد و تحت تملک به چرخه تولید برگردند باید در مسیری قرار بگیرند که بر اساس ضوابط تعیین شده در مسیر فعال شدن باشند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی حوزه اقتصادی، رکودی است که در حوزه‌های اشتغال وجود دارد افزود: غیرفعال بودن بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی که روزگاری با انگیزه کمک به رشد اقتصادی وارد این چرخه شدند ولی متاسفانه چرخ هایشان اکنون لنگ میزند یا از کار افتاده است از دیگر دغدغه‌هاست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه با شناسایی واحدهایی که فعلا در تملک بانکها قرار گرفته‌اند، تا پایان امسال باید ۳۰ درصد آن به چرخه تولید برگردد گفت: اگر شخصی قادر به باز پس گیری تملک خود نیست بانک با مناقصه افراد جدیدی را وارد چرخه کند تا واحدهای راکد وارد چرخه اقتصادی شوند.

رنجکش با اشاره به اینکه واحدی که راکد است، ارزش افزوده ندارد تصریح کرد: واحد تولیدی وقتی احیا شود سود اقتصادی برای صاحبش فراهم و در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … به فرایند و تحولات اجتماعی، سیاسی و … کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از چالش‌های بیکاری به بی‌رونق بودن واحدهای ما بر می‌گردد خاطرنشان کرد: زمانی در صومعه‌سرا ده‌ها واحد راه‌اندازی شده که متاسفانه امروز تعداد واحدهای غیرفعال از فعال بیشتر است و یک فاجعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ضوابط موجود باید یک عظم جدی در سطح شهرستان داشته باشیم تا واحدها به چرخه در آیند اظهار کرد: کار بانکها، بنگاه‌داری نیست بلکه پشتیبانی از واحدهای تولیدی است و هر واحدی که در اختیارشان قرار گرفته فقط چراغ های آن روشن بود و ارزش افزوده ای تولید نکرده‌اند.

رنجکش با اشاره به اینکه اگر به رونق اقتصادی کشوری می خواهیم کمک کنیم باید عظم جدی از طرف سرمایه گذاران وجود داشته باشد افزود:  بانکها، محوریت شرایط واگذاری این واحدها و نوع تملک را تبیین کنند تا اگر مواردی به صورت موردی است بانک به بانک بررسی شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه