افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در گیلان/آغاز طرح بخشودگی و جریمه مشترکین کم و پرمصرف از دی‌ماه

به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان آمار گاز مصرفی در گیلان بسیار نگران‌کننده بوده و در آذرماه امسال ۱۴ و همچنین در دو هفته ابتدایی دی‌ماه ۱۵ درصد با افزایش مصرف گاز مواجه بودیم.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در گیلان/آغاز طرح بخشودگی و جریمه مشترکین کم و پرمصرف از دی‌ماه

به گزارش ۸دی، با آغاز فصل زمستان و برودت شدید هوا مصرف گاز در کشور همواره با افزایش مواجه شده و این امر مشکلاتی را برای تأمین گاز مصرفی منازل مردم ایجاد می‌کند.

بر اساس آمار در فصول سرد سال مصرف گاز در بخش خانگی پنج الی هفت برابر تابستان بوده و امسال هم مصرف گاز در مقایسه با سال گذشته با افزایش مواجه و این امر بر نگرانی‌های مدیران شرکت گاز افزوده است.

افزایش مصرف گاز در کشور به حدی افزایش‌یافته که دولت در ابلاغیه‌ای به‌تمامی استان‌ها اعلام کرد اگر مشترکی در چهار ماه فصل سال بتواند کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند شامل بخشودگی کامل قبض گاز می‌شود تا از این طریق بخشی از گاز مصرفی در کشور کاهش پیدا کند.

طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت گاز گیلان آمار گاز مصرفی در گیلان بسیار نگران‌کننده بوده و در آذرماه امسال ۱۴ و همچنین در دو هفته ابتدایی دی‌ماه ۱۵ درصد با افزایش مصرف گاز مواجه بودیم که دولت در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

به گفته حسین اکبر شامگاه اگر مشترکی در فصل زمستان به ازای ۱۰ درصد صرفه‌جویی نسبت به میانگین مصرفی خود در دو سال گذشته شامل ۱۵ درصد بخشودگی گاز و اگر همین مقدار بیشتر از دو سال گذشته مصرف کند با جریمه ۱۵ درصدی مواجه می‌شود.

طرح جریمه و بخشودگی مشترکین کم‌مصرف و پرمصرف از دی‌ماه در حال اجرا و مشترکی که موارد گفته‌شده را رعایت نکند با جریمه روبه‌رو می‌شود به این دلیل مدیرعامل شرکت گاز گیلان از تمامی مردم درخواست دارد در مصرف گاز ملاحظه بیشتری داشته و با پوشیدن لباس گرم در منزل نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اقدام کنند.

 به ازای هر یک درجه کاهش دمای منزل به میزان ۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز شکل‌گرفته و کم کردن شعله‌ها و ایجاد دمای آسایش ۱۸ الی ۲۰ درجه‌ای و همچنین بهره بردن از لباس و پرده‌های ضخیم بسیار می‌تواند به کاهش مصرف گاز و صرفه‌جویی کمک کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه