جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

“حماسه ۹دی” نفوذ نرم دشمن را خنثی کرد

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۹ دی روز تجلی ولایتمداری ملت ایران و خنثی‌کننده نفوذ نرم دشمنان اسلام بود گفت: پاسداشت روز ۹ دی به احترام ملتی است که بصیرتشان را به موقع نشان دادند.

“حماسه ۹دی” نفوذ نرم دشمن را خنثی کرد

به گزارش ۸دی،سرهنگ پاسدار حسن حبیبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی اندیشه نوینی را در جهان مطرح کرد و توانست نظام‌های موجود را به چالش بکشاند از این رو از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌ریزی‌های متنوعی برای مهار این انقلاب در دستور کار آمریکا قرار گرفت.

وی در امور اقشار بسیج افزود: در این راستا آمریکا از هیچ روشی اعم از روش‌های خشونت‌آمیز و غیرخشونت‌آمیز دریغ نکرده و از عوامل داخلی و نیز عوامل قدرت‌های خارجی در راستای مهار انقلاب اسلامی استفاده کرد تا نظام اسلامی را به چالش بکشاند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۹ دی نقطه بین المللی انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است گفت: در سال ۸۸ دشمنان توانستند از فضای دو قطبی ایجاد شده ناشی از انتخابات استفاده کرده و به‌دنبال تغییر اساس نظام جمهوری اسلامی بودند؛ آمریکا به‌دنبال یک مدلسازی راهبردی بود که پیش از این با استفاده از آن در کشورهای دیگر به نتیجه رسیده بود.

وی با بیان اینکه ۹ دی روز تجلی ولایتمداری ملت ایران و خنثی‌کننده نفوذ نرم دشمنان اسلام بود افزود: فتنه سال ۸۸ در بستر جنگ نرم دشمنان به‌ویژه آمریکا در قالب انقلاب‌های مخملی ظهور کرد و این فتنه محصول تلاش آمریکا برای نجات از بن‌بست و شکستی بود که در عراق با آن مواجه شده بود.

حبیبی با اشاره به اینکه اولین دستاورد حماسه ۹ دی طرفداری آحاد مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود گفت: بالاترین پیام این حماسه آفرینی این بود که مردم طرفدار نظام جمهوری اسلامی بوده و دشمنان نباید این خیال را در سر بپرورانند که مردم از این نظام و ولایت فقیه دل سرد شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج افزود: از دستاوردهای دیگر این حماسه می‌توان به پشتیبانی‌سازی استوار مردم در جهت حضور  مقتدرانه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی اشاره کرد؛ در سال ۸۸ اغتشاش ۹ ماهه در کشور، ایران را در عرصه بین‌المللی با چالش مواجه کرد و مردم ایران در ۹ دی با حرکت خودجوش و عاشورایی خود طی یک راهپیمایی برنامه‌ریزی نشده حمایت خود را از ولایت و رهبری اعلام کردند.

حبیبی تصریح کرد: مردم ایران در این راهپیمایی خشم و انزجار خود را از فتنه گران و زمینه‌سازان این فتنه و وفاداری خود را به انقلاب و ولایت فقیه به نمایش گذاشتند حماسه ۹ دی اثبات کرد که ایرانیان ولایتمدار آماده جان‌فشانی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه ناکامی جریان فتنه و حفظ انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بود افزود: مردم با احساس وظیفه و خلق حماسه شورانگیز ضمن به نمایش گذاشتن وحدت خود و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی اثبات کردند که در مقابل هنجارشکنی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها می‌ایستند و مواضع سرسختانه‌ای از خود نشان می‌دهند.

حبیبی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی مردم دیندار ایران در ماجرای فتنه این بود که همچون مردم زمان حضرت علی(ع) در توطئه و فتنه خوارج گرفتار نشدند گفت: حماسه ۹ دی بیداری عظیم و نقطه پایان فتنه پس از انقلاب بود که دشمنان را به کلی ناامید کرده و انسجام محکمی را در درون کشور شکل داد.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یعنی مردم و اسلام افزود: پاسداشت روز ۹ دی به احترام ملتی است که بصیرت خودشان را به موقع نشان دادند و نباید لحظه‌ای از خدمت رسانی به این مردم دریغ کرد؛ ۹ دی مانند رودخانه‌ای مواج فضای سیاسی کشور را از آلودگی‌ها پاک کرد.

وی افزود: برای زنده نگه‌داشتن حماسه ۹ دی باید این بصیرت مردم تداوم داشته باشد و چه بسا کسانی که دستی بر فقه، عرفان و علم درعلوم اسلامی داشتند اما نتوانستند موضع خوبی را در این طوفان فتنه از خود نشان دهند اما مردم ضمن شناخت کامل اسلام، بصیرت و بینش سیاسی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در امور اقشار بسیج خاطرنشان کرد: ولایت مداری و بصیرت مردم گیلان همیشه زبان‌زد بوده و روز هشت دی سال ۸۸ اثبات این ادعا است؛ در روز هشت دی که ۱۲ استان قبل از اعلام رسمی برای راهپیمایی اعلام آمادگی کرده بودند، گیلان نیز یکی از این استان‌ها بود.

حبیبی با بیان اینکه رمز این موفقیت و فایق آمدن بر فتنه تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، بصیرت  و زمان‌شناسی مردم ایران بود عنوان داشت: دشمنان در این فتنه با توطئه سیاسی به میدان آمده و خیال داشتند با سیاسی بازی مردم را از انقلاب و ولایت جدا کنند اما مردم با بهره‌گیری از کلام گوهربار مقام معظم رهبری حرکتی خودجوش، عاشورایی، پرشور و برنامه‌ریزی نشده‌ای را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم مردم باید در عرصه فشارهای اقتصادی همچون گذشته عمل کنند افزود: مردم ایران ثابت کردند هر زمان که مغلوب دشمن نشده، به ظرفیت‌های داخلی اتکا داشتیم و برای حل مشکلات در عرصه‌های مختلف متکی به ظرفیت‌های مردمی بودیم، دستاوردهای خوبی را به دست آوردیم؛ در هر عرصه‌ای که مردم در صحنه باشند ما با مشکلات و چالش‌های کمتری روبه‌رو می‌شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه