۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی رشت افزوده شد

مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده از “۱۰۲ دستگاه اتوبوسی که برای بازسازی به قزوین ارسال شده بود” به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری افزوده شد.

۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی رشت افزوده شد

به گزارش ۸دی، محمد نوری هریس گفت: ۱۰۲ دستگاه اتوبوس کلانشهر رشت در سال ۹۵ برای بازسازی به قزوین ارسال شده بود که با پی گیری های انجام شده در زمان حاضر، ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی و به ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مجموع اتوبوس های ارسالی به استان قزوین قابل بازسازی و اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر رشت است، اظهار داشت: پیگیری های لازم در این ارتباط در حال انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت خاطر نشان کرد: لایحه تعیین تکلیف ۱۰۲ دستگاه اتوبوس انتقالی به قزوین آماده و برای ارایه به شورای اسلامی رشت آماده شده که پس از تصویب اقدامات لازم انجام می گیرد.

وی تعداد اتوبوس های حمل و نقل درون شهری رشت را در زمان حاضر، ۲۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: قبل از بیماری کرونا بر اساس نیاز، ۴۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر فعال بود اما بعد از شیوع این بیمار در شرایط قرمز ۱۰ دستگاه و در غیراینصورت تا ۲۵ دستگاه اتوبوس در رشت فعال است در مجموع با شیوع کرونا استقبال مردم از حمل و نقل عمومی کاهش یافته است.

نوری هریس در ادامه با بیان اینکه ۱۶۰ دستگاه مینی بوس نیز تحت نظارت سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت فعال است، خاطر نشان کرد: این مینی بوس در مسیرهای مختلفی از جمله مسکن مهر، توشیبا، حمیدیان و پشت دخانیات فعال هستند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اتوبوس ها و مینی بوس های فعال در سطح کلانشهر رشت بسیار تاکید می شود، اظهار داشت: بازرسان در خط های اتوبوس و مینی بوس در این باره توجیه هستند لذا رانندگان و مسافران باید حتما از ماسک استفاده کرده و سایر پروتکل ها را رعایت کنند.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه