آیا می توان دورهمی شب یلدا را با ماسک زدن برگزار کرد؟

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: از لحاظ علمی هرچقدر زمان بیشتر و تعداد افرادی که در یک فضای بسته حضور دارند بیشتر شود، شانس ابتلا به کرونا افزایش می یابد.

آیا می توان دورهمی شب یلدا را با ماسک زدن برگزار کرد؟

به گزارش ۸دی، انوش دهنادی مقدم، با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان افزایش پیدا کرده است، گفت: هم اکنون ۵۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

وی از بستری بودن ۱۱۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۹۴ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مردم باید پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند، اظهار کرد: جشن ها و دورهمی ها از جمله مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا به صورت خانوادگی است. متاسفانه چندین نفر از اعضای یک خانواده معمولا گرفتار کرونا می شوند.

دهنادی مقدم، در گفت وگو با خبر شبکه باران با اشاره به در پیش بودن مناسبت شب یلدا، یادآور شد: از لحاظ علمی هرچقدر تعداد افرادی که در یک فضای بسته حضور دارند بیشتر شود، شانس ابتلا به کرونا افزایش می یابد لذا مردم از دورهمی های خانوادگی شب یلدا پرهیز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا برگزاری مراسم شب یلدا همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن امکان دارد؟»، خاطرنشان کرد: مردم نباید با تصور اینکه ماسک دارند در دورهمی ها شرکت کنند، زیرا هرچقدر زمان حضور افراد در کنار هم در فضای کوچک و بسته بیشتر باشد، مستعد ابتلا به کرونا می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه