مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان در گفتگو با 8دی:

راه اندازی راهیان نور مجازی در هفته بسیج/ خادمان شهدا در ایام شیوع کرونا لباس خدمت به تن کردند

محمدعلی ستیزه با اشاره به راه اندازی راهیان نور مجازی در هفته بسیج، بیان کرد: پس از برگزاری نشست و فعال کردن اداراتی چون بنیاد شهید و آموزش و پرورش برای نوشتن شیوه نامه بومی سرانجام در ۶ آذر این طرح عملیاتی‌ می‌شود.

راه اندازی راهیان نور مجازی در هفته بسیج/ خادمان شهدا در ایام شیوع کرونا لباس خدمت به تن کردند

سرهنگ دوم پاسدار محمد علی ستیزه، مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با حضور در تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی هشت دی با بیان اینکه سازمان ما متشکل از ۳ حوزه مأموریتی، اردویی، راهیان نور و گردشگری است، اظهار کرد: مأموریت اردویی همان اردوهای محله محور، پایگاه محور، پایگاه های شهرستانی، اردوهای استانی و اماکن سیاحتی و زیارتی است.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش های جذب و سازمان دهی بسیجیان با ماموریت اردویی انجام می‌شود گفت: اردو محوری از بین تمام هدف ها و پیامد هایی که سایر برنامه ها مثل عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، عملیاتی و حفاظتی دارد بهتر است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۷ استان کشور میزبان راهیان نور هستند، بیان کرد: امسال تمام برنامه ریزی ها انجام شده بود اما متاسفانه استان گیلان همانند سایر استان ها به علت ویروس کرونا سفر های خود را لغو کرد.

ستیزه با تاکید بر اینکه اوایل منتظر دستورالعمل های جدید برای سفر به مناطق جنگی کشور بودیم اما به علت اهمیت سلامتی مردم امکان پذیر نبود ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر فضای مجازی، ما نیز از این بستر استفاده کردیم و مأموریت راهیان نور را برای اولین بار در گیلان به سمت فضای مجازی بردیم.

وی با تاکید بر اینکه گیلان جزء اولین استان های برگزار کننده راهیان نور در فضای مجازی است، بیان کرد: ابلاغی از رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بحث اردوهای راهیان نور مجازی به دست ما رسید و با مجوز سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و قرارگاه استانی را فعال کردیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه سردار عبدالله پور به ما اختیار دادند که شیوه نامه بومی این کار را بنویسیم گفت: بسیج قدرتی است که هنوز خیلی ها آن را باور ندارند و یکی از اتفاقات مهمی است که امام راحل آن را بنیانگذاری کرد زیرا قدرت عظیم آن را می‌دانست.

راه اندازی راهیان نور مجازی در هفته بسیج

وی با اشاره به راه اندازی راهیان نور مجازی در هفته بسیج، بیان کرد: پس از برگزاری نشست و فعال کردن اداراتی چون بنیاد شهید و آموزش و پرورش برای نوشتن شیوه نامه بومی سرانجام در ۶ آذر این طرح عملیاتی‌ می‌شود.

ستیزه با تاکید براینکه راهیان نور باید به بطن جامعه برسد و در این مسیر گلزار های شهدا می‌تواند بهترین مکان برای ارتباط گیری باشد ابراز کرد: حلقه اتصال ما از گلزار شهدا در ساعت مشخصی با دانش آموزان در منزل توسط نرم افزار روبیکا شکل می‌گیرد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان این که حتی پس از بازگشایی راه ها و برگزاری راهیان نور نیز این ارتباط پایدار باقی می‌ماند گفت: تلاش می‌کنیم تا از بستر فضای مجازی و تهدید ویروس کرونا حداکثر استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا زندگی کرونایی داشته‌ باشیم و به وظایف خود یعنی بازگو کردن فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی عمل کنیم گفت: امروز فضای مجازی یک تیغ دولبه است ولی میتوان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

ستیزه در رابطه با کمیته خادمین شهدا با اشاره به اینکه در این کمیته خادمان در سطح گیلان سازماندهی و در سامانه ناب نیروی انسانی بسیج شناسنامه دار می‌شوند گفت: خادمین شهدا نسلی از فرزندان یادگاران دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان شهدا برای پیوند نسل ها ایجاد شدند گفت: امروز این جوانان همان کاری که رزمندگان در دفاع مقدس انجام دادند را انجام می‌دهند یعنی ۱۰ روز به عنوان ماموریت به یادمان های دفاع مقدس رفته و خادمی می کنند.

خادمان شهدا در ایام شیوع کرونا لباس خدمت به تن کردند

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خادمان شهدا زمانی که راهیان نور لغو شد به جای لباس خادمی لباس خدمت تن کردند و در پیشگیری از ویروس کرونا نقش آفریدند افزود: ضدعفونی معابر، تولید و توزیع مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و لباس و گان، مرمت و بازسازی منازل افراد نیازمند، تهیه بسته های معیشتی در رزمایش مواسات در ۳دهه، توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان، راه اندازی ایستگاه صلواتی، عطر افشانی قبور شهدا، تجلیل از پرستاران و کمک به آنها و تهیه جهیزیه برای نوعروسان به ارزش ریالی ۲۰ میلیون تومان و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از فعالیت های این افراد است.

ستیزه با اشاره به تشکیل ۲۹ گروه جهادی خادمین شهدای برادران و ۸ گروه جهادی خواهران که در سامانه اطلس جهانی عضو هستند ابراز کرد: بسیاری از کارها را آتش به اختیار استفاده کردند زیرا اصل بسیج به همین معنا است که ماموریت خود را خودش پیدا کند و میدان خالی را تشخیص دهند.

وی با اشاره به گروه جهادی شهید میرزا کوچک گفت: این‌ها وابسته به هیچ نهاد و ارگانی نیستند و کاملا مردمی اداره می‌شوند زیرا هرکس از مردم غفلت کرد و از آنها جدا شد خودش زمین میخورد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به شرایط بد جامعه و اقتصاد در روزهای کرونایی بیان کرد: افرادی هستند که مدت هاست در حال خدمت هستند و فرزندان و خانواده خود را ندیدند اما خدارا شاکریم که با هماهنگی بین مسئولان استانی و مردم اتفاقات خوبی رخ داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه گردشگری با توجه به تاکید دین اسلام بر سفر و گردشگری به خوبی ورود نکردیم، خاطرنشان کرد: شکبه مردمی بسیج در قالب دفاتر گردشگری با حضور جوانان علاقمند، توانمند و بیکار ایجاد شد.

ستیزه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲دفتر گردشگری مرکزی در استان با ۱۸ نمایندگی در سطح سپاه ها داریم افزود: این دو دفتر با حضور فرمانده قرارگاه راهیان نور افتتاح شد و نمایندگان به زودی معرفی‌ می‌شوند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به شرکت توسعه و گردشگری تعالی بخش همپا و با بیان اینکه همپا مخفف هلال، مطمئن، موثر، پاک و ارزش محور و ارزان است گفت: همین نام هدف ما را در حوزه گردشگری مشخص می‌کند.

گردشگری نیاز به سازماندهی و مدیریت یکپارچه ملی دارد

وی سالم سازی محیط های گردشگری و ترویج ارزش‌های دینی، بهره مندی سهل و ارزان بسیجیان از جاذبه های گردشگری و کمک به ارتقای رتبه جهانی ایران در جهان را ۳ هدف عمده‌ گردشگری در این بخش دانست و ادامه داد: حوزه گردشگری نیاز به سازماندهی و مدیریت یکپارچه ملی دارد زیرا یکی از نیازهای ضروری جوامع بشری سیر و سفر است.

ستیزه با بیان اینکه گیلانیان به علت فرهنگ غنی، بومی، محلی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، اقلیمی و … میهمان نواز هستند و نیاز داشتیم تا بحث گردشگری را حتی در حوزه بین المللی نیز داشته باشیم افزود: یک وظیفه معرفی صنایع دستی گیلان بر عهده ما است اما از مسئولین هم انتظار داریم‌ تا ثبت جهانی آثار گیلان را بیشتر کنند تا بازار فروش نیز بیشتر شوند.

در حوزه گردشگری به دنبال شناخت و معرفی‌ روستاها هستیم

وی با تاکید بر اینکه روستاهای گیلان خالی از سکنه شده افزود: در حوزه گردشگری به دنبال شناخت و معرفی‌ روستاها هستیم که مهاجرت معکوس اتفاق نیفتد و شغل های روستایی دوباره شکل بگیرد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان ادامه داد: ما با تمام ظرفیت بسیج آماده کمک‌رسانی به این حوزه هستیم.

وی در رابطه با طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی یک تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج نوشته و این دستورالعمل به استان ها ابلاغ شده است،

ستیزه تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی هدف هر خانه یک پایگاه سلامت را دنبال می‌کند و از هدف های اختصاصی این طرح را می‌توان به قطع اتصال زنجیره ای ویروس منحوس کرونا دانست.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در این طرح سپاه به کمک دولت‌ از لشکر عظیم بسیج استفاده کند و بسیجیان کمک حال افراد شبکه بهداشت می‌شود افزود: این طرح محله محور است و ما نیز سربازان شبکه بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه در این طرح غربالگری با کمک شبکه بهداشت انجام می‌شود خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم مردم را اقناع کنیم تا در خانه بمانند و زنجیره قطع شود زیرا تا زمانیکه در خانه نمانیم این بیماری وجود دارد.

ستیزه با اشاره به اینکه حدود ۲ هفته از آغاز این طرح گذشته و تا پایان کرونا ادامه دارد گفت: خوشبختانه همه مسئولان نیز پای کار هستند؛ این تداوم ارتباط توسط سفیران سلامت در سطح محله ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به قرنطینه خانگی و هتلی با بیان اینکه قرنطینه خانگی توسط پزشک شبکه بهداشت تشخیص داده می‌شود ادامه داد: قصد داریم پس از این طرح شاهد کاهش جمعیت بیماران بستری، کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلا به کرونا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه