نیاز گوشت قرمز گیلان بیش از تولید آن است

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نیاز گوشت قرمز در استان بیش از هفت هزار تن بالاتر از میزان تولیدات این خطه است.

نیاز گوشت قرمز گیلان بیش از تولید آن است

به گزارش ۸دی، محمد گلشنی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود:سال گذشته افزون بر ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان گیلان تولید شد حال آنکه با توجه به سرانه مصرف ۱۲.۵ کیلو برای هر نفر، مجموع مصرف استان سالانه به حدود ۳۱ هزار تن گوشت قرمز می رسد که با توجه به مسافر خیز بودن گیلان این رقم به ۳۵ هزار تن می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به مسافرخیز بودن گیلان به طور سالانه حدود هفت هزار تن گوشت قرمز به استان وارد می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴.۴۷ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید شده است.

وی در ادامه با تشریح آمار مربوط به تولید شیر در گیلان بیان داشت: سال گذشته ۲۸۶ هزار تن شیر در این استان تولید شد که بر اساس برآوردها امسال این رقم به بیش از ۲۹۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال۱۶۳.۵ هزار تن شیر در استان تولید شد، اضافه کرد: گیلان در تولید شیر و گوشت رتبه دوازدهم کشوری را دارد.

وی درباره ابلاغیه جدید ستاد تنظیم بازار کشور درباره افزایش قیمت شیرخام هم بیان داشت: بر اساس این ابلاغیه که امروز به دست ما رسیده قیمت شیر خام استاندارد در رقم پایه از سه هزار و ۲۰۰ تومان به چهار هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

استان گیلان دارای یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۰۳ راس دام سبک و سنگین است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه