۱۰ قلیان سرا در آستانه اشرفیه بسته شد

رییس شبکه بهداشت و درمان آستانه اشرفیه از بسته شدن ۱۰ قلیان سرا به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

۱۰ قلیان سرا در آستانه اشرفیه بسته شد

به گزارش ۸دی، محمد رضا محدث با اشاره به اقدامات یک هفته اخیر این شبکه اظهار کرد: طی این مدت تعداد ۸۰ مورد گشت مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دستگاه های اجرایی و نظارتی در این شهرستان به انجام رسیده ، ضمن آنکه تعداد ۳۳۵ مورد بازدید میدانی نیز توسط  کارشناسان این شبکه انجام و در چندین نوبت به واحدهای صنفی به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اخطاریه صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی هفته گذشته بیش از ۴ تن کالای تاریخ گذشته  از قبیل روغن جامد ، ژله  در این منطقه کشف و ضبط شده افزود: در راستای اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا و در سومین مرحله از این طرح ، تاکنون حدود ۹۰ درصد از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان ثبت نام و غربالگری شدند.

محدث به تشدید طرح های نظارتی و پایش طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد:به این منظور بازدید از پمپ بنزین ها ، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز عمومی، ادارات در اولویت برنامه های کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضروری است تا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، عموم مردم استفاده از ماسک ، مواد ضد عفونی کننده و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند یادآور شد:حدود ۸۰ درصد از مردم این شهرستان پروتکل های ستاد مقابله با ویروس کرونا را رعایت می کنند .

محدث به محدودیت های ستاد مقابله با ویروس کرونا که از یکم آذرماه اجرایی می شود نیز اشاره و اظهار کرد : انتظار می رود مردم با رعایت دستورالعمل های این طرح ، مسئولان را در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یاری رسانند و از هرگونه سفر غیر ضروری جدا خودداری کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه