نام گذاری خیابان های پایتخت به نام شاعران گیلانی + فیلم

خیابان های تهران به نام شاعران ملی مزین می شود و بر این اساس خیابان های پایتخت به نام شاعران گیلانی از جمله “م. مؤید”، “شیون فومنی” و “گلچین گیلانی” تغییر یافت.

نام گذاری خیابان های پایتخت به نام شاعران گیلانی + فیلم

به گزارش ۸دی، دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و پرونده باغات به صورت ویژه در صحن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همچنین نامگذاری معابر و خیابان‌ها از جمله دیگر مباحثی بود که در صحن شورا مورد بحث قرار گرفت و تغییر نام‌های پیشنهادی به تصویب رسید و بر این اساس خیابان های تهران به نام شاعران ملی مزین می شود.

بر اساس دستورجلسه مربوط به نامگذاری معابر و خیابان های تهران، خیابان نیایش با ۱۴ بار فراوانی در محدوده خیابان آزادی به نام ابوالقاسم سرحدی‌زاده، خیابان فتح به نام دکتر طاهره صفارزاده، خیابان شقایق با ۱۷۹ بار فراوانی به نام خسرو احتشامی، کوچه یکم در محدوده خیابان کلاهدوز به نام م ـ آزاد، خیابان دوم در همین خیابان به نام شیون فومنی، خیابان نیلوفر در محدوده کلاهدوز به نام م. مؤید نامگذاری شد.

همچنین تغییرخیابان گلچین در محدوده خیابان کلاهدوز به نام گلچین گیلانی،‌خیابان یاس در همین محدوده به نام مظاهر مصفا و خیابان پوریا به نام ابوالحسن ورزی و خیابان فاطمی در محدوده کلاهدوز به نام پژمان بختیاری به تصویب رسید.

همچنین خیابان گیتی در محدوده خیابان نلسون ماندلا واقع در منطقه ۳ شهرداری به نام احمدرضا احمدی تغییر کرد.

به گزارش هشت دی، محمد حسین مهدوی (م. موید) در هفتم تیر ماه ۱۳۲۲ در نجف در خانواده‌ای اهل شعر و ادبیات، از پدری لاهیجی و مادری رودسری به دنیا آمد.

(م. موید) ادبیات فارسی را با حضور در مدرسه ایرانیان عراق فرا گرفت و از چهارده سالگی به سرودن شعر پرداخت.

وی نخستین بار شعر خود را در انجمن ادبی «خوشه» چاپ کردو بعد، آثار بیشتری از او در جزوه شعر و همچنین مجله فردوسی در طول سال‌های دهه چهل انتشار یافت. (م. موید) آن گونه که در کتاب «صور و اسباب شعر» نوشته اسماعیل نوری علا، دسته‌بندی شده، به لحاظ سبک شعر به جریان شعری موج نو و شعر حجم تعلق دارد.

او همچنین عضو نخستین کانون نویسندگان ایران بود که به همت جلال آل احمد تأسیس شد و در آن شاعران و نویسندگان دیگری چون محمد علی سپانلو، سیمین دانشور، رضا براهنی و… حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه