مدیرکل بهزیستی گیلان:

هزار و ۶۰۰ خانوار دارای دو معلول و بالاتر در گیلان زندگی می‌کنند

حسین نحوی‌نژاد با اشاره به وجود فقر پنهان در گیلان گفت: هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی دارای دو معلول و بالاتر در گیلان زندگی می‌کنند.

هزار و ۶۰۰ خانوار دارای دو معلول و بالاتر در گیلان زندگی می‌کنند

به گزارش ۸دی، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان در جلسه ستاد استانی ابلاغ تفاهم‌نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به وجود فقر پنهان در این استان، اظهار کرد: هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی دارای دو معلول و بالاتر در گیلان زندگی می‌کنند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه حداقل ۴ هزار خانوار تحت پوشش نیاز فوری به مسکن دارند، بیان کرد: ۱۱۰۰ واحد در حال ساخت داریم که در دو سال اخیر به دلیل گرانی مصالح به حالت رکود درآمده است.

وی گفت: پروژه ساخت مسکن محرومان بنیاد مسکن، مشکلاتی نظیر مشکل در محاسبات، ضمانت زنجیره‌ای، فرآیند زمین و اخذ پروانه را ندارد و امیدواریم که تغییری در وضعیت مسکن محرومان ایجاد شود.

در ادامه عباس اهرابی گفت: ۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان فاقد مسکن مناسب یا بدون مسکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۴۸۵ نیازمند مسکن تحت پوشش کمیته امداد استان، شناسایی شدند، بیان کرد: ۶۰۰ نفر پروانه ساخت دارند و مابقی نیز نیازمند همراهی بیشتر دستگاه‌ها برای این منظور هستند.

وی با بیان اینکه اگر همراهی بانک‌ها نبود، بسیاری از محرومین خانه دار نمی‌شدند، تصریح کرد: بانک‌ها برای ساخت مسکن محرومان با دستگاه‌ها بسیار همراهی کردند لذا تداوم همکاری آنها برای رفع این چالش را خواستاریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه