حضرت محمد(ص) نقطه وحدت تشیع و تسنن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا حضرت محمد(ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن دانست و گفت: مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و با تاسی به قرآن، فریب نقشه های شوم و شیطانی دشمنان را نخورند.

حضرت محمد(ص) نقطه وحدت تشیع و تسنن است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» امروز در همایش منادیان وحدت که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: اختلاف روایات اهل سنت و شیعه درباره روز میلاد پیامبر (ص) به فرصت و نماد وحدت مسلمانان تبدیل شده و امام خمینی (ره) با درایت، این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد که منشاء برکات خوبی بوده است.

وی حضرت محمد(ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن دانست و افزود: اختلاف افکنان بین مذاهب و قومیت ها، مسلمان حقیقی نیستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا به توطئه های دشمنان بر علیه اسلام اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و با تاسی به قرآن، فریب نقشه های شوم و شیطانی دشمنان را نخورند.

حجت الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: دشمنان با طرح های جدید و بهره گیری از ابزار رسانه، قصد ضربه ززدن بر پیکره اسلام را دارند که باید با هوشیاری خود نقشه های آنان را خنثی کنیم.

*دانشگاهیان در ترویج اسلام نقش مهمی بر عهده دارند

حجت الاسلام «عبدالحمید مومنی» نیز در این همایش هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: اسلام دین مودت، محبت، صمیمیت و مهربانی است.

امام جمعه اهل سنت شیخ محله عنبران با بیان اینکه شیعه و سنی با هم برادر هستند، تصریح کرد: وحدت و همدلی که بین شیعی و سنی وجود دارد یک نعمت است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و خدا را شکرگزار باشیم.

وی اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد و گفت: پیامبر اسلام نوری نیست که خاموش شود و روز به روز به تعداد پیروان و علاقمندان به ایشان در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی افزوده می شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه دانشگاهیان در ترویج اسلام و وحدت اسلامی نقش مهمی بر عهده دارند، اظهارکرد: علما و بزرگان شیعه و سنی آستارا در مسیر وحدت اسلامی گام بر می دارند.

*صداقت از شاخصه های برجسته پیامبر اسلام بود

«احسان شفیقی» نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت گفت: صداقت و امانت داری حضرت محمد (ص) از شاخص های برجسته ایشان بود و باید سرلوحه امور مسلمانان در خانواده ها و اجتماع قرار گیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی شهریار بندر آستارا افزود: اتحاد و همدلی بین تشیع و تسنن موجب ناراحتی دشمنان می‌ شود و بنابراین مسلمانان نباید با یک اختلاف جزئی بهانه به دست دشمنان داده و موجب خوشحالی آنان شوند.

شفیقی، هفته وحدت را نگین درخشان وحدت شیعه و سنی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی است که تمام اختلافات را کنار گذاشته و برای تقویت اتحاد و همدلی تلاش کنیم.

گفتنی است، این همایش که به همت موسسه مرکز آموزش عالی شهریار و با مشارکت واحد بسیج دانشجویی این دانشگاه و دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد با تواشیح خوانی در وصف حضرت محمد(ص) همراه بود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه