امام جمعه خمام:

تلاش برخی از جریان ها در منحرف کردن اذهان از مطالبات اصلی مردم/ چه زمانی شاهد هم افزایی های ۱۳نماینده گیلان خواهیم بود؟!

امام جمعه خمام گفت: برخی از جریان ها در روزهای اخیر تلاش دارند تا ذهن ها را از مطالبات اصلی منحرف کرده و آدرس غلط به مطالبات به حق مردمی بدهند. چقدر خوب است که دستگاه های اجرایی و مدیران آن، همانگونه که دغدغه تحلیل تاریخ امام مجتبی علیه السلام و باورها و عقاید مردم را دارند، دغدغه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و مهار و کنترل تورم را هم داشته باشند.

تلاش برخی از جریان ها در منحرف کردن اذهان از مطالبات اصلی مردم/ چه زمانی شاهد هم افزایی های ۱۳نماینده گیلان خواهیم بود؟!

به گزارش خبرنگار هشت دی حجت الاسلام حامد اسدالله زاده د خطبه های نماز جمعه شهر خمام با عرض تسلیت ایام عزاداری رحلت نبی گرامی اسلام و سبط اکبرش امام مجتبی (ع) است و حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)، اظهار کرد: این روز را محضر امام عصر عجل الله فرجه الشریف و رهبر فرزانه انقلاب و همچنین خدمت مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که با نابودی آل سعود به زودی زیارت مشاهد مشرفه در مدینه منوره و مکه و همچنین زیارت حضرت رضا سلام الله علیه روزی همه مؤمنین بشود.

 

تلاش برخی از جریان ها در منحرف کردن اذهان از مطالبات اصلی مردم

وی افزود: برخی از جریان ها در روزهای اخیر تلاش دارند تا ذهن ها را از مطالبات اصلی منحرف کرده و آدرس غلط به مطالبات به حق مردمی بدهند. چقدر خوب است که دستگاه های اجرایی و مدیران آن، همانگونه که دغدغه تحلیل تاریخ امام مجتبی علیه السلام و باورها و عقاید مردم را دارند، دغدغه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و مهار و کنترل تورم را هم داشته باشند.

مسأله اولویت دار کشور معیشت و اقتصاد مردم است

امام جمعه خمام ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مسأله اولویت دار کشور معیشت و اقتصاد مردم است و امروز اگر کسی قصد خدمت به مردم و نظام و اسلام را دارد باید تمام اهتمام و تلاش و اولویتش را صرف حل مشکلات اقتصادی مردم کند.

کسی که می خواهد آخرت مردم را آباد کند بهتر است به فکر این باشد که چگونه می توان از تورم افسارگسیخته جامعه جلوگیری کرد؟

حجت الاسلام اسدالله زاده افزود: اگر کسی می خواهد با اصلاح باورها و اعتقادات مردم، آخرت آن ها را آباد کند بهتر است به فکر این باشد که چگونه می توان از تورم افسارگسیخته جامعه جلوگیری کرد؟ بهتر است به فکر این باشد که چگونه باید با نظارت بر خودروسازان، جلوی زیاده خواهی عده ای معدود را گرفت؟ و ده ها و صدها سوال بدون پاسخ دیگر در حوزه اقتصاد که اگر آن ها هم حل شود و پاسخ گفته شود، اعتقاد و باور مردم رشد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آقایان دولت بدانند! دغدغه و مطالبه مردم ما با آدرس های غلطی مانند تحلیل غلط صلح امام حسن مجتبی علیه السلام و راه انداختن مجدد جریان FATF و امثال آن، عوض نمی شود، پس بهتر است هماهنگونه که به مردم و رهبر انقلاب قول داده اید تا آخرین روز دولت یازدهم، کوتاه نیایید و نهایت سعی و تلاش تان را انجام دهید تا شاید کمی از آلام مردم کاسته شود.

 

مردم گیلان در ایام تعطیلات پاسوز سفرهای غیرضروری می شوند

وی ادامه داد: در روزهای اخیر با دستور رئیس جمهور پنج کلان شهر کشور در سه روز تعطیلات آخر هفته منع رفت و آمد کرونایی را تجربه می کنند اما متأسفانه مردم استان های گیلان و مازندران که به جهت حجم ورود مسافر در ایام تعطیلات پاسوز سفرهای غیرضروری می شوند در لیست منع رفت و آمد مسافران نیستند!

امام جمعه خمام ادامه داد: چگونه است که گیلانی که به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آن، تنها در یک روز ۷۰ بستری جدید کرونایی را تجربه نموده است هیچ توجهی برای کنترل سفرهای غیرضرور در آن صورت نمی گیرد.

 

چه زمانی شاهد هم افزایی های ۱۳نماینده گیلان خواهیم بود؟!

وی گفت: اولا از استاندار محترم می پرسم که اگر قرار است تهران و ارومیه و کرج و اصفهان، منع رفت آمد داشته باشند چرا گیلانی که در زمان اوج اپیدمی کرونا به عنوان کانون آن مطرح شده بود، در لیست قرار ندارد؟ ثانیا انتظار مردم از مجمع نمایندگان استان گیلان این است که اگر در چنین مواردی که منافع و سلامتی همه استان مطرح است، همکاری و هم افزایی ۱۳ نماینده استان به داد مردم نرسد، پس چه زمانی باید شاهد هم افزایی های نمایندگان محترم می خواهیم باشیم؟ ثالثا از مردم شریف و عزیز استان و مخصوصا مردم عزیز خمام می خواهیم که به مسافرینی که نه به فکر سلامت خود هستند و نه سلامت مردم گیلان برای آن ها مهم است خدمات ندهند و هر چند مشکلات معیشتی شان فراوان است ولی غیرتمندانه از سلامت خود و خانواده شان محافظت کنند.

امام جمعه خمام با بیان اینکه شوراهای اسلامی از نقاط قوت نظامی اسلامی در مشارکت دادن مردم در مدیریت کشور است اما علاوه بر فرصتی که ایجاد نموده است، در برخی از مسائل آسیب ها و چالش هایی را نیز برای کشور و مردم داشته است، که یکی از آن ها عدم ورود تخصصی و کارشناسانه در مسائل گوناگون مدیریت شهر و روستا است.

وی تصریح کرد: جا دارد نصیحتی را به شوراهای اسلامی شهر و روستا در خمام عرض کنم. بیش از سه سال و نیم از عمر شورای پنجم گذشته است و مدت کمی از عمر خدمتی شما باقی مانده است. علاوه بر اینکه فردای قیامت می بایست پاسخگوی عملکردتان باشید، در انتخابات پیشرو نیز می بایست به ساحت مردم پاسخگو باشید.

 

مردم فرق شورایی که به فکر توسعه شهری است یا به دنبال لابی گری و مال اندوزی است متوجه می شوند

وی با بیان اینکه مردم فرق شورایی که در مدت ۴ سال به فکر توسعه حوزه خود بود را با شورایی که به فکر خرید و فروش زمین و لابی گری و مال اندوزی بوده را متوجه هستند، بیان کرد: نعمت خدمت به مردم را قدر بدانید و آن را فرصتی برای مقرب شدن به خدا قرار دهید و به قصد تقرب برخوردتان با مسائل مردم را کارشناسانه و مدبرانه قرار دهید.

امم جمعه خمام تصریح کرد: برای مردم خمام که به جهت بسیاری از زیرساخت ها دچار مشکل هستند پسندیده نیست که شوراهای اسلامی، برخورد غیرکارشناسانه و منفعت طلبانه با مسائل شهر و روستا داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه