کارشناس برجسته حوزه روابط بین الملل در گفت و گو با 8دی:

دنیا نظارگر انتخابات ریاست جمهوری ایران است/ نقش شورای نگهبان و نمایندگان مجلس در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

سید وحید کریمی گفت: یادمان نرود دنیا نظاره گره است و مهمتر از آن مردم عزیز خودمان و جهان اسلام، الگوی اسلامی حکومت داری در جمهوری اسلامی ایران را به قضاوت خواهند گذاشت. 

دنیا نظارگر انتخابات ریاست جمهوری ایران است/ نقش شورای نگهبان و نمایندگان مجلس در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

سید وحید کریمی در گفتگو با ۸دی، با بیان اینکه در بسیاری از کشورها؛ نامزد ورود به مجلس و یا پست ریاست جمهوری، به درب منازل مردم می روند و با ارایه برنامه خود و شنیدن خواسته های آنان، در متقاعد کردن شهروندان به شرکت در انتخابات اقدام می کنند اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران هم اگر این فرصت و اقدام فراهم شود نزدیکی و مشارکت فکری بین مردم و مسئولین، جدی و مسئولیت پذیری؛ هم در مردم و هم مسئولین بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه برای تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات، باید فرصت تعامل با مردم برای ثبت نام کنندگان ریاست جمهوری، توسط مجلس و شورای نگهبان فراهم شود افزود: این شائبه که شورای نگهبان فیلتری برای تازه واردها است و افراد شاخص و شناخته شده در چند هفته به انتخابات، از شانس بیشتری برخوردارند وجود دارد. اما بنده به احراز صلاحیت نامزدها توسط شورای محترم نگبهان اعتقاد دارم ولی، برای رفع اشکال احتمال عدم موفقیت چهره های تازه نفس، مناسب است برای احراز صلاحیت نامزدها، اجازه فعالیت یک ساله برای آنها فراهم شود.

این کارشناس بر جسته حوزه روابط بین الملل با تاکید بر اینکه می توان مکانیزم دیگری اضافه کرد و فرد نامزد از یک سال قبل، صلاحیت های عمومی لازم را از مراکز ذیربط، محیط کاری یا شخصیت های دینی، احزاب، محیط دانشگاهی و یا بیست امضای افراد معتبر اجتماعی کسب نماید تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره)، حفظ صیانت از “جمهوریت نظام” را مورد توجه، و حمایت از دولت ها را مورد تاکید قرار می دادند و رهبری هم به همین روش عمل می کند.

کریمی با بیان اینکه باید توجه داشت مشارکت پایین مردمی امنیت ملی و جایگاه جمهوری اسلامی در روابط بین الملل را تحت الشعاع قرار خواهد داد تصریح کرد: شورای محترم نگهبان و نمایندگان محترم مجلس می توانند نقش بی بدیلی در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای بازکردن سپهر سیاسی و افق بالای مشارکت مردمی ایفا کنند.

وی ادامه داد:جغرافیای کشور ایران بزرگ است و برای ارتباط با مردم، با هدف تعامل نامزد ریاست جمهوری با مردم، به وقت بیشتری از آنچه قانون تعیین کرده؛ نیاز است و امید این نقیصه هر چه زودتر مرتفع گردد تا انتخاباتی پر شور مهییج و با “شرکت حداکثری” داشته باشیم. یادمان نرود دنیا نظاره گره است و مهمتر از آن مردم عزیز خودمان و جهان اسلام، الگوی اسلامی حکومت داری در جمهوری اسلامی ایران را به قضاوت خواهند گذاشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه