در جلسه ستاد بحران املش مطرح شد؛

۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲ پل املش تخصیص یافت/ نیاز شدید شهرستان به تجهیزات راهداری

جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان املش با حضور امیر مرادی، مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری، فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حجت الاسلام والمسلمین صفری نماینده مردم شریف شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی و مدیران عضو ستاد بحران شهرستان به ریاست محمد رنجبر نیاول فرماندار شهرستان املش تشکیل شد.

۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۲ پل املش تخصیص یافت/ نیاز شدید شهرستان به تجهیزات راهداری

به گزارش ۸دی،  جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان املش با حضور امیر مرادی، مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری، فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حجت الاسلام والمسلمین صفری نماینده مردم شریف شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی و مدیران عضو ستاد بحران شهرستان به ریاست محمد رنجبر نیاول فرماندار شهرستان املش تشکیل شد.

محمد رنجبر، فرماندار املش در این جلسه با بیان اینکه امسال بیشترین باران را در ۴۵ سال اخیر در شهرستان داشتیم چیزی حدود ۴۰۰ میلیمتر باران در کمتر از ۱۸ ساعت در شهرستان به طور یکسره بارید و خسارات زیادی را برای کشاورزان خصوصا برنج کاران به بار آورد اذعان کرد: در سیل اخیر به پل ها ابنیه ها و زیرساخت های شهرستان آسیب جدی وارد نشد و این حاصل زحمات و تلاش‌های همه مدیران و مسئولان از جمله مدیر کل بحران و مدیرکل راهداری و اعتباراتی بود که در این خصوص تخصیص یافته بود.

وی در ادامه افزود: با حمایت همه‌جانبه مسئولان مربوطه مقرر بود اعتبارات لازم در خصوص چند پلی که در شهرستان از گذشته تخریب شدند از جمله پل کیازنیک املش و پل کشاورز و لرداسرای رانکوه اختصاص تا این پل ها  احداث شوند.

فرماندار املش در ادامه گفت: پل کیازنیک و کشاورز رانکو دوتا از پل‌های حیاتی شهرستان هستند، وی افزود: از مسئولین می‌خواهیم که مساعدت و همکاری نمایند تا پل کیازنیک هر چه سریعتر به پایان عملیات اجرایی خود برسد چون اگر پل کیازنیک املش که بسیار حیاتی است تا قبل از پایان سال احداث نشود برای مردم شهرستان و شهرستان های همجوار بسیار مشکل ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: شهرستان املش مناطق ییلاقی زیادی دارد اما اداره راهداری ما تجهیزات لازم را ندارد،راههای روستایی املش جزو طولانی ترین راههای روستایی و ییلاقی در استان است از یک طرف به شهرستان رودسر، از طرف دیگر به شهرستان لنگرود و از طرفی به لاهیجان و از طرفی به شهرستان رودبار ارتباط دارد.

فرماندار شهرستان با گله‌مندی از مدیران استان گفت تجهیزات راهداری املش در حد و شأن یک شهرستانی مانند املش نیست یک دستگاه لودر برای املش داده‌اید که قابلیت‌های لازم را برای رفع مشکلات شهرستان را ندارد از مسئولان استانی و کشوری می‌خواهیم که در خصوص تجهیزات راهداری و حمل و نقل از جمله وسایل نقلیه راهداری مساعدت بیشتری نسبت به شهرستان داشته باشد.

 رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با توجه به اینکه به زودی برف در مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای و حتی جلگه ای خواهیم داشت به شدت نیازمند تجهیزات راهداری هستیم.

رنجبر گفت: تا زمانی که بحران نباشد که مشکلی نیست اما زمانی که بحرانی رخ می‌دهد هیچ مدیری و هیچ اداره‌ای حق ندارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند زیرا در بحران همه به هم مرتبط و به همدیگر نیازمند هستند و لذا  هیچ اداره حق ندارد بگویند این مورد به من ربطی ندارد اگر اینطور باشد شک نکنید همه مردم ضرر خواهند کرد.

وی در پایان گفت: ان شاالله دست به دست یکدیگر مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

در ادامه فریبرزمرادی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان املش گفت: برای تکمیل پل کیازنیک املش ۵ میلیارد تومان و پل کشاورز کیارود رانکوه ۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مرادی افزود: پل کیازنیک املش مهر ۹۷ براثر سیل کاملا تخریب و ساخت آن با ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از دی ماه ۹۷ آغاز شد.

وی گفت:برای تکمیل این پل با ۳۵ درصد پیشرفت کار به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پل کیازنیک، شهر املش را به دهستان لات لیل بخش اطاقور لنگرود و در ادامه به ییلاقات املش از مسیر بلوردکان ، هلودشت و خصیل دشت متصل می کند.

پل کشاورز کیارود شهر رانکوه هم پاییز ۹۸ بر اثر سیل کاملا تخریب شده بود.

ساخت این پل از تیر ماه ۹۹ با ۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت دارد .

برای تکمیل پل کشاورز کیارود رانکوه به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این پل روستاهای گرکرود ، رودگوابر، ورکوره،جعفرآباد،شبخوس سراوساکنان آن سوی شهر رانکوه را با شهر رانکوه و مرکز شهرستان املش متصل می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه