نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیامبران الهی مبعوث شدند تا بشر براساس کتاب الهی عمل کند/ عدالت اجتماعی هنگامی محقق می شود که قانون حاکم در جامعه بر مبنای قانون خدا باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان قانون الهی، حکومت صالح و وجود انسان عادل و آگاه نسبت به دین خدا در راس حکومت را از عوامل تشکیل حکومت براساس عدالت عنوان کرد و گفت: عدالت اجتماعی در صورتی شکل می گیرد که قانون حاکم در جامعه بر مبنای قانون خدا باشد.

پیامبران الهی مبعوث شدند تا بشر براساس کتاب الهی عمل کند/ عدالت اجتماعی هنگامی محقق می شود که قانون حاکم در جامعه بر مبنای قانون خدا باشد

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی امشب در جلسه تفسیر آیه ۲۵ سوره حدید با اشاره به اهداف بعثت انبیای الهی اظهار کرد: نخستین هدف رسالت انبیای الهی عبارت از تربیت و آموزش انسان ها بود.

وی، رهاسازی انسان از قید اسارت ها را دومین هدف از بعثت انبیای الهی عنوان کرد و افزود: توجه به اخلاق فردی و اجتماعی سومین هدف بعثت و رسالت انبیای الهی بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی چهارمین هدف از بعثت انبیای الهی بود، تصریح کرد: تمام انبیای الهی به منظور تحقق چهار هدف مذکور مبعوث به رسالت شدند.

آیت الله فلاحتی، پیامبران الهی را دارای کتاب دانست و بیان کرد: پیامبران الهی براساس کتاب خدا در میان مردم عمل می کردند.

وی، اجرای عدالت اجتماعی در جامعه را نیازمند تشکیل حکومت عنوان کرد و گفت: انبیای الهی بدون تشکیل حکومت نمی توانند عدالت را در جامعه محقق کنند و اخلاق را در میان مردم رواج دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه حکومت باید حاکمیت صالحان باشد، خاطرنشان کرد: اگر حکومت صالح نباشد هیچکدام از اهداف انبیای الهی محقق نمی شود.

آیت الله فلاحتی به وجود حکومت های اومانیستی در دنیای معاصر اشاره کرد و یادآور شد: حکومت های لائیک معتقدند قانون را نباید خدا و پیامبر بگوید و مردم باید برای خود قانون بریزند در صورتی که پیامبران الهی مبعوث شدند تا بشر براساس کتاب الهی حکومت تشکیل دهد و عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اسلام است، اظهار کرد: بر تمام مواد قانون اساسی ما قانون اسلام حاکم است اما در عمل مشکل داریم.

امام جمعه رشت، قانون جمهوری اسلامی را براساس اسلام و قرآن عنوان کرد و افزود: حکومت باید بر مبنای قانون اسلام باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بشر با وضعیت کنونی حکومت ها امیدی به عدالت ندارد، تصریح کرد: عدالت اجتماعی در صورتی شکل می گیرد که قانون حاکم در جامعه بر مبنای قانون خدا باشد.

وی، تشکیل حکومت براساس عدالت را نیازمند سه عامل دانست و بیان کرد: قانون الهی، حکومت صالح و وجود انسان عادل و آگاه نسبت به دین خدا در راس حکومت از عوامل تشکیل حکومت براساس عدالت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ادیان الهی مرکب از سه امر ارسال رسولان، انزال کتاب آسمانی و ابزاری برای تشخیص حق و باطل هستند، خاطرنشان کرد: تمام کتاب های آسمانی در مسیر هدایت انسان به تقرب خدا بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه