انگلیس و کانادا خواستار توقف درگیری‌ها در قره‌باغ شدند

وزرای امور خارجه انگلیس و کانادا طی بیانیه‌ای مشترک از ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان خواستند که هرچه زودتر به درگیری‌های نظامی خود در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خاتمه دهند.

انگلیس و کانادا خواستار توقف درگیری‌ها در قره‌باغ شدند

به گزارش ۸دی،«دومینک راب» وزیر خارجه انگلیس و همتای کانادایی وی «فرانسوا فیلیپ شامپاین» روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن فوری درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ شدند.

وزرای خارجه انگلیس و کانادا در این بیانیه تصریح کردند: «گزارش‌های منتشر شده از گلوله‌باران مناطق غیرنظامی باعث نگرانی ما شده و ما می‌خواهیم از اینجا به خانواده‌ کسانی که متأسفانه در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌‌اند، تسلیت بگوییم. طرف‌های این درگیری باید خشونت را متوقف کرده و به توافقنامه‌های آتش‌بس احترام بگذارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما قویاً از بیانیه‌های صادره از سوی سران مشترک گروه مینسک (آمریکا، روسیه و فرانسه) حمایت می‌کنیم و از همه طرف‌های خارجی و دوستان هر دو کشور [ارمنستان و جمهوری آذربایجان] می‌خواهیم که تلاش‌های خود برای حمایت از توقف مخاصمات را دوچندان کنند و از اقداماتی که خطر تشدید بحران را افزایش می‌دهد، بپرهیزند.»

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه