مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نشست‌های اعتقادی در یک هزار کانون مساجد گیلان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نشست‌های اعتقادی در بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان گیلان برگزار شد.

نشست‌های اعتقادی در یک هزار کانون مساجد گیلان برگزار شد

به گزارش ۸دی،فیروز فاضلی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سالن غدیر استانداری، اظهار کرد: ۲۱ وظیفه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است.

وی با اشاره به هماهنگی و نظارت بر رسانه های ارتباطی جمعی همانند روزنامه ها، مجلات، محصولات سمعی و بصری و نمایش‌ها برای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت آن، افزود: ما ۱۲ مورد در این بخش انجام داده ایم که نظارت بر اجرای نمایشگاه ها و آثار فرهنگی هنری و سینمایی به تعداد ۷۷۷ مورد، نظارت بر مراکز فرهنگی و هنری دارای مجوز به تعداد ۲ هزار و ۱۱۳ مورد، حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی هنری همانند تسریع  در صدور مجوز و ارائه یارانه از جمله این بخش ها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی هنری ۹ کار عمده انجام داده ایم که مهمترین آن حمایت از تولید کنندگان آثار  فرهنگی و هنرمندانی که راهکارهای نو و جذاب برای توسعه عفاف و حجاب داده اند است.

فاضلی تصریح کرد: ۸۶  نمایشگاه عفاف و حجاب و مد و لباس با موضوع عفاف و حجاب از سال ۹۶ تا ۹۸ در گیلان برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: صدور مجوز نشریه در زمینه مطالعات اسلامی، پخش فیلم های بلند و کوتاه با موضوع عفاف و حجاب از سال ۹۶ تا کنون به تعداد ۲۹۹ فیلم، برگزاری جشنواره مطبوعات در زمینه سلامت اجتماعی و خانواده، جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهای فرهنگی با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر کارهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی اظهار کرد: تاکید بر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در صدور پروانه نمایش به تعداد ۴۲۸ نمایش، نظارت بر محتوای ۸۹۹ عنوان کتاب چاپ شده در سال ۹۸ از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

فاضلی با اشاره به ترویج الگوهایی برای عفاف و حجاب افزود: در این راستا ۱۸ کار انجام شده که مهمترین آن برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه عفاف و حجاب، تقدیر از ۲۰ نشریه فعال در زمینه عفاف و حجاب و تجلیل از آثار برگزیده جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ب اشاره به برگزاری جشنواره‌های محلی و فرهنگی هنری منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در این راستا ۶۰ نمایشگاه در سال ۹۶ تا ۹۸ برگزار و از ۳۱ برگزیده فعال رسانه‌ای در حوزه عفاف و حجاب تقدیر کرده‌ایم.

وی با اشاره به تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کلاس های دینی و قرانی تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از ۵۰۰ خبرنگار فعال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف، برگزاری نشست‌های اعتقادی در بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان هم در رزومه کارهای خود داریم.

فاضلی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و۵۰۰ مرکز و موسسات فرهنگی هنری در راستای رعایت شئونات اسلامی در گیلان فعال است خاطرنشان کرد: اهتمام لازم برای اجرای قانون منع استفاده از تصاویر زنان در مطبوعات و به عضویت پذیرفتن بانوان متاهل و مطلع از مسائل عفاف و حجاب در نیروگاه نظارت بر بازبینی از دیگر کارهای این نهاد است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه