فرمانده سپاه قدس گیلان خطاب به هنرمندان: ساخت فیلم در حوزه مقاومت را جدی بگیرید

فرمانده سپاه قدس گیلان، گفت: ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را جدی بگیرید و ارزش‌های پایداری که نیاز امروز ما است را گسترش دهید، ما هم در کنار شما هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان خطاب به هنرمندان: ساخت فیلم در حوزه مقاومت را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان شامگاه پنجشنبه در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در تالار مرکزی رشت ضمن گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و شهدای دفاع مقدس با اشاره به زندگی شهیدان الماسی اظهار کرد: سه برادر ۲۱، ۱۹ و ۱۴ ساله فرزندان یک پدر چوپان و یک مادر خانه دار زحمت کش بودند و ۲پسر این خانواده بنا به شرایط همزمان و طبق رسومات منطقه همسران خود را نیز نشان کرده بودند اما به دلیل اینکه از امام راحل و آرمان‌ها دفاع کردند توسط منافقین به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ابتدا پدر خانواده سپس یک پسر را به شهادت رساندند ادامه داد: پس از فرار پسر دیگر جهت اینکه مادر فرار نکند او را در اتاق زندانی کردند اما مادر از پشت پنجره شاهد شلیک گلوله به مغز پسرش بود، مادری که تا سه سال نتوانست روی پای خود بایستد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این خانواده انقلابی و مؤمن در ییلاقات زندگی می‌کردند افزود: این حماسه ها را نه کسی شنیده، نه می داند و ما از این دست موضوعات در سرزمین خود بسیار داریم و باید از هنرمندان سوال کرد که جامعه هنری ما به در کجا به این موضوعات پرداخته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: چون هنر برای این موضوعات و حماسه‌ها کاری نکرده فراموش شده اند این در حالی است که می توان بهترین فیلم ها را از آن تهیه کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر استفاده درست از این گنج بی پایان ابراز کرد: هر کاری که عنوان جهادی دارد یعنی حتماً مشکلاتی دارد که به آن پرداخته نشده، اصول کار جهادی این است که حتماً در راه خدا باشد و برای حل آن بیشتر از حالت عادی تلاش کنیم و در انجام کار موانع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه می دانم در حوزه هنر مشکلات بسیاری وجود دارد اما هنرمندان ما باید از موانع عبور کنند تصریح کرد: ما واقعا مسئولیت داریم؛ باید آثار ماندگار و بهترین زیبایی‌های انقلاب را به عنصر هنر آمیخت.

هر زمان پیروز شدیم از ابزار مقاومت استفاده کردیم

سردار عبدالله پور ادامه داد: بسیاری تلاش می‌کنند تا این موضوع را اثبات کنند که مقاومت تأثیر ندارد اما ۴۱ سال تجربه نشان می‌دهد که هر زمان پیروز شدیم از ابزار مقاومت استفاده کردیم؛ بنای خداوند هم برای همین است که هرکس استقامت می‌کند راه را به آن نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما در انقلاب حوادث بسیاری دیده و تجربه کرده ایم که هرجا پای انقلاب ماندیم خداوند راه را برای ما باز کرد، خاطرنشان کرد: در این دوره هم همین‌گونه است هر جا مقاومت می‌کنیم خداوند راه را به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: خواهش می کنم این موضوع را در حوزه هنر و ساخت فیلم جدی بگیرید و ارزش‌های پایداری که نیاز امروز ما است را گسترش دهید ما هم در کنار شما هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه