مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق شمالی نداجا به‌کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان و خانواده‌های مناطق شمالی نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد.

مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق شمالی نداجا به‌کار خود پایان داد

به گزارش ۸دی،مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان، پایور، وظیفه و دانشجویان نداجا به‌همراه مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های مناطق شمالی نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: توجه به معانی و مفاهیم ارزشمند قرآن کریم بسیار اهمیت دارد لذا باید در کنار تلاوت قرآن به معانی آیات نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد آیات قرآن کریم را همچون گنجینه دانست و بیان کرد: هر زمان که توفیق باز کردن قرآن و تلاوت آیات آن را داشتیم باید با حضور قلب آن را تلاوت کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت و جایگاه تدبر در مفاهیم قرآن کریم گفت: فرهنگ قرآنی باید بین کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ترویج یابد و فعالان قرآنی نقش به‌سزایی در این حوزه دارند.

وی یادگیری و تلاوت، تدبر، عمل و حفظ قرآن را از مهم‌ترین وظایف انسان‌ها در برابر قرآن دانست و ابراز داشت: عمل به قرآن سعادت اخروی و دنیوی را به‌همراه دارد از این رو شنیدن آیات قرآن مایه سعادت انسان و عمل به آن مایه رستگاری است.

به گزارش تسنیم، این دوره از مسابقات با توجه به شیوع کرونا به‌صورت منطقه‌ای در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان در مناطق نیروی دریایی برگزار شد.

لازم به ذکر است فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت مقام ممتاز تیمی این دوره از مسابقات را کسب کرد و در پایان ۶۱ نفر از برگزیدگان قرآنی نداجا در شمال کشور با اهدای لوح و هدیه تجلیل شدند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه