استفاده از اپ‌های تیک ‌تاک و وی‌ چت در آمریکا ممنوع شد

از صبح یک‌شنبه ۲۰ سپتامبر استفاده از دو اپ تیک‌تاک و وی‌چت در آمریکا ممنوع خواهد شد. این ممنوعیت می‌تواند تنها یک تاکتیک تجاری باشد.

استفاده از اپ‌های تیک ‌تاک و وی‌ چت در آمریکا ممنوع شد

به گزارش ۸دی، روز جمعه ۱۸ سپتامبر روز خوبی برای آینده اپ تیک‌تاک نبود. در این روز وزارت اقتصاد آمریکا اعلام کرد که از یک‌شنبه ۲۰ سپتامبر استفاده از این اپ تلفن هوشمند و نیز خدمات پیام کوتاه وی‌چت در این کشور ممنوع خواهد بود.

معنای مشخص‌‌تر این ممنوعیت این است که دانلود این اپ‌ها در اپ‌استور اپل و گوگل‌استور برای ساکنان آمریکا ممنوع خواهد شد. آمریکایی‌هایی که این اپ‌ها را پیشتر دانلود کرده و از آن استفاده می‌کردند اما همچنان مجاز به استفاده از آنها خواهند بود اما امکان به روز کردن این اپ‌ها دیگر وجود نخواهد داشت.

بر اساس مقررات وزارت اقتصاد آمریکا، پرداخت از طریق وی‌چت نیز دیگر ممکن نخواهد بود. این خدمات در خارج از خاک امریکا اما همچنان در دسترس هستند.

پلتفرم تیک‌تاک متعلق به شرکت چینی بایت دنس و وی‌چت نیز متعلق به شرکت تن‌سنت چین است. تیک‌تاک متهم است که داده‌های کاربران آمریکایی را در اختیار دولت چین می‌گذارد. این شرکت اما این اتهام را رد کرده است.

اعلام این خبر از سوی وزارت اقتصاد آمریکا دعوای سیاسی چین و ایالات متحده را به سطح بالاتری از تنش می‌رساند. اینکه آیا این آخرین سطح این دعوا خواهد بود یا نه باید منتظر ماند و دید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه