دلخوش در واکنش به جعل نام گردنه حیران در کتاب حسابان:

حیران تا ابد متعلق به گیلان است/آموزش و پرورش اشتباهات متعدد و عملکردی پرحاشیه داشته است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به نامگذاری جعلی گردنه حیران در کتاب حسابان پایه دوازدهم، گفت: حیران نگین گیلان و تا ابد متعلق به گیلان است و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک این استان را به نام اردبیل و دیگر استان ها بزنند.

حیران تا ابد متعلق به گیلان است/آموزش و پرورش اشتباهات متعدد و عملکردی پرحاشیه داشته است

به گزارش ۸دی،سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به نامگذاری جعلی گردنه حیران در کتاب حسابان پایه دوازدهم، اظهار داشت: حیران نگین گیلان و تا ابد متعلق به گیلان است و هرگز اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک این استان را به نام اردبیل و دیگر استان ها بزنند.

وی تصریح کرد: حساسیت های موجود در خصوص گردنه حیران بر کسی پوشیده نیست و اقدامات صورت گرفته در گذشته و تکرار چنین مسائلی شائبه وجود تحرکاتی هدفمند از سوی جریانی خاص را به همراه دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: انتظار دارم وزیر آموزش و پرورش پاسخ قانع کننده ای برای این مساله داشته باشند و راهکاری برای جبران اشتباهات صورت گرفته ارائه دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین به بدسلیقگی های صورت گرفته در دیگر کتب درسی نیز اشاره داشت و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش اشتباهات متعدد و عملکردی پرحاشیه داشته است.

دلخوش خاطرنشان کرد: دست گذاشتن روی حساسیت های اقشار مختلف جامعه نظیر حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان و یا در نظر گرفتن نام جعلی برای گردنه حیران گیلان حتی اگر غیرعامدانه باشد باید هرچه سریع تر از سوی وزارتخانه جبران شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
حیران، من سنه حیرانم. یاشاسین آذربایجانم.
ناشناس در پاسخ به
هیران به زبان تالشی به معنی ابر و مه هستش دوست عزیز و هیچکس نمیتونه گردنه حیران رو که نامش هم گیلانیست خواستگاه مردم قوم کادوس بوده رو از گیلان بگیره
ناشناس
تذکر کاملا بجایی بود حیران(به زبان اصیل تالشی همون هیران) حتی از نامش هم مشخص است همیشه متعلق به گیلان است این چنین اشتباهات خنده داری از سوی وزارت آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست و ضعف مشهود این وزارتخانه رو در تدوین کتب درسی نمایان می کند و باید سریعا از مردم گیلان عذرخواهی کند وزیر وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و در کشور خیلی از مردم بر حق خودشون قانع نخواهند بود نسبت به تقسیمات کشوری و شاهد فاجعه خواهیم بود
در حاشیه