"حمید محمدی" مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با ۸دی:

زر و زور و تزویر امام حسین(ع) را به مقتل برد/ خیلی ها نمی خواهند سبک زندگی حسینی به جوانان برسد

“حمید محمدی” مداح اهل بیت(ع) رسالت روضه را هدایت قلوب مردم به سوی حق دانست که حججی ها و سردار سلیمانی‌ها را می سازد و گفت: واقعه کربلا سراسر درس حماسه و سیدالشهدا(ع) یک سبک زندگی است.

زر و زور و تزویر امام حسین(ع) را به مقتل برد/ خیلی ها نمی خواهند سبک زندگی حسینی به جوانان برسد

گزارش هشت دی “حمید محمدی” مداح اهل بیت(ع) در ایام دهه اول محرم در تحریریه پایگاه خبری _ تحلیلی هشت دی حضور یافت.

وی با بیان اینکه سید الشهدا (ع) حجت خداوند است و وظیفه مستقر کردن دین خدا در جامعه را داشتند اظهار کرد: در جامعه ای که درک کردند که کسی دارای این شأن نیست که بر مسئله رسالت استقرار داشته باشد از امام حسین(ع)، کسی که رسالت استقرار دین خدا را دارد، دعوت کردند.

محمدی با تاکید بر اینکه حجت خداوند نمی تواند در برابر زمین ماندن دین خدا سکوت کرده و بی تفاوت باشد، بیان کرد:  اگر در رابطه با تاریخ عاشورا حرف می‌زنیم باید با الفبای تاریخ صحبت کنیم، کسی که خلیفه مسلمین می‌شود باید توانایی داشته باشد و انسان را روبه جلو حرکت دهد.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به این که اهل شام دین خود را از معاویه گرفته بودند و تبلیغات دشمن و نفوذ از زمان امام حسن (ع) بود، گفت: تبلیغات دشمن کار را به جایی رساند که همسر امام حسن(ع) در خانه خودش به ایشان زهر می دهد، فرمانده دست راست امام حسن(ع) بر او ضربه می زند و سجاده امام را سر نماز از پای او می‌کشند.

 

زر و زور و تزویر امام حسین(ع) را به مقتل برد

وی در ادامه افزود: در نتیجه تبلیغات دشمن بی نتیجه نمی‌ماند، زر و زور و تزویر وبی بصیرتی مردم امام حسین(ع) را به مقتل برد.

محمدی با بیان اینکه نوکری امام حسین عنایتی است و به هرکس که بخواهند می‌دهند افزود: وقتی در مسیر سیدالشهدا(ع) قرار می‌گیریم دیگر چیزی جز سیدالشهدا(ع) نمی‌بینیم.

روضه خوانی ام ارث آبا و اجدادی است

این مداح اهل بیت (ع) گفت: این عشق و روضه خوانی از پدر بزرگ پدرم به پدرش و از پدرش به پدرم و از پدرم به من رسید.

وی در رابطه با اهمیت روضه گفت: پیامبر در آخرین لحظات عمر خدیجه(س) برای او روضه خواند، حضرت علی(ع) نیز در اواخر عمر حضرت زهرا(س) برای ایشان روضه خواند، امام صادق(ع) در فضای خفقان زمان خود مجلس روضه برپا می کردند و همین طور امام رضا(ع) نیز محلس روضه داشتند.

 

سیدالشهدا(ع) ملاک تشخیص حق و باطل است

محمدی، سیدالشهدا(ع) را ملاک تشخیص حق و باطل عنوان کرد و افزود: خاصیت روضه این است که حق و باطل را مشخص می‌کند؛ جنگ حق و باطل همیشه ادامه داشته اگر جریان حق و باطل را بشناسیم و بدانیم که در کدام مسیر قرار داریم باعث می‌شود تا ظالم و مظلوم را بشناسیم و آنگاه اجازه نمی‌دهیم ظالم حاکم شود زیرا اگر ظالم در زمین خدا حاکم باشد دین خدا مستقر نمی شود.

ما شیعیان در اضطرار به سر می بریم

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه ما شیعیان در اضطرار به سر می بریم و اضطرار را خدا با حجت خود برطرف می کند خاطرنشان کرد: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند می‌فرمایند من پسر حسینم و روضه حسین(ع) را می‌خوانند چون سیدالشهدا (ع) زبان مشترک تمام بشریت است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۱۴ تا سال ۱۳۲۰ بازه ۷ساله رضاخان روضه را در کشور ممنوع می کند و کار به جایی می‌رسد که خانه ها به هم تونل می زدند تا به روضه بروند ادامه داد: رضا خان می‌دانست روضه ای که جریان حق و باطل را شفاف کند و برای مردم روشنگری کند مطمئنا برای حاکم ظالم خطر آفرین است و روضه های روشنگر را تعطیل می‌کردند.

رسالت روضه هدایت قلوب مردم به سوی حق است

محمدی، رسالت روضه را هدایت قلوب مردم به سوی حق دانست که حججی ها و سردار سلیمانی‌ها را می سازد و گفت: واقعه کربلا سراسر درس حماسه و سیدالشهدا(ع) یک سبک زندگی است؛ ایشان  یک پدر برای بچه ها، یک برادر برای خواهر، یک ولی برای همه حتی دشمن و یک فرمانده برای سربازان بودند.

خیلی ها نمی خواهند سبک زندگی حسینی به جوانان برسد

مداح اهل بیت (ع) در ادامه تصریح کرد: خیلی‌ ها نمی‌خواهند این سبک زندگی به جوانان برسد چون جوانی که فرهنگ سیدالشهدا را درک کند سکوت نمی کند.

وی با تاکید بر اصالت ما بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است افزود: می خواهند علم را در مقابل روضه سیدالشهدا(ع) قرار بدهند که علم اصلا در این جایگاه نیست؛ در واقع می‌توان از علم در جهت حقانیت استفاده کرد‌.

محمدی با بیان اینکه در روزهای کرونایی بچه‌های حزب‌اللهی تحصیل کرده کمک کردند و ماسک ژل تولید کردند و بچه‌های حزب‌الله این روزها در هیئات هم بیشتر رعایت می کنند، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که بحث علمداری وجود دارد و باید علم روضه را نگه داریم.

روضه سیدالشهدا(ع) در خیابان یا بیابان باید برپا شود

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه ما هیچ وقت افق دید حضرت آقا نیستیم زیرا ایشان وسیع تر نگاه می کنند گفت: روضه تعطیلی ندارد، ۱۴۰۰سال بعد از واقعه عاشورا این پرچم با تمام آسایش و امکانات که توسط شهدا فراهم شده به ما رسیده و امروز ما با رعایت تمام پروتکل‌ها و قوانین هیأت ها را برگزار می‌کنیم و بر این عقیده هستیم که روضه سیدالشهدا (ع) حتی در خیابان یا بیابان باید برپا شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه