شعب قضایی امر به معروف در گیلان فعال شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از فعالیت شعب قضایی امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.

شعب قضایی امر به معروف در گیلان فعال شد

به گزارش ۸دی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از فعالیت شعب قضایی امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.حجت الاسلام سجاد سرافراز در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران در مصلی رشت افزود: شعب قضایی امر به معروف و نهی از منکر به منظور حمایت قضایی و محتوایی از تمام کارگروه های تخصصی مطالبه گر راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: راه اندازی این شعب در این راستاست تا اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد و کارش به دادگاه رسید پرونده او در شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر بررسی و قاضی، پرونده را به صورت جدی پیگیری کند.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شامل همه معروف ها و موضوعات مختلف می شود گفت : در پی آنیم تا موضوعات متفاوت را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و در این ارتباط گروه های جهادی تخصصی مطالبه گر در موضوعات مختلف محیط زیست، صنعت و معدن و تعلیم و تربیت تشکیل شده است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را زیربنای تمام حرکت های اجتماعی عنوان کرد و افزود: امام محمد باقر (ع) در این ارتباط می فرمایند بقای سایر فرایض و واجبات الهی به امر معروف و نهی از منکر بستگی دارد لذا اگر در جامعه ای به این فریضه الهی آنگونه که باید و شاید پرداخته نمی شود به سایر فرایض لطمه وارد می شود.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به این معنی است که مومنان علاوه بر اینکه به معروف عمل می کنند و از منکر باز می مانند و اینکه نباید نسبت به اطرافیانشان بی تفاوت باشند و دیگران را نسبت به معروف ها به تحرک وا دارند و مانع از منکر توسط دیگران شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سرافراز با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر معنای خاصی را به ذهن ها متبادر می کند، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای مچ گیری نیست بلکه به معنی دست گیری از افراد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه