مدیرکل امور مالیاتی گیلان اعلام کرد:

پرداخت عوارض ۹۰ میلیاردی به حساب شهرداری های گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در گیلان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

پرداخت عوارض ۹۰ میلیاردی به حساب شهرداری های گیلان

به گزارش ۸دی،محسن محمدی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان گیلان در سال ۹۸، اظهار کرد: با همت مودیان مالیاتی استان، ۱۳۰۰ میلیارد تومان وصولی مالیاتی داشتیم که نشان دهنده تحقق ۹۹ درصدی وصول مالیات نسبت به سال ۹۷ است.

وی از رشد ۲۸ درصدی وصول مالیات در گیلان خبر و تصریح کرد: براساس قانون یک سوم مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از مودیان مالیاتی به عنوان عوارض در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرد لذا سال گذشته ۲۶۶ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است، گفت: از ۱۳۷ هزار اظهارنامه صاحبان مشاغل، بالغ بر ۴۰ هزار اظهارنامه مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم شدند.

محمدی پور طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی را گام دیگری در مسیر تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: در حال حاضر فرایند تسلیم اظهارنامه های مالیاتی غالبا به صورت الکترونیکی انجام می شود و این مهم کاهش مراجعات حضوری مودیان به ادارات مالیاتی را امکان پذیر می کند.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی می توانند جهت فعال کردن امکان «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی «http://tax.gov.ir» نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با اشاره به شیوع بیماری کروناه طی شش ماه گذشته و آسیب دیدن مودیان مالیاتی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، تمهیدات لازم جهت کمک به مودیان در نظر گرفته شده است. در این راستا هشت صنف و رسته شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی – تفریحی، مجتمع های فرهنگی و هنری، مراکز تولید و فروش صنایع دستی و آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی کمک بیشتری دریافت خواهند کرد.

محمدی پور، از افزایش دو ماهه موعد تسلیم اظهارنامه های مالیاتی خبر داد و یادآور شد: ۱۵ شهریور موعد اراده اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۹۹ و ۳۱ شهریور موعد ارائه اظهارنامه مالیات اشخاص حقوقی و مستغلات است.

وی همچنین به مالیات اشخاص حقیقی که در سال ۹۷ اقدام به خرید و تحویل حداکثر ۲۰۰ قطعه سکه از بانک مرکزی کرده و تا اول تیرماه ۹۸ موفق به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود نشده اند، اشار کرد و متذکر شد: این اشخاص مشمول مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بوده و مالیات آنان برابر مقررات قطعی است لذا مودیان تا ۳۱ شهریورماه مهلت دارند با مراجعه به میز خدمت عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی «http://tax.gov.ir» به پرداخت مالیات متعلق اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جریمه های مالیاتی بهره مند شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه