بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رشت در پی اهمال کاری و سهل انگاری شهرداری رشت

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رشت در پی اهمال کاری و سهل انگاری شهرداری در فضاسازی ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رشت در پی اهمال کاری و سهل انگاری شهرداری رشت

به گزارش ۸دی، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم االله الرحمن الرحیم…

ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه

ایام سوگواری ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همواره یاد آور از خود گذشتگی ، ایستادگی ومقاومت و عزتمندی و احیا امربه معروف ونهی از منکر است. اینکه در ماه محرم نه تنها مسلمانان و شیعیان اباعبدالله بلکه پیروان ادیان دیگر الهی هم به عزاداری و گرامیداشت این حرکت و رویداد عظیم وفراموش نشدنی تاریخ بشریت میپردازند بیانگر این است واقعه کربلا وعاشورای امام حسین(ع) پیام آزادی وآزادگی را به معنای حقیقی کلمه به بشریت رسانده است.

اما نباید فراموش کرد که اصلی ترین پیام واقعه عاشورا بویژه برای مسلمانان و شیعیان آن حضرت احیای امربه معروف ونهی از منکر است.

امروز برهمه ما واجب است علارغم مشکلات بسیار و شرایط مبارزه با ویروس منحوس کرونا که باعث محدودیت جدی نحوه عزاداری هیئات وتکایا شده یاد ونام این ایام را بیش از پیش زنده نگاه داریم و با برافراشتن بیرق عزای سیدالشهدا در شهر ها وکوچه ها ومحله ها عطر وبوی فرارسیدن ماه محرم در زندگی مردم جریان داشته باشد.

اما متاسفانه با توجه به این شرایط که مسئولان شهری وظایف سنگین تری در این زمینه دارند وباید دراین راه پیش قدم بشوند وبه فضاسازی شهرها و محله ها بیشتر از سالهای گذشته بپردازند اما از همگان بیشتر در غفلتند و اصلا گویی ماه محرم ماه عزای سیدالشهدا(ع) نیامده است طوری که در برخی معابر حتی تا روزهای نخستین ماه محرم، پرچم و فضاسازی های عید غدیر دست نخورده باقیمانده بود. اما وقتی این رویداد را با دیگر رویدادهایی که توسط مجموعه های خدماتی شهری وشهرداری مقایسه میکنیم این شبهه ایجاد میشود که گویی تعمدی درکار است تا فضای شهر رنگ وبوی حسینی به خود نگیرد. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رشت ضمن تاکید بر برخورد جدی با افراد ومسئولان اهمال کار و سهل انگار و بی تفاوت در این زمینه اعلام می دارد این بی توجهی وعدم فضاسازی مناسب شهری به احترام ایام سوگواری ماه محرم، مهر تاییدی بر ناکارآمدی وبی کفایتی شهرداری وشورانشینان شهر رشت به عنوان مسئولان مربوطه است که این امر مستلزم پیگیری و برخورد جدی با خاطیان است و لازمه این کار ورود دستگاه های نظارتی برخدمات شهری است.حتی بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان رشت این آمادگی را دارد در صورت ناتوانی ودرخواست مسئولان مربوطه خود وارد میدان شود. امید است به برکت این ماه عزیز و تلاش و همت بیش از پیش هیئات و تکایای شهرها ومحله ها با رعایت پروتکل های بهداشتی این کمبود و نقصان برای مردم متدین شهر رشت کمتر احساس شود. ان شاالله…

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه