معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان در گفتگو با ۸دی:

مسئولان شهرداری در بحث محرم کوتاهی کرده‌اند / حتی از نصب پارچه نوشته در میدان‌های اصلی دریغ شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولان شهرداری در بحث فضاسازی برای ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) کوتاهی کرده‌اند گفت: متأسفانه حتی در برخی میدان‌های اصلی از نصب پارچه‌ای مشکی دریغ شده است.

مسئولان شهرداری در بحث محرم کوتاهی کرده‌اند / حتی از نصب پارچه نوشته در میدان‌های اصلی دریغ شده است

سرهنگ دوم پاسدار کامیار مهدی پور در گفتگو با خبرنگار هشت دی با ابراز گلایه‌مندی از کم‌کاری‌های صورت گرفته شده برای سیاه‌پوش کردن سطح شهر رشت از سوی شهرداری اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم سوگواری ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع)، این انتظار از شهرداری به عنوان متولی سیما و منظر شهر می‌رفت که در مبحث سیاه‌پوش کردن اقدامات مناسب را انجام دهد.

وی افزود: هویت سازمان‌هایی مثل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سازمان سیما و منظر شهرداری بزرگداشت مناسبت‌هایی مثل محرم و صفر است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان گفت: متأسفانه بسیاری از معابر اصلی و میدان‌ها را می‌توانستیم با پارچه سیاه‌پوش کنیم اما این موضوع در سطح شهر ظهور و بروز ندارد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان ادامه داد: من با چهره‌های فرهنگی و مذهبی هیئت‌های مختلف در همین خصوص گفتگو کرده‌ایم و همه درباره این موضوع گلایه‌مندی دارند.
وی با بیان اینکه دبیری برنامه‌های مناسبت‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی است و سپاه هم یکی از اعضای این ستاد است اظهار کرد: نپرداختن به مناسبت‌ها را قبل از این هم دیده بودیم اما فکر نمی‌کردیم مسئولان فرهنگی در شهرداری درباره محرم هم همین کار را انجام دهند. حتی مسئولان تبلیغات اسلامی استان هم درباره میزان فضاسازی در سطح شهر همین گلایه‌مندی را از مسئولان شهرداری دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان تأکید کرد: مسئولان شهرداری واقعاً درباره موضوع محرم کوتاهی کردند و حتی در میدان‌های اصلی از ساده‌ترین تبلیغات بصری هم دریغ کرده‌اند و به بنر و اسپیس‌ها اکتفا کرده‌اند اما این ابزار چندان به چشم نمی‌آید و باید بیشتر از پارچه‌های سیاه و مشکی استفاده می‌شد اما متأسفانه این ابزار کمتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مهدی پور در پایان گفت: تلاش ما این است که چهره شهر چنان باشد که وقتی یک فرد مسافر از دیگر نقاط کشور به اینجا ورود می‌کند ما را نسبت به محرم بی‌تفاوت نبیند و وجه دیگر مطالبه گری ما این است که چهره شهر را از وضعیت که در حال حاضر است تغییر دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی رشتی
بنظرم باوجود این وضعیت آشفته اعم از جناح بازیهای اعضای شورا....عزل و نصبهای فامیلی و سفارشی و رفاقتی درشهرداری.....درگیری و تنش شدید بین اعضای شورا.....چسیبدن حاج محمدی به صندلی شهرداری....عافیت طلبی و رفاه طلبی اعضای شورا و درفکر شهر و کارگران بی پول شهرداری نبودن.......این انتظار که درفکر تیلیغات بصری و سیاهپوش کردن شهر هم باشند بی انصافیست.
در حاشیه