اقدامات مهم سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری رشت در ماه محرم

سوگواره “نی نوازان” در رشت برگزار می‌شود / راه اندازی کاروان‌های خودرویی روضه‌خوانی محرم در شهر رشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت در گفتگو با ۸دی اقدامات مهم این سازمان در ماه محرم را تشریح کرد.

سوگواره “نی نوازان” در رشت برگزار می‌شود / راه اندازی کاروان‌های خودرویی روضه‌خوانی محرم در شهر رشت

به گزارش ۸دی، “حمیدرضا محمدی” در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص اقدامات این سازمان در ایام محرم، اظهار کرد: ۵هزار پرچم بین ۵۵محله حاشیه نشین شهر رشت توزیع شده است.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت به تخصیص ۳۰ متر بنر به هیئت هایی که درخواست داده اند اشاره کرد و گفت: به مدت ۱۱ شب در پیاده راه فرهنگی شهر رشت با مشارکت هیئت رزمندگان مراسم عزاداری برپا است.

محمدی افزود:  ارائه سیستم صوت، نصب بنر و استند و راه اندازی ایستگاه سلامت و صلواتی برای ۷هیئت مذهبی سطح شهر رشت نیز بصورت مشارکتی انجام شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت ادامه داد: این امکانات در اختیار هیئت ها و مساجدی مانند حسینیه شهدای گمنام، هیئت خادمین الرضا، هیئت ام ابیها، هیئت فاطمیون و مسجد امام رضا گلسار قرار گرفته است.

وی همچنین به ضبط ۳ برنامه تلویزیونی مربوط به محرم در عمارت میرزا خلیل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فضاسازی میادین توسط سازمان سیما منظر انجام می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت اضافه کرد: ۱۰۰۰ متر بنر برای بیلبوردهای سپاه و ستاد احیا امریه معروف تهیه شده است و هشت عدد از استندهای شهری متعلق به سازمان فرهنگی، ۱۰ عدد از استندهای متعلق به سازمان سیما منظر و حدود ۲۰۰ متر بنر برای پل های غیر همسطح شهر چاپ و نصب شده است در این میان حدود ۱۰۰۰ پرچم هم به سازمان سیمامنظر تحویل داده شده است.

وی در واکنش به انتقادات از شهرداری رشت آماده نشدن وضعیت سیمای ظاهری شهر برای ایام محرم اظهار کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت متولی برنامه‌های فرهنگی شهرستان است اما در مبحث سیما و منظر، سازمان سیما و منظر شهرداری هم مسئولیت دارد.

وی افزود: ما برای استقبال از ماه محرم ۸ بیلبورد ۱۸ متری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، ۵ بیلبورد سپاه و ۱۵ بیلبورد و استند شهرداری را برای فضاسازی محرم پر کردیم.

محمدی ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، تلاش کردیم موضوع هر خانه یک حسینیه را هم تقویت کنیم و تلاش بر این بود که برنامه‌های محرم را به سمت محلات ببریم و در همین راستا ۵۰۰۰ پرچم امام حسین (ع) را در بین مساجد؛ حسینیه‌ها و هیئت‌های محلات شهر رشت توزیع کردیم و در همین راستا ۱۰۰۰ عدد پرچم در اختیار سازمان سیما منظر شهرداری قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: برای پل‌های شهری رشت هم ۱۵۰ متر پارچه محرم چاپ و نصب کرده‌ایم و ۱۰ استند شهری هم در همین رابطه در اختیار سازمان سیما منتظر قرار داده ایم و در کنار این، ۱۰ مجموعه ورزشی شهرداری هم توسط این سازمان سیاه‌پوش شده است.

وی با بیان اینکه مراسم شب‌های پیاده راه فرهنگی شهر رشت با مشارکت سازمان سیما منتظر و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با هیئت رزمندگان اسلام شهر رشت برگزار می‌شود گفت: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تلاش کرده است برای برگزاری خودجوش مراسم محرم به هیئت‌ها کمک کند و در همین راستا برای تقویم سیستم صوت هیئت‌های روضات الحسین (ع)، فاطمیون، ام ابیها سلام علیها و تعدادی دیگر از هیئت‌ها کمک‌های خوبی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه سوگواره کشوری “نی نوازان” هم در شهر رشت به‌صورت مجازی اجرا خواهد شد گفت: این سوگواره تلاش می‌کند موضوعات اجتماعی را در قالب برنامه‌های محرم در قالب نمایش‌های خانگی اجرا کند.

راه اندازی کاروان‌های خودرویی روضه‌خوانی محرم در سطح شهر رشت

محمدی افزود: در منظریه ایستگاه شعارنویسی بر روی خودروها از فردا شروع به کار خواهد کرد و علاوه بر این کاروان‌های خودرویی روضه‌خوانی محرم هم در سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد.

فیلم حسینیه خانگی‌تان را بفرستید جایزه بگیرید

این مسئول فرهنگی شهرداری رشت با بیان اینکه مسابقه‌ای برای تشویق برپایی حسینیه‌های خانگی توسط سازمان فرهنگی شهرداری رشت راه‌اندازی شده است گفت: به ۲۰ نفر از کسانی که فیلم‌های یک تا ۲ دقیقه‌ای از حسینیه خانگی خود برای سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت به صورت سی دی و یا فایل از طریق مجازی برای شناسی «@ farhangirasht» در اینستاگرام ارسال کنند ۲۰ جایزه ۵۰۰ هزار تومانی اهدا خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه