فرماندار انزلی:

نگرانی های اقتصادی بر ارکان زندگی مردم تاثیرگذار بوده است/ افتتاح ۵۷ پروژه هفته دولت سال جاری در بندر انزلی

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه نگرانی های اقتصادی بر ارکان زندگی مردم تاثیرگذار بوده است، گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و به واسطه تحریم های ظالمانه و مشکلات در دسترسی به بازار آزاد بین المللی و دستاوردهای علوم مختلف، در جنگی به مراتب سخت تر از جنگ تحمیلی هستیم.

نگرانی های اقتصادی بر ارکان زندگی مردم تاثیرگذار بوده است/ افتتاح ۵۷ پروژه هفته دولت سال جاری در بندر انزلی

به گزارش ۸دی،اسماعیل میرغضنفری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی در محل مصلای نماز جمعه انزلی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم، اظهار کرد: اگر نگاهی هوشمندانه به تاریخ نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم کاملا پیداست که ریشه انقلاب اسلامی که در آن رشد و نمو پیدا کرده و امروز در دنیا به عنوان یک کشور اثرگذار هستیم، ریشه در مکتب عاشورا دارد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل ویروس کرونا شاید محدودیت هایی در برگزاری مراسم عزای حسینی داشته باشیم، تاکید کرد: هر روز ما باید عاشورایی باشد و محبت حسین(ع) در قلب ما و سیره او در طی مسیر حق باید سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی ما در تمام ایام سال باشد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه امسال آخرین هفته دولت در دولت تدبیر و امید است، گفت: این دولت با همه فراز و نشیب ها به آخرین سال خود رسید و علیرغم گمانه زنی هایی که در روزهای ابتدایی آن بر عدم موفقیت به دلیل وجود مشکلات بود، ولی شاهد دستاوردهای خوبی بودیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای دولت تلاش برای رفع انزوای سیاسی بین المللی بود که تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرد و مذاکرات ایران با بخش عمده ای از کشورهای دنیا را شاهد بودیم.

میرغضنفری به شکست تز ایران هراسی که آمریکا سعی داشت از کشور ما در عرصه بین المللی نشان دهد اشاره کرد و گفت: این تز به ضرر آمریکا بود و دنیا به این نتیجه رسید که نه تنها ایران تروریست نیست، بلکه آسیب دیده از آن است و اوج اقدامات جاهلانه آمریکا و سردمداران آن در ترور سردار سلیمانی بود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه نگرانی های اقتصادی بر ارکان زندگی مردم تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و به واسطه تحریم های ظالمانه و مشکلات در دسترسی به بازار آزاد بین المللی و دستاوردهای علوم مختلف، در جنگی به مراتب سخت تر از جنگ تحمیلی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر مسئولان استفاده از قوانین در راستای حل مشکلات مردم است، عنوان کرد: مردم ما همواره نشان داده اند که از سختی ها به درستی عبور می کنند و از کمبودها و سختی ها گله ندارند و اگر هم گله ای بوده مبنی بر این است که یک مسئول نتوانسته به گونه ای عمل و رضایتمندی عمومی در حوزه اختیارات خود را به درستی کسب کند.

میرغضنفری، با تاکید به اینکه همه مسئولان باید در حوزه فعالیت، خودارزیابی داشته و کاستی و کمبودها را برآورد کرده و در راستای رفع آن اقدام کنند، گفت: اگر دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام و حاکمیت هستند، وظیفه ماست که با عملکرد درست و انقلابی به گونه ای رفتار کنیم که نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم و به این منظور باید به تفکر اولیه انقلاب برگشته و جهادی عمل کنیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به آمار پروژه های بهره بردای شده در هفته دولت امسال در این شهرستان، افزود: امسال ۵۷ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان به بهره برداری می رسد و اینها به جز اقداماتی است که توسط منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح های مذکور ۱۲۲ شغل مستقیم و ۴۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می شود که در اجرای این طرح ها میزان مشارکت بخش خصوصی بیش از ۲۷ درصد و سهم بخش دولتی بیش از ۷۲ درصد است و امسال علیرغم همه محدودیت ها در منابع شاهد رشد ۶۴ درصدی در افتتاح پروژه ها هستیم.

فرماندار انزلی با بیان اینکه با منطقه آزاد  انزلی تعامل داریم؛ نه تقابل، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته و به جهت خروج شهرستان از انزوا، قرار شده تا با تهیه زمینی در محدوده غرب شهرستان و تامین زیرساخت ها به عنوان فاز تجارت منطقه آزاد، در حوزه گردشگری هم عملکرد داشته باشیم.

میرغضنفری با اشاره به اینکه محدوده تالاب انزلی در حال حاضر ۲۵ هزار مترمربع است، تاکید کرد: در تلاشیم تا این میزان را به ۱۵ هزار مترمربع برسانیم تا اهالی منطقه به لحاظ ساخت و سازها و فعالیت های اجرایی و اقتصادی بتوانند فعالیت مطلوب داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه