دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) :

هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری افراط و تفریط نکنند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی تابع مرجعیت و ولایت هستند، گفت: در برگزاری مراسم عزاداری نباید افراط و تفریط شود.

هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری افراط و تفریط نکنند

به گزارش ۸دی،آیت الله رضا رمضانی امروز  در همایش هیئت‌های مذهبی گیلان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیئت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) دغدغه دارند، اظهار کرد: امیدواریم وظایف رو بشناسیم و به خوبی به آن عمل کنیم.

وی با اشاره اینکه تبیین مکتب اهل بیت (ع) و جامعیت موجود در این مکاتب مهم‌ترین موردی که باید در این مراسم به آن توجه شود، افزود: باید تلاش شود در مسیر اهل بیت حرکت کرده و امر آنها را احیای کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه قطعاً احیای امر معصومین سبب هدایت و سعادت شده و مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های مذهبی است، گفت: در مجالس عزاداری باید اخلاق اسلامی و احکام دینی تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه یکی از نهادهای خود جوش اسلامی که احیا شده هیئت‌های مذهبی است، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف راه اندازی هیئت‌های مذهبی احیای معارف الهی در مراسم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش مداحان در تبیین معارف الهی دارند، تأکید کرد: قوی‌ترین جریان نهاد مردمی مذهبی همین هیئت‌ها است.

وی با بیان اینکه باید چرایی واقعه عاشورا را تبیین کنیم، گفت: زوایای مختلف این واقعه باید بازخوانی و تبیین شود، اما باید توجه کنیم دشمن از جاهایی که دین قوی می‌شود برنامه ریزی می‌کند در این میان هیئت‌های مذهبی در مرکز توجه هستند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه مجالس اهل بیت باید معرفت محور و توأم با شعور باشد، تصریح کرد: دشمن نسبت به این موضوع برنامه دارد، مراسم عزاداری باید دارای تأثیر اجتماعی باشد.

وی به برنامه‌های دشمن برای نفوذ در میان هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: عده‌ای نسبت به اهل بیت (ع) بی مهری کرده، عامدانه و یا جاهلانه در مسیر برنامه دشمن قرار می‌گیرند لذا باید آگاهی ما نسبت به همه بخش‌ها افزایش یابد و فرهنگ سازی همه جانبه ای در این زمینه در سطح جامعه انجام شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیوع کرونا همه جوانب را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) به عنوان تعظیم شعائر باید با شکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند باید این مراسم تعطیل شود که این شدنی نبوده و معقول نیست، ادامه داد: مردم ایران عشق و ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند باید حساسیت این مراسم درک شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در رأس این جامعه رهبری قرار دارد و ما مطیع ولی امر مسلمین هستیم، تأکید کرد: دستور العمل ها باید رعایت شود معتقدم با وجود شیوع کرونا امسال شاهد مراسمی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم هر خانه را باید به یک حسینیه تبدیل کنیم، افزود: هیئت‌های مذهبی نیز تابع مرجعیت و ولایت هستند نباید نه افراط و نه تفریط کنیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه