پیام شهردار رشت به مناسبت “روز جهانی مسجد”

ناصر حاج محمدی شهردار رشت به مناسبت “روز جهانی مسجد” پیامی صادر کرد.

پیام شهردار رشت به مناسبت “روز جهانی مسجد”

به گزارش ۸دی،در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

 

«قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَأَقِیمُوا وُجُوهَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ»

 

هر دین، مذهب و آیینی نمادها و نشانه‌‌هایی دارد و اسلام که آخرین دین آسمانی ا‌ست نیز دارای نمادها، نشانه ها و شعائر ظاهری و مکانی است. یکی از مهمترین این نمادها مساجد هستند که در آیات و روایات بسیاری به جایگاه‌ مساجد توجه شده و در روایات نیز به این مکان مقدس بسیار پرداخته شده است.

 

روز ۲۱ اوت که مصادف با ۳۱ مرداد ماه است به “روز جهانی مسجد” نامگذاری شد و ارج و اهمیت این مکان مقدس امسال دارای ویژگی خاصی است چون “روز جهانی مسجد” با آغاز سال ۱۴۴۲ هجری قمری و فرا رسیدن ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان برابر شده است.

 

در تاکید و بیان قران کریم از ارزش و جایگاه مسجد همین بس که واژه مسجد در این کتاب الهی ۲۸ بار تکرار شده و در یکی از این آیات روشن پروردگار تاکید گردیده است: «قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَأَقِیمُوا وُجُوهَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ»، بگو پروردگارم امر به عدالت کرده است و توجه خویش را در هر مسجدی به سوی او کنید.

 

به سهم خود ضمن ارج نهادن به جایگاه مقدس مساجد امیدوارم در ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان شهروندان شریف و مومن رشت با رعایت همه موازین و اصول بهداشتی، به گونه ای عزاداری نمایند که مانع از شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه شده و اجر و مزد خود را از سرورشان آقا عبدالله الحسین(ع) دریافت نمایند.

 

ناصر حاج محمدی

 

شهردار رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه