آیا ممکن است “روضه ” هم تعطیل شود؟!

روضه شاید همان پرچم سیاهی باشد که من و شما بر سر در خانمان می زنیم. روضه شاید آن پیراهن مشکی باشد که به احترام ابا عبدالله(ع) بر تن می کنیم.

آیا ممکن است “روضه ” هم تعطیل شود؟!

به گزارش هشت دی، با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم عزاداری ایام محرم، چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است آن شور و هیجان سالهای قبل را نداشته باشد، یعنی دیگر شاید نشود مراسمی با شور و هیجان گذشته را نظارگر بود.

باید قبول کنیم این ویروس منحوس بلای جان آحاد ملت شده و به تأسی از فرمان الهی حفظ جان هم واجب هست و حضرات معصومین(ع) از جمله میر قافله عشق، امام حسین (ع) هرگز راضی نمی شوند که کسی جان خودش و دیگران را برای اقامه یک مستحب به خطر بیاندازند.

حال که برگزاری مراسم روضه به نوعی تحت الشعاع ویروس کرونا و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که گاهی آنی و لحظه ای نیز هست قرار گرفته!، آیا ممکن است” روضه ” هم تعطیل شود؟!

روضه شاید همان پرچم سیاهی باشد که من و شما بر سر در خانمان می زنیم. روضه شاید آن پیراهن مشکی باشد که به احترام ابا عبدالله(ع) بر تن می کنیم.

روضه شاید ذکر مصیبتی باشد که پدران و مادران این ایام به هنگامه ی خواب از سرگذشت فرزندان رسوال الله (ص) زیر گوش کودکان خود نجوا می کنند.

روضه شاید انتخاب اسم حسین، عباس، ابوالفضل، زینب، رقیه و… برای کودک تازه متولد شده در این ایام باشد.

تاریخ شاهد است که  عزای حسین تاکنون با چه کیفیتی برگزار شده است آن هم نه از ترس جان، جان چه ارزشی دارد در مقابل حسین (ع)، بله برای رعایت فرمان اولیای خدا مبنی بر حفظ جان، از دست دژیخمان پهلوی، آب انبارها، پستو ها و بیابان ها محل برگزاری مراسم عزادری برای سید و سالار شهیدان دشت کربلا بوده است.

این بار هم برای نجات بشریت از ویروس به نام کرونا و هم از آن ویروسی که قران از آن “فی قلوبهم مرض ” یاد می کند با رعایت نکات ستاد مقابله با کرونا که رهبر معظم انقلاب هم ما را ملزم به اطاعات از فرمان آن کرده اند، به برکت ماه محرم هر دو ویروس از روی زمین محو خواهد شد.

چه باور کنند و چه باور نکنند امام حسین (ع) با دل ها کار دارد. پس دل هایمان را حسینه کنیم. هر یا حسین(ع) بر سر در خانه و مغازه علاوه بر ثواب یک روضه به نظر می رسد جوابی باشد بر ندای هل من ناصر فرزند زهرای مرضیه، پس یا حسین…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه