مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

نهادینه کردن سنت حسنه کتابخانه سازی و وقف کتاب ضروری است

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تأکید کرد: باید سنت حسنه کتابخانه سازی و وقف کتاب در استان گیلان نهادینه شود

نهادینه کردن سنت حسنه کتابخانه سازی و وقف کتاب ضروری است

به گزارش ۸دی،پریسا کرمی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این دیدار با اشاره به وجود ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای این مجموعه برای توسعه کتابخانه ها و نیز رفع مشکلات در حوزه تأمین تجهیزات و کتاب حضور خیرین است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت باب کتابخانه عمومی خیر ساز در گیلان احداث و یا به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است، افزود: ثمره این اقدام نیک اندیشانه خیران حوزه کتاب و کتابخوانی، بهره مندی کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق مختلف استان از نعمت کتابخوانی و رشد آگاهی و دانش آنها بوده است.

کرمی به فعالیت‌های متنوع کتابخانه ها در این محیط نیز اشاره کرد و افزود: امروز کتابخانه های عمومی از حالت امانت کتاب خارج شده و به فعالیت‌های فرهنگی متنوع و جذابی برای علاقمند کردن افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی روی آورده اند.

وی همچنین به لزوم نهادینه کردن سنت حسنه وقف کتاب و تجهیزات کتابخانه ای برای پویایی و ایجاد نشاط مضاعف در کتابخانه ها اشاره کرد و از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواست تا با ایجاد زمینه‌های لازم در این خصوص نسبت به معرفی ظرفیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی به خیران و واقفان با مجموعه کتابخانه های عمومی اقدام و مشارکت‌های را جلب کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان آسان سازی دسترسی مردم به کتاب‌های خوب را از مهمترین رسالت‌های این عنوان کرد و ادامه داد: برای دستیابی به این هدف مهم می‌توان از ظرفیت مساجد، تکایا و نیز حضور علما و روحانیون برای معرفی کتاب‌های مفید در جمع مردم استفاده کرد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه