استخدام پرستار سالمند

سالمندی یک برهه ی زمانی از زندگی هر فرد است که می‌ تواند فرد را در انجام بعضی امور ناتوان کنند. معمولاً سالمندان نیاز به همراه و یا مراقب دارند که بتوانند آن را به عنوان یک دوست و هم صحبت نیز بدانند. از این رو برخی از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به وجود آمدند تا بتوانند برای سالمندان خدماتی را ارائه دهند یکی از این خدمات استخدام پرستار سالمند است.

به گزارش ۸دی،سالمندی یک برهه ی زمانی از زندگی هر فرد است که می‌ تواند فرد را در انجام بعضی امور ناتوان کنند. معمولاً سالمندان نیاز به همراه و یا مراقب دارند که بتوانند آن را به عنوان یک دوست و هم صحبت نیز بدانند. از این رو برخی از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به وجود آمدند تا بتوانند برای سالمندان خدماتی را ارائه دهند یکی از این خدمات استخدام پرستار سالمند است.
مجموعه هوم کا توانسته است این خدمات را به مشتریان خود ارائه بدهد. خدمات مرتبط با سالمندی مجموعه هوم کا می تواند به سالمندان کمک کند تا سطح زندگی آنها ارتقا پیدا کند. استخدام پرستار سالمند به این معناست که والدین سالمند برای مراقبت از سالمند و یا کمک در امور روزانه سالمندان، پرستاریی را استخدام می کنند تا بتواند در منزل به سالمند خدماتی را ارائه دهد.
مجموعه هوم کا خدماتی را در ارتباط با پرستار بیمار نیز ارائه می دهد.

نکاتی در مورد استخدام پرستار سالمند
در صورتی که تصمیم به استخدام پرستار سالمند گرفته‌اید، باید قبل از استخدام به نکاتی توجه کنید. این نکات عبارتند از:
با تجربه بودن: تجربه داشتن پرستار سالمند یکی از نکاتی است که باید قبل از استخدام پرستار سالمند به ان توجه کنید. تجربه داشتن پرستار باعث می شود تا شما نگرانی بابت خدمات ارائه شده به سالمندان نداشته باشید و مطمئن باشید که پرستار با تجربه می ‌تواند تمام شرایط را بسیار خوب و درست مدیریت کند.
صبور بودن: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که قبل از استخدام پرستار سالمند باید به آن توجه کنید، صبور بودن پرستار است. گاهی اوقات بیماران ممکن است دچار ناتوانی های جسمی باشند و یا شرایط روحی خوبی نداشته باشند، پرستار صبور در این شرایط بیمار را درک می‌ کند و سعی می ‌کند تا از طریق رفتار خوب بتواند سالمند را تحت کنترل داشته باشد.

حرفه ای بودن پرستار: حرفه ای بودن به این معناست که پرستار سالمند در شرایط بسیار حاد و اضطراری بتواند سریع عکس العمل نشان دهد و بر اساس مهارت و حرفه‌ای که دارد از بروز خطرات جلوگیری کند.
دقت داشتن پرستار: پرستار باید در نگهداری از سالمند دقت بسیار بالایی را به کار ببرد. این کار باعث می شود تا شرایط رضایت بخشی را هم برای سالمند و هم برای والدین آن ها به وجود بیاورد.
داشتن توان جسمانی بالا: توجه به این امر برای استخدام پرستار سالمند بسیار اهمیت دارد. زیرا گاهی ممکن است سالمندان از وزن بالایی برخوردار باشند و نیاز داشته باشند تا پرستار به آنها در بلند شدن و یا نشستن کمک کند در صورتی که توان جسمانی پرستار پایین باشد نمی تواند این وظایف را به خوبی انجام دهد.
توجه به سلامت روحی پرستار: پرستار سالمند خود باید دارای سلامت روحی و روانی باشد. در صورتی که دارای سوء پیشینه باشد می ‌تواند در شرایط بحرانی خطرهایی را برای سالمندان شما به وجود بیاورد.
هزینه استخدام پرستار سالمند
هزینه ی استخدام‌ پرستار سالمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی ممکن است وظایف پرستار کم باشد که در این صورت نسبت به پرستاری که باید وظایف بیشتری را انجام دهد هزینه کمتری برایش در نظر گرفته می شود.
زمان کاری پرستاران نیز می ‌تواند بر روی هزینه آن تاثیر بگذارد. برخی از خانواده ‌ها به دلیل وضعیت بحرانی سالمند خود پرستار شبانه روزی را استخدام می کنند و برخی نیز به صورت موقت از پرستار برخوردار می شوند که در این صورت مدت زمان تعیین شده برای پرستار می تواند هزینه آن را نیز تعیین کند.

به چه دلیل می گوییم که به مجموعه هوم کا مراجعه کنید؟
این مجموعه دارای مجوز می باشد و همچنین جزء مجموعه های معتبر برای ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی است. شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات این مجموعه بهره مند شوید و برای استخدام پرستار سالمند به این مجموعه مراجعه کنید. زیرا تخصص کادر پرستاری مجموعه هوم کا باعث شده است تا رضایت مشتریان این مجموعه جلب شود و از انتخاب خود راضی باشند.
چه زمانی به استخدام پرستار سالمند نیاز است؟
کهولت سن باعث ضعف های عمومی و ناتوانی جسمانی می شود. به همین دلیل ممکن است سالمندان را از انجام بسیاری از امور روزمره ناتوان کند. بنابراین سالمندان نیاز به کسی دارند تا بتواند از آن ها به خوبی مراقبت کنند. به طور کلی سه عامل باعث می ‌شود تا سالمندان به استخدام پرستار سالمند اقدام کنند. این سه عامل عبارت است از:
مشکلات جسمی: گاهی مشکلات جسمی سالمندان به قدری حاد می شود که آن ها را در انجام امور شخصی نیز ناتوان می کند و گاهی ممکن است بسیاری از سالمندان را زمین گیر کند. بنابراین آن ها به پرستار نیاز دارند تا بتوانند به سالمندان در انجام امور کمک کند و در شرایط بسیار جدی از آن ها مواظبت کنند.
اختلالات شناختی: برخی از سالمندان ممکن است به دلیل افزایش سن دچار حواس پرتی و آلزایمر شوند. در این صورت ممکن است در خوردن برخی از داروها اشتباه کنند و یا حتی فراموش کنند که دارو را طبق تجویز پزشک مصرف کنند. بنابراین پرستار می تواند مصرف داروهای سالمندان را به آن ها یادآوری کند تا از احتمال بروز علائم جدی جلوگیری شود.
مشکلات روحی عاطفی: وقتی که سالمندان به سن خاصی می رسند احساس تنهایی می کنند و انگیزه خود را برای زندگی از دست می دهند. در این صورت وجود فردی به عنوان هم صحبت و همراه با سالمند می تواند مشکلات عاطفی او را برطرف کند. استخدام پرستار سالمند باعث می ‌شود تا سالمند بتواند پرستار را به عنوان هم صحبت و دوست بداند و بتواند تا حدودی کمبود های عاطفی خود را جبران کند.
برخی از سالمندان ممکن است دچار بیماری هایی مانند آرتروز، دیابت، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی عروقی باشد که باید دارو های خاصی را مصرف کنند و همچنین پرهیز غذایی دارند. در این صورت باید پرستاری را برای سالمند استخدام کنید که در این موارد تخصص و اگاهی داشته باشد و بتواند شرایط را کنترل کند.

مزایای استخدام پرستار سالمند
زمانی که سالمند در منزل خود تحت مراقبت و مواظبت قرار می گیرد ممکن است که مزایای را برای او و والدین به همراه داشته باشد و همچنین تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه سالمندان دارد. از مزایای استخدام پرستار سالمند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
سالمند دارای امنیت و آرامش بیشتری می باشد
سالمند احساس تنهایی نمی کند و می تواند پرستار را به عنوان هم صحبت و دوست خود بداند.
استخدام پرستار سالمند باعث می شود تا والدین سالمند کمتر احساس نگرانی کنند.
پرستار می تواند ذهن سالمند و والدین را آرام کند: از طرفی سالمند خیالش از بابت وجود پرستار در منزل راحت است و می تواند ذهن آرام تری داشته باشد. او دیگر نگرانی های مربوط به عود بیماری و یا فراموشی دارو را ندارد و از طرف دیگر والدین نیز نگرانی بابت خطراتی که ممکن است برای سالمند در تنهایی اتفاق بیفتد ندارند.
استخدام پرستار سالمند می تواند احساس گناه و ناراحتی والدین را کاهش دهد.
یکی از مهم ترین مزایای استخدام پرستار سالمند این است که پرستار به صورت اختصاصی و شخصی از سالمند شما مراقبت می کند. تمام توجه پرستار به سالمند می باشد. این خود می تواند روند بهبود را سرعت بخشند.
پرستار باعث نزدیک شدن خانواده ها به هم می شود: زمانی که پرستار از سالمند در منزل مراقبت می کند والدین نگرانی نسبت به سالمند خود ندارند و از آنجایی که سالمند احساس شادی و امنیت بیشتری می کند، مشتاق می ‌شود که با دوستان و یا خانواده خود بیشتر ملاقات کند.
از آنجایی که سر زدن به سالمندان در منزلشان کار بسیار راحت تری نسبت به رفتن به آسایشگاه می باشد، خانواده ی آنها نیز در فاصله زمانی کوتاه به دیدن سالمندان خود می رود. وجود پرستار در منزل سالمند باعث می شود که اطرافیان و دوستان سالمند بتوانند با او ارتباط داشته باشند و این روند می ‌تواند اعتماد به نفس سالمند را افزایش دهد.

یکی از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند که شاید کمتر به آن اشاره شده است این است که خدمات ارائه شده از کیفیت بالاتری برخوردار است و هزینه آن نسبت به پرستاری در آسایشگاه نیز کمتر می باشد. والدین انتظار دارند در برابر هزینه‌ای که می ‌کنند انتظاراتشان نیز برآورده شود.
شاید زمانی که سالمندان در بیمارستان ها یا آسایشگاه ها تحت مراقبت باشند خدمات به اندازه کافی با کیفیت نباشد، اما وقتی پرستار به صورت شخصی و اختصاصی خدماتی را ارائه می دهد مطمئنا از کیفیت بالاتری برخوردار است.
چرا مجموعه هوم کا؟
مجموعه ی هوم کا دارای دارای با تجربه ترین پرستاران می باشد. پرستاران این مجموعه نیز بسیار متعهد و مسئولیت پذیر هستند و سعی می ‌کنند تا سالمندان را در طول روند بهبودی راضی نگه دارند. هیچ چیزی برای این مجموعه بیشتر از رضایت مشتری و ارائه خدمات بالا اهمیت ندارد.
بنابراین اگر فکر می کنید که نیاز به استخدام پرستار سالمند دارید، می توانید با پرستاران حرفه ای این مجموعه روند بهبودی را برای سالمند خود لذت بخش کنید و همچنین با مراجعه به این مجموعه با کارشناسان آن مشورت کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه