شهردار چاف و چمخاله:

فاز اول بندر گردشگری چمخاله تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه تنها بندر تخصصی گردشگری در چمخاله در حال ساخت است، گفت: این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو سال آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

فاز اول بندر گردشگری چمخاله تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش ۸دی،« کمیل لاهوتی » در برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان با بیان اینکه چاف و چمخاله با ۱۷ کیلومتر ساحل در محدوده شهری و دارای ساحل ماسه ای است، گفت: چاف و چمخاله با رویکرد گردشگری از معدود شهرهایی است که هیچ گونه تصرفی در ساحل آن وجود ندارد و حریم دریای آن آزاد است.

شهردار چاف و چمخاله ارتقا زیرساخت های شهری در حوزه گردشگری را یکی از اهداف مهم در مدیریت شهری دانست و افزود: تمام اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات مناسب رفاهی و گردشگری است و نصب دوربین پلاک خوان در طرح سالمسازی به جهت پایش آماری، تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسب در مجموعه مدیریت شهری است.

لاهوتی از فعالیت ۲۰ مجموعه اقامتی و هتل در شهر چاف و چمخاله خبر و تصریح کرد: سومین هتل پنج ستاره در گیلان در همین شهر در حال ساخت است.

وی  ضمن قدردانی از «جمالی نژاد» معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه زنده موج جوونی، گفت: چاف و چمخاله یکی از بزرگترین شهرهای استان گیلان از حیث سرزمینی و وسعت است و همین امر موجب مشکلاتی در ارائه خدمات به بخش های مختلف  می شود که خواسته و نیاز شهرداری اختصاص منابع مالی برای تسریع در پروژه ها و تجهیز ماشین آلات راه و شهرسازی و ….است.

شهردار چاف و چمخاله با اشاره به اینکه تنها بندر تخصصی با رویکرد گردشگری در این شهر در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: تاکنون این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو سال آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

لاهوتی با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله از سوی مجلس و هیئت دولت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد، اذعان کرد: منطقه ویژه اقتصادی قطعا دستاوردهای خوبی برای شهر به دنبال دارد.

همچنین معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه موج جوونی با بیان اینکه پروژه های ارزشمند و خلاقی در چاف و چمخاله در حال اجرا است، گفت: نگاه نو به پروژه های انسان محور از نکات مورد توجه پروژه های این شهر زیباست.

جمالی نژاد شهر چاف و چمخاله را ویژه دانست و افزود: استقبال از افتتاح پروژه ها نشان می دهد که این شهر از ظرفیت قابل توجه ای برای افتتاح پروژه های دیگر برخوردار است.

* ساخت و سازهای غیر اصولی دغدغه  اصلی شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله است

« حسن عسگری »، ساخت و سازهای غیر اصولی را از جمله دغدغه های اصلی شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله دانست و گفت: رعایت اصول ساخت و ساز زمینه ساز توسعه زیرساخت ها و عمران و آبادانی شهر می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله با اشاره به برگزاری جلساتی با دفتر فنی استانداری و مشاوران طرح هادی و اینکه شوراها از اشرافیت لازم بر منطقه برخوردارند افزود: در ساخت و سازها باید اصول شهرسازی و معماری رعایت شود و در این شهر به دلیل پراکندگی امکان نظارت کافی بر ساخت و سازهای شهری وجود ندارد.

* از سرمایه گذاران در شهر چاف و چمخاله حمایت می شود

«یاسر فرجود » در برنامه زنده موج جوونی  چاف و چمخاله را منطقه توریستی و گردشگری دانست و گفت: جلوه های طبیعی و خدادادی و پتانسیل های شهر ظرفیت ویژه ای را برای اشتغالزایی و زیرساخت های گردشگری در منطقه فراهم می کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله با تاکید بر اینکه تمام مصوبات با پنج امضا تایید می شود، خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله از ابتدای فعالیت دوره پنجم با تعریف طرح های زیرساختی به دنبال جذب و حمایت  از سرمایه گذاران است و در این مقوله از سرمایه گذاران استقبال می کند.

فرجود ادامه داد: شهر چاف و چمخاله از لحاظ گردشگری در سطح کشور می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

**برگزاری جشنواره هایی با رویکرد فرهنگی در ساحل چاف و چمخاله

حجت الاسلام «موسی بحر کاظمی » دغدغه فرهنگی در جامعه را از جمله دغدغه های مهم رهبری دانست و گفت: جشنواره ها و فستیوال های مختلف در ساحل چاف و چمخاله با رویکرد فرهنگی و اقامه نماز و ترویج و گسترش عفاف و حجاب برگزار می شود.

مدیر فرهنگی شهرداری چاف و چمخاله در خصوص بازتاب عملکردها در فضای مجازی، افزود: امروز فضای مجازی به فضای دوم زندگی تبدیل شده و غفلت از این فضا موجب سواستفاده دشمنان می شود و ما باید با شفاف سازی و اطلاع رسانی های درست در مقابل سیاه نمایی های دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام بحر کاظمی از همکاری و مشارکت مردم در جریان شیوع ویروس کرونا و تولید ماسک  قدردانی و تصریح کرد: شیوع کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جامعه را توسعه داد و این دوره فرصت مناسبی برای آموزش و استفاده درست از فضای مجازی را فراهم کرد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
روستای پاپکیاده بالا هم نزدیک چمخاله هست حمایت کنید
در حاشیه