هشدارمسئولان بهداشتی گیلان نسبت به شیوع تب کریمه کنگو

مسئولان بهداشتی گیلان از شیوع بیماری کریمه کنگو در استان خبردادند.

هشدارمسئولان بهداشتی گیلان نسبت به شیوع تب کریمه کنگو

به گزارش ۸دی،آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش دما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: ۴ گیلانی به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری‌ مشترک بین انسان و دام است افزود: علایم این بیماری تب ، سر درد ، قرمزی چشم ، تهوع ، استفراغ ، گلودرد ، سفتی و درد عضلانی است.

*پرهیز از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی
همچنین مدیر کل دامپزشکی گیلان تصریح کرد: شهروندان گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه و حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.
سهراب عاقبتی استفاده از دستکش هنگام خرد کردن گوشت ، پرهیز از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی را ضروری دانست و تصریح کرد : شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از خرید کشتار دام های خارج از کشتارگاه ها، مصرف گوشت های تازه قبل از نگهداری در یخچال و مصرف جگر خام خودداری کنند.
وی همچنین از دامداران و روستاییان خواست از دست زدن و کشتن کنه‌های موجود در بدن دام خودداری و جایگاه‌های نگهداری دام را سم پاشی کنند.
مدیر کل دامپزشکی گیلان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را بیماری‌مشترک بین انسان و دام عنوان و خاطر نشان کرد : اگرچه این بیماری در دام‌های آلوده علایم مشهودی ندارد اما در انسان های مبتلا سبب مرگ می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه