پاکسازی روزانه گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب عینک به وسیله شهرداری رشت

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در حاشیه برنامه پاکسازی تالاب عینک از گیاه مهاجم سنبل آبی که صبح روز جمعه ۶ تیر ماه ۱۳۹۹ شروع شد، گفت: جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب عینک طبق برنامه مدون روزانه انجام می شود.

پاکسازی روزانه گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب عینک به وسیله شهرداری رشت

به گزارش ۸دی، محمدباقر بشردانش رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت با بیان مضرات گیاه سنبل آبی در محدوده های تالابی اظهار کرد: سنبل آبی مهمترین علف هرز آبی و پرهزینه ترین علف هرز جهان است که به علت زیبایی و معرفی آن به عنوان گیاه زینتی به سرعت در حال تکثیر بوده و بسیاری از مردم از مضرات و خطرات آن آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: این گیاه مهاجم زمانی که وارد اکوسیستم آبی می شود در مدت دو هفته می تواند جمعیت خود را به میزان دو برابر افزایش دهد و یک بوته با ۲۰ گل می تواند سه هزار دانه تولید کرده و هر دانه ی این گیاه مهاجم بین ۵ تا ۲۷ سال قابلیت زنده ماندن دارد.

وی با بیان اینکه رشد و تکثیر این گیاه موجب تخریب اکوسیستم تالاب و جلوگیری از رشد و نمو دیگر گیاهان و خشک شدن پهنه های آبی می شود، تاکید کرد: به دلیل مضرات فراوان این گیاه پاکسازی سنبل آبی از سال های گذشته به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون به صورت روزانه جمع آوری آن از تالاب عینک به وسیله تیم های حوزه معاونت فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت انجام می شود.

بشردانش سپس تصریح کرد: برای ریشه کنی این گیاه باید به طور مستمر عملیات پاکسازی انجام شود تا از تکثیر آن به دیگر قسمت های تالاب جلوگیری گردد.

گفتنی است تالاب عینک رشت با وجود پاکسازی دوره ای این تالاب از گیاه سنبل آبی مجدداً با رشد این گیاه مهاجم روبه رو شده که به همین دلیل برنامه ی روزانه پاکسازی آن در تالاب عینک در دستور کار قرار گرفته است.

 
۹

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه