انتقاد نماینده تالش از عرضه نهاده‌های دامی در بازار آزاد

نماینده مردم تالش در مجلس با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: نهاده‌های ذرت و سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود اما بخشی زیادی از آن وارد بازار آزاد می‌شود.

انتقاد نماینده تالش از عرضه نهاده‌های دامی در بازار آزاد

به گزارش ۸دی،حسن محمد یاری با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: نهاده‌های ذرت و سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود اما بخشی زیادی از آن وارد بازار آزاد می‌شود.
وی با بیان اینکه مرغداران نهاده‌های ذرت و سویا را به دو برابر قیمت خریداری می‌کنند، افزود: مکانیسم توزیع نهاده‌ها در کشور اشتباه بوده و نیازمند اصلاح است تا بازار مرغ دچار نوسان نشود.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکل راه دسترسی عشایر در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی، بهسازی راه دسترسی عشایری بوده و اعتباراتی نیز در این بخش وجود دارد اما بنا بر دلایلی ساماندهی راه‌های عشایری بلاتکلیف باقی‌مانده و مردم در تردد مشکل دارند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم با اشاره به وجود راه‌های متعدد عشایری در حوزه انتخابیه طوالش، افزود: اعتبارات راه‌های عشایری باید ضمن افزایش به‌صورت ۱۰۰ درصدی  تخصیص پیدا کند.
محمدیاری همچنین به موضوع برنج و تظلم خواهی کشاورزان در این رابطه اشاره کرد و گفت: قوت غالب مردم برنج است اما علیرغم ادعاهای  مطروحه از سوی جهاد، هیچ‌گونه حمایتی از کشاورزان نمی‌شود.
وی با اشاره به وجود دلالان در بازار برنج و نادیده گرفته شدن سهم برنج‌کار در آن، تصریح کرد: علیرغم اینکه بیشترین زحمت را کشاورزان در تولید، کشت و استحصال برنج می‌کشند اما در مقام عرضه و فروش این محصول استراتژیک سهم به سزایی ندارند و می‌توان گفت سهمشان ناچیز است.
این نماینده مردم در خانه ملت بر ضرورت طراحی مکانیسمی به جهت حمایت از برنج‌کاران و قطع دست واسطه‌ها در این بخش تأکید کرد و افزود: باید برای کشاورزان حاشیه امنی ایجاد شود تا کشاورزان در زمان استحصال، عرضه و فروش برنج نقش داشته باشند و حق واقعی کشاورزان در این عرصه به طول کامل استیفا شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه