مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خبر داد:

آستارا شهری با برنامه جامع ولی بدون برنامه راهبردی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: آستارا پس از تهران اولین شهر در کشور بود که برنامه جامع آن تدوین شد، ولی متأسفانه تاکنون برنامه راهبردی آن تدوین نشده است.

آستارا شهری با برنامه جامع ولی بدون برنامه راهبردی

به گزارش ۸دی،هوشنگ عباسقلی زاده در سفر خود به شهرستان آستارا و شرکت در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری این بندر مرزی، اظهار کرد: آستارا پس از تهران اولین شهر در کشور بود که برنامه جامع آن تدوین شد، ولی متأسفانه تاکنون برنامه راهبردی آن تدوین نشده است.

وی تصریح کرد: در سایه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر صورت گرفته شهرداری آستارا ‌به عنوان برتر در استان گیلان انتخاب شد.

مدیرکل شهری استاتداری گیلان با بیان اینکه بیشتر مشکلات ایجاد شده از شائبه ها است، ادامه داد: بعضی ها با غرض ورزی به توسعه و عمران استان آسیب می زنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر سلامت در کار باشد هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند، افزود: باید آسیب ها را بررسی کرد و از تمام ظرفیت محیطی آستارا در توسعه و عمران این شهر بهره مند شد.

عباسقلی زاده با بیان اینکه “آستارا” از محدودیت شدید در بحث زمین برخوردار است، خاطرنشان کرد: این شهر از یک سو به دریای خزر، از سوی دیگر به کوه های تالش و اراضی کشاورزی و از سوی دیگر به مرز بین‌المللی مشرف است که مشکلاتی را برای توسعه ایجاد می کند.

مدیرکل شهری استاتداری گیلان با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش زمان اقامت مسافر از شروط اولیه نگاه به صنعت گردشگری است، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد بازار ساحلی در دست غیر بومیان هستند که گردش مالی آنها در بانک های خارج استان است و این گردش مالی هیچ کمکی را برای بهره مندی از تسهیلات بانک های شهرستان نمی کند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه