مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

با کمترین بودجه در بین دستگاه های فرهنگی هوشمندانه با تهاجمات مقابله می کنیم

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ما با کمترین بودجه در بین دستگاه های فرهنگی، در حوزه رسالت تدوین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی و رسالت رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فعالیت می کنیم.

با کمترین بودجه در بین دستگاه های فرهنگی هوشمندانه با تهاجمات مقابله می کنیم

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روزر  با اشاره به سخن رهبر انقلاب در رابطه با سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش ها به گونه ای که بر جان و دل مخاطبین بنشیند را یکی از رسالت های بسیار مهم این سازمان عنوان کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان اینکه در گام جدید سازمان همزمان با گام و چله دوم انقلاب کار در حوزه تدوین و نشر ارزش های اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم افزود: شبکه های مردم نهاد و تشکل های دینی که با مجوز این سازمان فعالیت میکنند از جمله سمن ها، تشکل های دینی و هیئت های مذهبی در همین راستا فعال می باشند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر شبکه تبلیغی روحانیت، به عنوان رسانه هنری و روحی و روانی ویژه ای که در شکل گیری فضای اعتقادی، فکری و عاطفی نقش ویژه ای دارند مثل مداحان و موسسات و خانه های قرآنی گفت: این سازمان میتواند نقش بی بدیلی را در ساماندهی تشکل های دینی و فرهنگ سازی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش هدایت، نظارت و حمایت از تشکل های دینی و عناصر تبلیغاتی گفت: اگر نتوانیم حمایت کافی داشته باشیم حتما در دو وجه هدایت و نظارت با مشکل مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: ما با کمترین بودجه در بین دستگاه های فرهنگی، در حوزه رسالت تدوین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی و رسالت رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فعالیت می کنیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان بیان اینکه شبکه تبلیغات روحانیون با بیش از ۱۲۰ روحانی مستقر در روستاها با کمترین هزینه در بسیاری از روستاها خدمات وسیع اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی انجام میدهند خاطر نشان کرد: بارها کارگاه های بصیرت افزایی و جلسات توجیهی انجام گرفته که متحمل هزینه هایی بوده که ما با رعایت صرفه جویی دچار تنگنای مالی شدیم.

وی با تأکید بر ظلم بزرگی در فضای رسانه ای به عناصر و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی بیان کرد: با بزرگنمایی ارقام بودجه مصوب این سازمان‌ها جنگ روانی علیه عناصر فرهنگی موثر در جامعه راه‌اندازی کردند اما واقعیت این است که همه این عناصر در غربت شدید فعالیت و مجاهدات های گسترده ‌ای برا حفظ حراست و بهداشت معنوی و روحی جامعه انجام می دهند.

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: دشمنان برای مسمومیت ذهنی، فکری یا روحی چند ده برابر بودجه سازمان های تبلیغات موثر هزینه می‌کنند و در این حوزه ما را مورد شدید ترین تحریم ها قرار دادند؛ در واقع میتوان گفت چند ده برابر هزینه های فرهنگی کشور هزینه می‌کنند که یکی از آنها قصه پرغصه رومینا است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: به میزان بودجه وزارت بهداشت و درمان و علوم‌پزشکی باید برای دستگاه های چون سازمان تبلیغات مورد حمایت قرار گیرد چرا که همانطور که عقل سالم در جسم سالم است روح سالم هم سلامت جسم را تضمین میکند.

وی تصریح کرد: با همه این تنگناها با روحیه جهادی اثرگذاری های اجتماعی و فرهنگی توسط همین مجموعه های تبلیغی انجام می‌گیرد به طور مثل در ۱۲۳روستا با کمترین حمایت بالاترین خدمات را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به ۹۷۰هیئت مذهبی در مجموع و قریب به ۲۴۵هیئت مذهبی در دوران کرونا که به یک مجاهدت ویژه اقتصادی و بهداشتی پرداختند گفت: هیئات مذهبی بیش از آنکه مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار گیرند چندین برابر به نهاد های دولتی همچون بیمارستان‌ها، مراکز بهزیستی و کمیته امداد کمک کردند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: انتظار ما از دولت مردان، قدردانی از این نوع تشکل های مردمی، پربرکت و یاور ملت، دولت و حاکمیت است؛ سازمان تبلیغات اسلامی همیشه شرمنده مجموعه های مردم نهاد به جهت عدم حمایت کافی بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی ۲هزار . ۵۹۸ مداحان استان گیلان که ثبت شدند بیان کرد: در فصل جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای لبیک به فرمان رهبر خدماتی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی برای اقشار تاثیر گذار چون ائمه مساجد، روحانیون مساجد، مسیولین هیئات در تشریح گام دوم انقلاب و برگزاری ۳نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی جهت ساماندهی اعزام مبلغ در سطح استان انجام شد.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات در سال گذشته در بحث فرهنگی سواحل استان ۳ساحل پر مراجعه را بر عهده گرفت و با برگزاری جنگ شادی و تبلیغ چهره به چهره توسط روحانیون کار آزموده نقش خوبی در مدیریت فرهنگی سواحل داشته است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در فصل جدید حرکت موثر تشکیل کاروان بین المللی احباب المهدی جهت اعزام مبلغین آشنا به زبان های خارجی جهت انجام فعالیت های تبلیغی بوده به اربعین را انجام داده است ادامه داد: این مبلغان مسلط به زبان های عربی، انگلیسی، چینی، اسپانیایی و ترکی بودند و این حرکت مختص سازمان تبلیغات گیلان و از ابتکارات این سازمان بوده است.

وی سازمان تبلیغات اسلامی در اجتماع عاشورائیان با ایجاد یک منظم همگانی به صدا و سیما شبکه باران برای پوشش این برنامه کمک کرد گفت: شبکه باران توانست عشق مردم به ائمه عصمت و طهارت را در چند شبکه ملی انعکاس و پوشش دهد و همچنین هدایتی برای اجتماع بزرگ سلیمانیان نیز محقق گردید.

حجت‌الاسلام مهدوی در رابطه‌ با حمایت از تشکیل گروه جهادی سلامت شعید املاکی و اعزام روحانیون به بیمارستان‌ها اذعان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در مواجه باکرونا یکی از دستگاه های پیش رو بود و اجازه نداد حکم خدا در بحث غسل، کفن و دفن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمین مانده و به اموات بی حرمتی شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ۶۵ خانه عالم و ۱۴ خانه در حال ساخت با بیان اینکه تعداد ۸ قطعه زمین در هشت روستا نیز برای ساخت این خانه ها اهدا شده افزود: ۳۶ موسسه قرآنی و ۱۹۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در حال فعالیت هستند ۱۶۳ تشکل و قرآنی در بحث کرونا نیز مورد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفتند

وی با بیان اینکه ۱۴۵ نفر از حافظان ۱۰،۲۰ و ۳۰ جز مدرک تخصصی حفظ را دریافت کردند گفت: ۲۹ تیر ماه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ با حضور ۱۶۰تن از حافظان برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه