تاکسیرانان رشت وام ۲۰ میلیون ریالی می گیرند

مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت از اعطای وام ۲۰ میلیون ریالی به رانندگان تاکسی که در بحران کرونا در این کلانشهر فعال بودند، خبر داد.

تاکسیرانان رشت وام ۲۰ میلیون ریالی می گیرند

به گزارش ۸دی، محمد نوری هریس، مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری رشت افزود: با شیوع ویروس کرونا استفاده مردم از تاکسی کاهش یافته که در راستای حمایت از رانندگان ناوگان تاکسیرانی،  اتحادیه تاکسیرانی کل کشور با یکی از بانک‌ های عامل برای پرداخت وام قرض الحسنه به این قشر توافق کرده اند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ سهمیه وام به رانندگان کلانشهر رشت اختصاص یافته در حالی که ما درخواست این وام برای هزار نفر را داده ایم،  اظهار داشت: این وام بدون سود و ضامن به رانندگان تاکسی پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: این وام به رانندگان تاکسی که در ایام کرونا در سطح این کلانشهر فعال بوده اند، پرداخت می شود بنابراین شناسایی و تایید آنها از سوی معتمدین و بازرسان در خط های ویژه تاکسی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه سوارکردن سه نفر در تاکسی “یک نفر جلو و ۲ نفر عقب” مورد تاکید است و رانندگان به این مهم توجه جدی داشته باشند، اضافه کرد: رانندگان باید همان نرخ قبلی را از مسافران دریافت کنند و مجاز به افزایش کرایه تاکسی نیستند.

نوری هریس اظهار داشت: لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها برای ارائه به شورای اسلامی کلانشهر رشت در حال آماده شدن است.

۸۲ خط تاکسیرانی با ۶ هزار تاکسی در کلانشهر رشت فعال است.

رشت، دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه