استاندار گیلان:

مدیر بانکی که در پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی کوتاهی کند برکنار می‌شود

استاندار گیلان به پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد اشاره کرد و گفت: مدیری که با این طرح همراهی نکند برکنار و مدیر با روحیه و انگیزه بالا، جایگزین می‌شود.

مدیر بانکی که در پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی کوتاهی کند برکنار می‌شود

به گزارش ۸دی،«ارسلان زارع» عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در استانداری، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» باید در همه بخش‌های اقتصادی از جمله تولید تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی عملکرد خوبی داشته‌اند، افزود: برخی بانک‌ها هم انتظارات را برآورد نکرده‌اند که باید تغییر رویکرد در این زمینه انجام شود.

استاندار گیلان به طرح پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی در حال ساخت بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد اشاره کرد و گفت: بانکی داشتیم که حتی یک پرونده پرداختی نداشته و بدیهی است، مدیری که همراهی نکرده و انتظارها را برآورده نکند برکنار و مدیر با روحیه و انگیزه بالا جایگزین می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته مذاکره‌ای با دکتر نوبخت پیرامون جبران آسیب واحدهای اقتصادی و فعالان عرصه‌های خدمات و صنعت، گردشگری و کشاورزی انجام شد، افزود: متاسفانه در حوزه اتمام طرح‌های نیمه تمام کار به کندی صورت می‌گیرد که انتظار آن را نداشتم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تسهیلات روستایی و عشایری باید منابع را به شکل هدفمند هدایت کنیم، تصریح کرد: سهمی که برای استان مشخص می‌شود باید تا ریال آخر جذب و تبدیل به شغل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به بیماری کرونا برخی از مشاغل ضربه‌های سختی خورده‌ و آسیب دیده‌اند، تاکید کرد: پرونده‌هایی که در راستای حمایت از مشاغل در بانک‌ها هستند باید در مدت یک هفته تعیین تکلیف شوند.

زارع در ادامه به انتخاب شهرستان شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته از سوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این طرح، اشتغال، سرمایه‌گذاری و اقتصاد این شهرستان باید به صورت ویژه دیده شود که متاسفانه در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته است.

استاندار گیلان به منطقه نمونه گردشگری عسگرآباد آستانه اشرفیه اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع زمین و عدم تعهد درست سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و… از جمله مشکلات این منطقه توریستی است که سازمان جهاد کشاورزی باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این طرح فرصت اقتصادی بسیار خوبی است و این نوع طرح‌ها رغبت خوبی برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.

زارع اظهار کرد: بسیاری از استان‌ها درخواست تعیین منطقه ویژه اقتصادی دارند که این موارد مورد قبول مجلس شورای اسلامی قرار نمی‌گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در موضوع منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان باید هر چه سریع‌تر سازمان مسئول مشخص شود، اذعان کرد: با توجه به این موضوع منابع طبیعی گیلان ۲ ماه فرصت دارد تا فرآیند قانونی انتخاب سازمان مسئول این طرح را انجام دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه