مدیران آستارا در تعطیلات نوروز حق خروج از شهرستان را ندارند

فرماندار آستارا، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز و تا ۱۵ فروردین در ادارات خود آماده خدمت باشند و حق خروج از آستارا را ندارند.

مدیران آستارا در تعطیلات نوروز حق خروج از شهرستان را ندارند

به گزارش ۸دی، حسن رستم زاد با بیان اینکه مدیران آستارا در ایام نوروز حق خروج از شهرستان را ندارند، اظهار کرد: علاوه بر برقراری کشیک در ادارات مسئولان باید به صورت شبانه روزی باید در دسترس باشند.

وی افزود: آستارا در مقابله با بیماری کرونا جز شهرستان‌های برتر کشور است و غربالگری بیماران مبتلا به کرونا با مشارکت سپاه و شبکه بهداشت، ظرف چهار روز در این شهرستان انجام شد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی شهرهای آستارا و لوندویل انجام شده است و شهرک عباس آباد و بازار ساحلی آستارا در برنامه است، افزود: بخشداران و دهیاران هر چه سریع‌تر به ضدعفونی معابر روستاها اقدام کنند.

رستم زاد با تاکید بر اینکه تب سنجی رانندگان کامیون‌های ترانزیتی که چندین شب در صف‌های طولانی تا درب گمرک آستارا منتظر خروج از کشور هستند، ضروری است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تأمین بخشی از تجهیزات و امکانات بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان برای درمان بیماران مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا را متعهد شده است.

وی، ادامه داد: تجهیزات بیمارستان قدیم این شهرستان دو سال قبل برای افتتاح بیمارستان جدید استفاده شده که اقدامی اشتباه بوده است و باید از ظرفیت مرکز درمانی قبلی برای توسعه گردشگری سلامت استفاده می‌شد.

رستم زاد، گفت: ۱۵۰ تخت، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، الکترو شوک و اکسیژن ساز از نیازهای بیمارستان قدیمی است و با مشارکت خیران، بخش‌هایی از بیمارستان جدید نیز تجهیز شده است.

فرماندار آستارا، افزود: در نوروز امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا میزبان گردشگران نخواهیم بود و جمعیت هلال احمر، مرزبانی، شبکه بهداشت و پلیس راه در ایست بازرسی ورودی شهرستان، مسافران را تب سنجی و در صورت مشاهده علائم مشکوک، افراد را قرنطینه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی آستارا سه دستگاه مانیتور به ارزش یک میلیارد ریال اهدا کرد، گفت: بخش دوم کمک‌های سخت افزاری این اداره کل تا پایان فروردین ماه به بیمارستان آستارا تحویل داده خواهد شد.

رستم زاد افزود: شرایط فعلی شهرستان مرزی آستارا در مقابله با کرونا مطلوب اما توان کادر درمانی محدود است و مردم و مسئولان با جدی گرفتن خطر شیوع کرونا، کادر درمانی را در پیروزی بر ویروس یاری کنند.

وی، ادامه داد: بسیاری از پرستاران، پزشکان و کارکنان بیمارستان آستارا نزدیک یک ماه، دور از خانواده تلاش می‌کنند و مردم با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه، همراهی کنند.

فرماندار آستارا وظیفه بخش‌های اقتصادی ستاد مدیریت بحران کرونا را همچون بخش‌های درمانی آن، مهم دانست و نظارت مستمر بر بازار و برخورد با هرگونه گران فروشی را خواستار شد.

رستم زاد، تاکید کرد: نانوایانی که واحدهای خود را خودسرانه تعطیل می‌کنند، مشمول برخورد قانونی و حذف سهمیه آرد خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی بازرسان نظارت‌ها را جدی نمی‌گیرند و نظارت بر واحدهای صنفی و نانوایی‌ها به منظور رعایت نکات بهداشتی در پخت و عرضه نان باید تشدید شود.

فرماندار آستارا، گفت: با مشارکت خیران ۲۰ هزار ماسک خریداری و توزیع آن در شهرها و روستاها آغاز شد و امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی به ریشه کنی کرونا کمک کنند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه