چرا تجمیع یارانه نقدی و معیشتی مصوب نشد ؟

 در حالی که قرار بود یارانه نقدی و کمک معیشت با هم ادغام شود برخی نمایندگان تبلیغ کردند که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ به ۷۲ هزارتومان افزایش پیدا می‌کند.

چرا تجمیع یارانه نقدی و معیشتی مصوب نشد ؟

به گزارش ۸دی،   درماه گذشته کمیسیون تلفیق چند مانور رسانه‌ای انجام داد و اخبار ادغام تجمیع یارانه نقدی و معیشتی را با نقص بیان کرد.

حال روز گذشته سعیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: در نشست امروز صبح کمیسیون علاوه بر تخصیص ۶۰ لیتر بنزین برای ایام نوروز به هر خودرو، موضوع تجمیع یارانه‌های نقدی و معیشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

در حالی که قرار بود یارانه و کمک معیشت باهم ادغام شود برخی نمایندگان تبلیغ کردند که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ به ۷۲ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند، اصل ماجرا این نبود وقصد تجمیع و کاهش دریافتی مردم بود.

حال که انتخابات تمام شد و در دو روز پیش کلیات بودجه تأیید نشد و قرار به بررسی مجدد آن در کمیسیون تلفیق شد اولین خروجی مخالفت با تجمیع یارانه‌ها است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹  همچنین اظهار داشت: در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق علاوه بر تخصیص ۶۰ لیتر بنزین برای ایام نوروز به هر خودرو، موضوع تجمیع یارانه‌های نقدی و معیشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

از طرفی دادن بنزین سفر از وظایف مجلس و به‌ویژه تلفیق نیست و این از اختیارات دولت است و سال‌ها پیش در دولت مهرورزی در دوره مشایی وبعد بقایی برای پیشرفت گردشگری و بها دادن به آن به‌ویژه گردشگری داخلی این پیشنهاد مطرح شد.

حال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید کمیته کشوری مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر و ماندن درخانه و اعلام استانداران گیلان و مازندران و استان‌های مذهبی مبنی بر نیامدن مردم و کاهش مشکلات مردم آن استان‌ها اساساً پیشنهاد دادن بنزین سفر برای عید چه معنایی دارد؟ و دولت با این طرح مخالفت می‌کند زیرا مخالف سیاست‌های مقابله باکرونا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه