هشتگ یازده | صومعه سرا

نماینده گیلان منافع استان را نادیده گرفتند/ معادلات انتخابات در صومعه سرا تغییر پیدا کرده است/ کدام نماینده درد پدری که فرزند دانشجو و بیکار دارد را درک می کند؟!

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا با بیان اینکه ما نمایندگانی داریم که وقتشان را در سفره خانه ها با طیف خودشان می گذارنند!، گفت: نیاز به نماینده ای از جنس مردم داریم که صادق، دردمند و درد شناس باشد زیرا شخصی که تا گردن در ثروت غوطه ور باشد درد پدری که دو دانشجو و یک فرزند بیکار دارد را نمی تواند درک کند.

نماینده گیلان منافع استان را نادیده گرفتند/ معادلات انتخابات در صومعه سرا تغییر پیدا کرده است/ کدام نماینده درد پدری که فرزند دانشجو و بیکار دارد را درک می کند؟!

به گزارش ۸دی، “هشتگ یازده” کاری از سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ۸دی است که در مرحله اول انتشار به بررسی وضعیت شاخصه های انتخاباتی در شهرستان های انزلی، رودبار و صومعه سرا می پردازد.

“هشتگ یازده” | انزلی را از اینجا دنبال کنید

“هشتگ یازده” | رودبار را از اینجا دنبال کنید

 

در این قسمت “داوود صادقی” کارشناس فعال سیاسی ـ اجتماعی شهرستان صومعه سرا و معاون اسبق فرمانداری این شهر با حضور در دفتر پایگاه خبری هشت دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در این شهرستان پرداخت.

داوود صادقی با با اشاره به ماهیت جمهوری اسلامی ایران و ارتباط آن با انتخابات اظهار کرد: در قانون اساسی بارها به سپردن سرنوشت و امور کشور به دست مردم تاکید شده و در مورد انتخابات حق رأی مخفی برای مردم قائل شده است.

وی با بیان اینکه از ماه های نخستین انقلاب، امام (ره) انتخاب و رأی مردم را وارد عرصه های مهم مدیریت کشور کرد گفت: دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری انتخابات و همه‌پرسی ۹۸ درصد مردم به اصل نظام رأی مثبت دادند.

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا ادامه داد: با گذشت ۴۱ سال از طول انقلاب اسلامی ایران مردم همواره در صحنه های مختلف و حساس نظیر دوران ۸سال جنگ تحمیلی متحد و پشت نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و در عرصه انتخابات با حضور خود در سرنوشت خود تأثیرگذار واز اصل نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل جهانیان و دشمنان دفاع می کنند.

صادقی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه مجلس عصاره فضایل مردم است، بیان کرد: نمایندگان مجلس سخنگوی دردها و مطالبات و در واقع چکیده ای از مردم باید باشند اما مجلس دهم چنین چیزی را از خود بروز نداد.

 

 

** مشکلات امروز، نتیجه عملکرد مجلس دهم با انتخاب مردم است

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مجلس باید قوانینی در جهت منافع مردم محروم و مستضعف وضع می کرد اما متأسفانه مجلس ما با انتخابی که مردم داشتند به بیراهه رفت و موجب بروز مشکلات اقتصادی، فرهنگی و… در کشور شد.

صادقی با بیان اینکه برخی با صرف هزینه های هنگفت بدنبال ورود به بهارستان هستند گفت: درون مجلس چه خبر است که نامزدهای انتخابات با انواع وعده و وعیدهای دروغ، ظاهری آراسته، ارائه آمارهای دروغ به مردم و هزینه های میلیاردی و وابسته بودن به افرادی ثروتمند و حرکت در جهت منافع آنها مردم را فریب می دهند!

** نامزدهای انتخاباتی از مشکلات اقتصادی، معیشت و بیکاری جامعه سوء استفاده می‌کنند

وی با اشاره به معضل خرید رأی در زمان انتخابات بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی از مشکل اقتصادی، معیشت و بیکاری جامعه سوء استفاده می‌کنند و با پرداخت پول به مردم رأی آنها را می خرند و حتی به راحتی ادعا می‌کنند که با خرید رأی وارد مجلس خواهند شد و وارد هم می شوند.

 

** ۱۳ نماینده گیلان منافع استان را نادیده گرفتند

وی با بیان اینکه مجلس دهم به دلیل عدم اتحاد با یکدیگر جهت جذب منابع و رفع مشکلات استانی نمره قابل قبولی دریافت نخواهند کرد افزود: در بسیاری از استان‌ها نمایندگان با وجود اختلافات حزبی و سیاسی برای رفع مشکلات استان خود با یکدیگر یک دست می شوند اما در استان گیلان ۱۳ نماینده هر کدام به دنبال منافع حوزه انتخابی خود و منافع شخصی هستند و منافع استان را کنار گذاشته اند.

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا تصریح کرد: معضل سراوان، آزادراه تهران رشت که قسمتی از آن در رودبار چهار سال معطل مانده است، بیکاری تحصیل کردگان استان گیلان، تعطیلی شهرک های صنعتی و… پروژه‌های استانی است که باید نمایندگان با یکدیگر یکدست می‌شدند و یقه دولت را برای حل مشکلات می گرفتند

** برخی نمایندگان استان وامدار افراد خاصی هستند

صادقی با بیان اینکه برخی نمایندگان وامدار افراد خاصی هستند و ساعت ها و حتی روزها وقت خود را برای گرفتن وام میلیاردی برای این و آن می گذارند گفت: باتوجه به اینکه مشکل اصلی مردم معیشت و مسائل اقتصادی است نباید اجازه دهیم که پول حرف اول را بزند و عده ای تنها به دلیل ثروتمند بودن وارد مجلس شود، به همین دلیل رسانه‌ها، نخبگان و تمام افرادی که صاحب تریبون هستند باید در معرفی افراد اصلح تمام تلاش خود را کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در انتخاب افراد حزب اللهی و انقلابی بیان کرد: متعهد و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب، عالم، متخصص، پاکدست، امانتداری و بدور از اشرافی گری بودن از جمله آیتم های انتخاب یک فرد انقلابی جهت ورود به مجلس است.

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا با بیان اینکه معیشت و مشکلات امروز جامعه نتیجه تصمیمی که ۴سال پیش مردم در انتخابات گرفتند است افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس بر بازنگری قوانین تاکید کردند یعنی باید نمایندگان مجلس در کارشناسی قوی‌تری عمل کنند، در تصویب قوانین اولویت بندی کنند، هر یک از افراد در کمیسیونی که متخصص آن رشته هستند حضورداشته باشند و طرح هایی که ضرورت دارند با اولویت ضرورت بررسی شوند اما می بینیم که فرد مهندس کشاورزی است می رود در کمیسیون اقتصادی و … فقط به جهت منافع مالی آن.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم را در انتخاب و شناخت افراد اصلح راهنمایی کنیم زیرا وظیفه مجلس ریل‌گذاری و قانونگذاری درمورد اداره همه جانبه امور و ارکان کشور و نظارت بر اجرای قانونی که وضع و تصویب شده است در نتیجه خروجی مجلس که بر زندگی همه افراد جامعه تاثیر میگذارد تحت تاثیر عملکرد نمایندگان است.

 

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم بیش از هر انتخابات دیگری دارای اهمیت در سطح ملی و بین المللی است افزود: با توجه به حوادث اخیری که کشور با آن مواجه بود نظیر ترور سردار قاسم سلیمانی، اغتشاشات اخیر توطئه های دشمنان و کشورهای اطراف افزایش تحریم های ظالمانه علیه کشور و…دنیا چشم به حضور مردم در انتخابات اسفندماه دارد.

وی افزود: اهمیت شرکت در انتخابات در داخل کشور از این جهت است که در طول ۴سال تمام زوایا و بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… تمام ارکان ها را به دست ۲۹۰ نماینده در سطح ملی و سیزده نماینده داخل استان خود خواهیم سپرد.

صادقی تصریح کرد: علاوه بر تکلیف ملی دینی و سیاسی هر یک از ما حضور حداکثری در انتخابات همراه با شور وشعور، اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشاند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد تمدن سازی اسلامی بیان کرد: ایشان در بیانیه گام دوم چشم اندازی برای مردم و مسئولین مطرح کرده است که در آن بر جلوگیری از فساد، سبک زندگی، ارتقای علوم، دانش، پژوهش و ….تاکید شده است و در جای دیگر می فرمایند مجلس باید قانون هایی وضع کند که مناسب با منافع عام جامعه باشد.

وی با اشاره به شرایط خاص شهرستان صومعه سرا در دوره‌های اول تا پنجم و ششم در انتخابات نمایندگان گفت: در این دوره ها مردم معمولاً به دو جناح رأی می دادند و از این دو طیف مشخص نماینده مورد نظر خود را انتخاب می کردند.

 

** معادلات انتخابات در صومعه سرا تغییر پیدا کرده است

فعال سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه بنظر می رسد معادلات انتخابات در صومعه سرا تغییر پیدا کرده است افزود: امروز فضای مجازی، تشکل ها، گروه ها، افراد نخبه و روشن فکران بر روی انتخاب مردم تاثیر خواهند گذاشت به همین دلیل نیاز به اطلاع رسانی هرچه بیشتر این افراد در همه شهرستانها است.

صادقی به فریب و بازی با اذهان عمومی توسط برخی کاندیداها اشاره و بیان کرد: در انتخابات دوره قبل در برخی میتینگ های انتخاباتی مردم را بازی و فریب دادند و آسیب هایی که در طول این ۳_۴ سال اخیر در بخش های مختلف کشور دیدیم ناشی از همان گمراهی بود که توسط نمایندگان انجام شد.

وی با بیان اینکه مسئله بیکاری و تعطیلی شهرک های صنعتی صومعه سرا نادیده گرفته شده است اضافه کرد: در سطح شهرستان نیز با وعده و وعیدهای آنچنانی و دادن قول هایی همچون بخشدار کردن فلان منطقه مردم فریب خوردند؛ همه ما می دانیم آسفالت کردن خیابان ها وظیفه نماینده نیست بلکه وظیفه نماینده پیگیری حل مشکلات عمده مردم است.

** کدام نماینده درد پدری که فرزند دانشجو و بیکار دارد را درک می کند؟!

صادقی با بیان اینکه ما نمایندگانی داریم که وقتشان را در سفره خانه ها با طیف خودشان می گذارنند!، گفت: شهرستان صومعه سرا و سایر شهرستان ها نیاز به نماینده ای از جنس مردم دارد که صادق، دردمند و درد شناس باشد زیرا شخصی که تا گردن در ثروت غوطه ور باشد درد پدری که دو دانشجو و یک فرزند بیکار دارد را نمی تواند درک کند.

فعال سیاسی و اجتماعی صومعه سرا در پایان خاطرنشان کرد: چنین افراد دلسوزی در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد که باید آنها به مردم معرفی شوند و البته برای شناخته هر کاندیدا باید به اطرافیان وی رجوع کرد که چه شخصیت، سابقه کاری و زندگی شخصی و اجتماعی دارند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه