دانشجوی سوری ساکن رشت در گفتگو با 8دی:

خون جوانان سوری و ایرانی یکی شده و جداشدنی نیست/ “حاج قاسم” برای ما یک پدر بود

عبدالله العید جوان ۲۵ساله اهل شهر کفریا سوریه است که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحصیل می کند.

خون جوانان سوری و ایرانی یکی شده و جداشدنی نیست/ “حاج قاسم” برای ما یک پدر بود

به گزارش ۸دی،عبدالله العید جوان ۲۵ساله اهل شهر الفوعه و کفریا سوریه است که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحصیل می کند.

وی به مناسبت سالروز آزادسازی شهرهای شیعه نشین “نبل” و “الزهرا” که رزمندگان گیلانی در آن نقش چشمگیری داشتند با حضور در دفتر پایگاه خبری ۸دی به تشریح اتفاقات سال های اخیر و تأثیر جبهه مقاومت در این کشور پرداخت.

عبدالله العید با بیان اینکه تحصیلات دانشجویان سوریه در ایران و دانشجویان ایرانی در سوریه به نحوی تبادل فرهنگی است، اظهار کرد: در این صورت افراد با فرهنگ دو کشور آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال تحصیل در ترم آخر رشته فیزیوتراپی‌ هستم و پس از اتمام برای خدمت به سوریه برمی گردم ادامه داد: ما همه برای محور مقاومت کار می‌کنیم زیرا باید همه دست هم را بگیریم و دفاع کنیم تا به خواسته ی خود که آزادسازی قدس و فلسطین است، برسیم.

دانشجوی سوری ساکن رشت ادامه داد: در شهر کفریا در یک محیط آرام زندگی می کردیم، همه یکدیگر را دوست داشته و همه چیز آرام بود اما به یکباره خبر جنگ رسید.

وی گفت:  از وقتی که متوجه شدیم عده‌ای علیه ما هستند تشکیلات دفاع محلی را تشکیل دادیم و سنگرهایی ایجاد کردیم تا از حمله آنها جلوگیری کنیم اما زیاد جواب نداد چون موشک‌ها و آر پی‌ جی های هر روزه داعش باعث شد جان خیلی از بچه ها، جوانان و بزرگسالان گرفته شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با هم کلاسی هایم بعد از بعد از مدرسه به سنگر می رفتیم و نگهبانی می‌‌دادیم و گاهی پیش می آمد که روزی هم کلاسی مان کنارمان بود و روزی دیگر جانش را از دست می دادند و به شهادت می رسیدند.

عبدالله العید با تاکید بر اینکه داعش ساخته عربستان و آمریکا است که می خواستند جلودار امنیت و پیشرفت اقتصادی کشورهای اسلامی شوند افزود: یک عده را بر اساس عقیده فاسد و کاذب خلق کردند و با پول و عقیده فاسد آنها را وسط سوریه ریختند.

** از وقتی که داعش آمد دیگر امنیت نبود

وی با بیان اینکه هیچ آدم معمولی یا مسلمانی، انسان دیگری را نمی کشد، گفت: از وقتی که داعش آمد دیگر امنیت نبود محیط زندگی مان کاملا ناامن شد و هر لحظه در خطر بودیم.

دانشجوی سوری ساکن رشت، مدافعان حرم ایرانی را کسانی دانست که جانشان را کف دست شان گرفته و برای کمک به مردم و حمایت از زینبیه شتافتند.

** خون جوانان سوری و ایرانی یکی شده و جداشدنی نیست

وی بیان کرد: اکنون در جبهه مقاومت خون جوانان سوری و مدافعان حرم ایرانی در راه دفاع از اسلام و مردم بی‌گناه یکی شده و جداشدنی نیست و هیچ فرقی بین ما و آنها نبوده و نیست.

عبدالله العید با بیان اینکه ما از بودن ایرانیان بین خودمان حس خوبی داشتیم از اینکه عده ای ما را دوست دارند و به ما کمک می‌کنند و وضعیت ما را درک می کنند بیان کرد: خدا می داند دلم برای حرم حضرت زینب (س) تنگ شده و بعضی وقت ها فکر می کنم که کِی روزی برسد تا دوباره زیارت نصیبم شود؛ با دیدن حرم اشک می ریزم و دعا می کنم از این وضعیت بد و از شر آمریکا، اسرائیل و عربستان رها شویم که باعث شدند جنگ به نزدیکی حضرت زینب (س) برسد.

** “حاج قاسم” برای ما یک پدر بود/ در جبهه مقاومت فرقی بین قائد و سرباز نیست

وی در رابطه با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه “حاج قاسم” برای ما یک پدر بود یک پدر برای همه جهان، وقتی شهید شد همه ما حس خیلی بدی مانند از دست دادن قائد را داشتیم، خاطر نشان کرد: اما این حس خوب را هم داشتیم که ما ملتی هستیم که در جبهه مقاومت فرقی بین قائد و سرباز نیست و رهبران ما جلوتر از ما دفاع می‌کنند و شهید می‌شوند اما از دست دادن قائد مثل از دست دادن سایه پدر است.

دانشجوی سوری ساکن رشت در ادامه با اشاره به اینکه من در محاصره نبودم اما خانواده ام درگیر بودند گفت: وقتی با آن ها ارتباط می گرفتم می گفتند غذا نداریم و گاهی فقط چند تکه نان خشک می‌خوردند و می گفتند وقتی پدرت به بازار می‌رود نمی‌دانیم برمی گردد یا نه!

** کودکان را به بهانه پفک و بیسکوییت دور هم جمع کرده و بمب منفجر کردند!

وی با بیان اینکه محاصره هنوز از بین نرفته ولی یک قرارداد بستند که مردم را از شهر بیرون ببرند ادامه داد: وقتی می خواستند آنها را ببرند در شهر حلب معطل کردند و طی یک اتفاق بی‌رحمانه کودکان را به بهانه پفک و بیسکوییت دور هم جمع کردند و بمب منفجر کردند که عده زیادی از کودکان در آنجا کشته یا گم شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بچه ها را نیز به بهانه رساندن به بیمارستان‌های ترکیه بردند که هنوز هم از آنها خبری نیست افزود: خواهر کوچک من نیز که ۱۴سالش بود برای گرفتن بیسکوییت یا چیزی رفته بود که به شهادت رسید.

** خیلی ها بیدار می مانند تا هیچ چیز امنیت این ایران را خدشه دار نکند

عبدالله العید با بیان اینکه امنیت در ایران صد درصدی است خیلی ها بیدار می مانند تا هیچ چیز امنیت این مردم را خدشه دار نکند افزود: ما نمی توانستیم تاکسی بنشینیم چون نمی دانستیم او چه کسی است و ما را به کجا می برد، و نمی دانستیم اصلا از خانه که بیرون می رویم دوباره می توانیم به خانه برگردیم یا نه؟!

وی ادامه داد: در زمان محاصره مردم چیزی نداشتند برای خوردن به همین دلیل به سمت کاشت مواد غذایی رفتند اما چون گاز هم نبود با آتش غذا درست می کردند.

دانشجوی سوری ساکن رشت با اشاره به اینکه شرایط بدی داشتیم، گفت: داعش وقتی وارد می شود تا شهری را بگیرد مردم را برده ی خود کرده و از آن ها سوءاستفاده می‌کردند و برخی زن ها که از این ننگ می ترسدند خود را می کشتند.

** به ملت ایران می گویم همیشه پشت رهبر و فرمانده هایتان باشید

وی تأکید کرد: مدافعان حرم را عده ای دیندار دانست که جانشان را کف دستشان قرار دادند تا از مردم بی گناه دفاع کنند، افزود: به ملت ایران می گویم همیشه پشت رهبرتان و فرمانده هایتان باشید و آنها را حمایت کنید و امنیتی که دارید را حس کنید و قدردان‌ باشید.

وی در پاسخ به این سوال که اگر داعش به ایران برسد در اولین کار چه می کند گفت: داعش به ایران نمی رسد و من هم فکر آنجا را نکردم چون حاج قاسم گفت که دیگر داعش وجود ندارد.

عبدالله العید در رابطه با تشیع سردار سلیمانی با بیان اینکه توقع نداشتم چنین برخوردی برای شهادت حاج قاسم داشته باشند، گفت: جمعیت خیلی زیاد آمدند و من واقعا هر وقت گوشه ای از این اتفاق سنگین را نگاه می کردم اشک می ریختم زیرا در تمام عمرم چنین چیزی ندیده بودم.

وی در پایان افزود: مردم گیلان و رشت خیلی مهربان هستند و برخورد خوبی با ما دارند و تاکنون برخورد بدی از آنها ندیدیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه