مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مهم و فوری ترین مطالبه ما از مجلس استیضاح وزیرامور خارجه است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: فوری ترین مطالبه ما از مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر امور خارجه به دلیل موضع گیری اخیر ایشان است زیرا این موضع گیری ها نباید بدون هزینه باقی بماند.

مهم و فوری ترین مطالبه ما از مجلس استیضاح وزیرامور خارجه است

به گزارش هشت دی آرمان آذرگون، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وزیر امور خارجه در مصاحبه اخیر خود با یک نشریه آلمانی مطلبی را بیان کرد که بنا بر دلایل مشخصی، این سخنان از کسی که عنوان سخنگویی ملت ایران را در ارتباط با کشورهای خارجی یدک می کشد پذیرفتنی نیست اظهار کرد: اولا اعلام امکان مذاکره مجدد با آمریکا پس از وقایع اخیر و به ویژه شهادت شهید سلیمانی، در تعارض با روحیه غیرتمندی ملت ایران است زیرا عموم ملت ایران در مراسم تشییع میلیونی پیکر پاک شهید سلیمانی موضع قاطع خود را نسبت به قاتلین سردار اعلام کردند.

آذرگون در ادامه تصیح کرد: ثانیا این مواضع بر خلاف امنیت ملی است؛ چطور ممکن است کسی که ادعای تخصص در روابط بین الملل دارد، در مواجهه با دولتی که تمام تعهدات حقوقی خود در برجام را نقض کرده است به گونه ای سخن بگوید که طرف خارجی برداشت کند دولت ما تشنه مذاکره است؟!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نتیجه این موضع گیری غیرعقلایی توقع طرف مقابل را بالاتر برده و او را در استمرار رویکرد خصمانه اش محکم تر می‌کند افزود: اگرچه رییس جمهور خبیث آمریکا جواب آقای ظریف را به تحقیرآمیزترین شکل در توییتر داد اما ما از این قضیه خوشحال نیستیم چون دوست داریم وزیر خارجه و دولت ما در دنیا عزتمند باشند، ولی متاسفانه این دولت بارها اثبات کرد که یا نمی تواند از موضع عزت در دنیا صحبت کند یا نمی خواهد.

وی با بیان اینکه ما منتظر تکذیب محتوای این مصاحبه از سمت وزارت خارجه بودیم اما عده‌ای دنبال توجیه بودند افزود: ادعا کردند که ما دنبال مذاکره مجدد در قالب ۱+۵ هستیم و نه مذاکره دو جانبه؛ در حالی که در زمان مذاکره جنابشان با ۱+۵، عمده وقت به مذاکرات دوجانبه آقای ظریف و جان کری سپری شد.

آذرگون ادامه داد: ما هزینه های سنگینی در این مذاکرات دادیم، هزینه ما فقط عقب گرد در صنعت هسته ای نبود، مستضعفین عالم که در مبارزه با استکبار، جمهوری اسلامی را الگوی خود می دانند، با دیدن تصاویر مذاکره دو جانبه وزیر خارجه ما با وزیر خارجه امریکا، ناامید شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ما در مذاکرات با آمریکا به جبهه عظیم استکبارستیزی در سراسر دنیا شوک بزرگی وارد کردیم زیرا انقلاب اسلامی سرمشق بسیاری از مستضعفین کشمیر، پاکستان، یمن، عراق، فلسطین، سوریه، لبنان و نیجریه است افزود: حتی در کشورهای آمریکای لاتین بسیاری از مردم در مواجهه با استکبار از ما الگو می گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مذاکرات با آمریکا، وجهه ضد استکباری جمهوری اسلامی خدشه دار شد و ما باید این وجهه را با عدم تکرار مذاکره با آمریکا و تقویت محور مقاومت ترمیم کنیم.

آذرگون با تاکید بر اینکه فوری ترین مطالبه ما از مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر امور خارجه به دلیل موضع گیری اخیر ایشان است گفت: این موضع گیری ها نباید بدون هزینه باقی بماند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه از قوه قضائیه انتظار داریم آن دسته از نمایندگان مجلس که به دلیل مفاسد اقتصادی رد صلاحیت شدند را علنا محاکمه نمایداین اتفاق نباید مشمول مرور زمان شود خاطر نشان کرد: از دولت انتظار داریم که به جای دامن زدن به تنش های سیاسی و جناحی، حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت اصلی خود بداند زیرا در این ۶ سال، ترتیب اولویت ها در این دولت همواره واژگون بوده و در حالی که اقتصاد باید اولویت اول باشد، دغدغه های پوچ جناحی برای انتخابات مجلس اولویت اول دولت است.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا رئیس جمهور مواضع تاسف انگیزی را در ارتباط با انتخابات اعلام کرده است گفت: آقای روحانی در فضای مجازی هشتگ زده اند “انتخابات تشریفاتی”! که ما پیش از این چنین مواضعی را فقط از اپوزیسیون های قلم‌ به مزد لندن نشین شاهد بودیم!

آذرگون تصریح کرد: توصیه دلسوزانه ما این است که از این مواضع بی اساس و دشمن شادکن عقب نشینی کنند و محض رضای خدا ۱۷ ماه باقی مانده از این دولت را در جهت بهبود وضع معیشتی مردم گام بردارند تا ان‌شاالله دولت بعدی با اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی و با التزام به منافع ملی و اصول اقتصاد مقاومتی، حرکت کشور را وارد ریل جدیدی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه