۱۱ میلیون نفر در کشور قلیان و سیگار می کشند

معاون وزارت بهداشت گفت: مثلث ماهواره، باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه در تبلیغ و افزایش میزان مصرف مواد انرژی زا که دارای مواد محرک هستند نقش آفرینی می کنند.

۱۱ میلیون نفر در کشور قلیان و سیگار می کشند

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز علی اکبر سیاری در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت به دنبال بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان هستیم اظهار کرد: ۱۸ میلیون نفر در کشور ما به کم تحرکی دچار هستند و این امر سلامت هموطنان را به خطر می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما تحرک لازم برای سلامت خود را ندارند گفت: ۱۹ هزار مرگ در سال در کشور مرتبط با کم تحرکی است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تغذیه ناسالم به عنوان دومین عامل که باید در سلامت به آن توجه شود افزود: میزان مصرف نمک در ایران دو برابر نرم جهانی است.

وی از ابتلای ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور به فشار خون خبرداد و در ادامه ۸۴ هزار مرگ در سال را مرتبط با فشار خون در کشور عنوان کرد و گفت:قند مصرف بالایی در کشور دارد و ۷ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند.

سیاری با اشاره به آمار ۱۵ میلیونی مبتلایان به چربی خون در ایران خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار مرگ در سال مرتبط با چربی خون بالا است.

وی با تاکید بر اینکه ۵ میلیون نفر در کشور سیکار می کشند گفت: اگر قلیان را به این مصرف اضافه کنیم این آمار به ۱۱ میلیون نفر می رسد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر معتاد تزریقی در کشور داریم،گفت:سیستم سلامت باید پاسخگوی بیماری های عفونی ،بیماری ها مزمن غیر واگیر ،آسیب های اجتماعی و هزینه های درمان باشد.

سیاری با با بیان اینکه تعداد حاشیه نشینان کشور ۹ میلیون نفر است افزود: ایجاد خدمات و سیستم حمایت سلامت در حاشیه شهر در اولویت ما قراردارد.

وی با اشاره به کمبود ویتامین Dدر بین ایرانیان تصریح کرد:۹۰ درصد زنان باردار در ۵ ماه نخست بارداری با کمبود این ویتامین مواجه هستند.

 

سیاری با اشاره به اثرات سوء مصرف مواد مخدر در بین جوانان خاطرنشان کرد: مثلث ماهواره، باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه در تبلیغ و افزایش میزان مصرف مواد انرژی زا که دارای مواد محرک هستند نقش آفرینی می کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تعداد ۲۷ هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس HIVشناخته شده اند افزود: آمار غیر رسمی ۴ برابر این میزان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه