استیضاح شهردار رشت به صورت رسمی به محمدابراهیم خلیلی ابلاغ شد / تغییری در تعداد امضاء کنندگان رخ نداده است

اعضای شورای اسلامی شهر رشت شهر خواستار استیضاح محمد ابراهیم خلیلی شهردار این شهر شدند.

استیضاح شهردار رشت به صورت رسمی به محمدابراهیم خلیلی ابلاغ شد / تغییری در تعداد امضاء کنندگان رخ نداده است

به گزارش ۸دی نیوز، پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت شاهد اعتراض اعضای شورا به عملکرد ضعیف خلیلی، شهردار بود. اعضای شورا نسبت به عزل و نصب های اخیر شهردار که بدون اطلاع اعضای شورا صورت گرفته است، معترض بودند. اعضای شورا خواستار ارائه تذکر مکتوب به شهردار و استیضاح خلیلی بودند.

1393-06-03_13-22-04_89b4f419740144efb54942dbc701b7a6

ریاست شورای اسلامی کلانشهر رشت در ابتدای پنجاه و هشتمین جلسه شورا حضور اعضا و میهمانان جلسه بخصوص پروفسور مهیار عربانی، استاد تمام دانشگاه گیلان، را خیر مقدم گفت.

وی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و یادآوری هفته دولت، اظهار داشت: یک سال از حضور ما به عنوان منتخبین مردم در شورا می گذرد و فعالیت های زیادی در مدت این یکسال فعالیت شورای چهارم انجام شده که امروز به عناوین این فعالیت ها اشاره می شود.

جمشیدی چناری به سفر وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به گیلان اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته دولت دکتر واعظی به گیلان سفر می کند و امیدواریم حضور ایشان در حوزه گسترش زیرساخت ها ارتباطات موثر واقع شود.

وی گفت: فردا با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ،پروژه ی شهروند الکترونیک کلید خواهد خورد و در زمینه این پروژه که در حال حاضر در شهر مشهد در حال اجرا است خدمات بسیار خوبی به مردم ارایه خواهد شد .

وی همچنین از برگزاری چهارمین اجلاس روسای کلانشهرها در تهران خبر داد و گفت: روز چهارشنبه بار دیگر روسای کلانشهرها گردهم می آیند و پیرامون سلامت محیط زیست، خدمات شهری، اصلاح تفاهم نامه اجرایی مرکز کنترل و پایش سلامت شهری و مسائل اقتصادی کلانشهرها باهم گفتگو می کنند.

جمشیدی برخی فعالیت های انجام شده در شورای چهارم را قرائت کرد و افزود: مهمترین فعالیت های دوره چهارم شورای اسلامی کلانشهر رشت ساماندهی بحث لندفیل سراوان است که در راس برنامه های شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفته و در ماههای پایانی سال ۹۳ این طرح تصویب خواهد شد و در بودجه سال ۹۴ اجرای تصفیه خانه شیرابه سراوان پیش بینی می گردد.

جمشیدی با بیان این مطلب که در خصوص رفع آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهر رود فعالیت های اولیه خوبی صورت گرفته است؛ گفت : بحث رفع آلودگی دو رودخانه شهر رشت از مسائل عنوان شده و وعده های مهم شورا به مردم بود و امروز در جایگاهی قرار داریم که فاز اول مطالعات طرح این دو رودخانه انجام شده و به زودی وارد فاز دوم اجرای طرح خواهیم شد .

وی اضافه کرد: در زمینه بحث ساماندهی رودخانه ، کارگروهی نیز تشکیل شده است و این کارگروه با جلساتی که در استانداری گیلان برگزار می کند، معضل رودخانه ها را با دید گسترده تری در سطح استانی مطرح می کند و برای رفع آن نیز از تمامی مدیران استانی مدد می طلبد.

ریاست شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل شهری نیز جهش های خوبی صورت پذیرفته است اذعان داشت: کلنگ زنی ترمینال غرب امروز انجام شد و با همکاری اعضای محترم در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برنامه های خوبی در خصوص ساماندهی بحث حمل و نقل شهری و ایجاد خطوط ویژه و مرکز کنترل ترافیک انجام شده و این مهم یکی از دستاوردهای دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت می باشد.

جمشیدی چناری در زمینه اجرای پروژه جمع آوری روان آبهای سطحی در شهر رشت اظهار کرد: پروژه روان آبهای سطحی حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بیشتر نقاطی که مورد نظر بوده انجام شده و آسفالت آن نیز با نظارت همکاران و تاکید بر انجام صحیح بزودی مرتفع خواهد شد .

جمشیدی همچنین به اجرای طرحهای فضای سبز برای بهبود زیباسازی شهری اشاره کرد و افزود : متاسفانه در زمینه آبیاری و اصلاح بحث فضای سبز شهری با امکانات کمی روبرو هستیم و ان شاء الله با فراهم شدن موجبات واگذاری و تنظیم اسناد مناقصه در این مورد و با تعامل مجموعه شهرداری این معضل نیز رفع خواهد شد.

وی افزود: به زودی اجرای پروژه آب خام برای آبیاری فضای سبز به مناقصه گذاشته شده می شود، متاسفانه هنوز آبیاری فضای سبز به صورت سنتی انجام می شود.

جمشیدی چناری خاطر نشان کرد: این فعالیت ها تنها بخشی از وعده هایی بوده است که اعضای محترم شورای شهر در زمان انتخابات به صورت انفرادی به مردم عنوان کرده بودند و خوشبختانه در شورا با همت جمعی و تاکید اعضا و پیگیری های مجدانه این وعده ها ، صورت عملی و اجرایی بخود می گیرد .

جمشیدی تاکید کرد: تصور بنده این است که شورای اسلامی دوره چهارم شهر رشت با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده بود توانسته است جایگاه خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی کسب کند .

رئیس شورا افزود: کسب دو کرسی در دبیرخانه کلانشهرها از جمله دست آوردهای این شوراست که به همت آقایان کاظمی و نیکومنش، امروز شاهد نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و فرهنگی کلانشهرها توسط اعضای شورای رشت هستیم.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی دارای شش کمیسیون است که این کمیسیون های شش گانه در طول مدت یکسال گذشته دستاوردهایی را داشته اند و این دستاوردها همسو با اهداف دولت تدبیر و امید و همگام با سایر مدیران استانی بوده است، جا دارد روسای کمیسیون ها در یک نشست خبری، اقدامات انجام شده در این کمیسیون را گزارش دهند.

جمشیدی چناری در زمینه انتصابات جدید در شهرداری رشت نیز تصریح کرد: تذکراتی در زمینه انتصابات شهرداری به شخص شهردار داده شده است و جا داشت در خصوص این انتصابات اعضای شورا در جریان امور قرار گیرند نه اینکه این عزل و نصب ها را از اخبار سایت های خبری و خبرگزاری ها مطلع شوند .

ریاست شورا در پایان از تلاش های یکساله هیات رئیسه تقدیر کرد و ابراز کرد: امیدوارم که در سالهای آینده اعضای شورای شهر بدور از هر گونه حب و بغض و مقام پرستی در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم گام برداریم .

مراحل تولید و اجرای آسفالت کنترل می شود

در ادامه این جلسه پرفسور مهیار عربانی استاد تمام دانشگاه گیلان در زمینه کیفیت آسفالت خیابان های سطح شهر رشت و انجام صحیح آن توضیحات مبسوطی را ارایه کرد .

پروفسور عربانی با اشاره به نهضت آسفالت شهرداری که سه ماه است، آغاز شده است گفت: بنده در نشست قبلی که با شورا داشتم، عمده بیماری جاده های رشت را عدم روسازی و زیرسازی عنوان کردم به تعبیری اساس و زیر اساس یک جاده آسفالته در رشت انجام نمی شود و متاسفانه وضعیت آسفالت جاده های درون شهری رشت از وضعیت شهرهای کهلیلویه و بویر احمد نیز بدتر است.

پروفسور عربانی ابراز کرد: در حال حاضر ما با یک آسفالت بیمار روبرو هستیم که به اصطلاح ستون فقرات آن بیمار است.

استاد دانشگاه گیلان تاکید کرد: تامین سلامت جسم و روح شهروندان و تامین رفاه و آسایش ایشان، اساس کار شوراو شهرداری هاست.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به سلامت جسمی و روحی شهروندان افزود: متاسفانه بسیاری از مدیران شهری به رفاه شهروندان توجه می کنند که ساخت تقاطع غیر همسطح از جمله این موارد است.

عربانی  با اشاره به بحران زیست محیطی رودخانه های رشت و شیرابه های سراوان که تاثیر بسیار نامطلوبی بر آب آشامیدنی و محصولات کشاورزی داشته است؛ گفت: اینها از جمله موارد سلامت جسم شهروندان است که باید در اولویت شهرداری رشت باشد.

عربانی با کاربردی اصطلاحی تحت عنوان «رفاه از کف و جداره» گفت: رفاه در جداره، نماسازی ساختمان ها و زیبایی های بصری شهر است و رفاه ازکف، آسفالت درست معابر است که تاثیر بسزایی در رفاه و آسایش روحی شهروندان خواهد داشت.

وی با ابراز تاسف از آسفالت نامطلوب رشت که در چند سال اخیر حتی به تعمیر آن نیز بی توجهی شده است؛ گفت: هر بیننده و مسافری با دیدن آسفالت معابر رشت متوجه نوع مدیریت مدیران شهر می شود، بنابراین توجه اساسی و علمی و اجرای درست نهضت آسفالت برای رشت حیاتی است.

وی ضمن تقدیر از معاونین شهرسازی و عمران و مدیر عاملان سازمان های ترافیک، عمران شهرداری در همراهی ایشان در ارائه داده ها و نقشه های شهری و همیاری در مراحل کنترل کیفیت آسفالت معابر گفت: همراهی ایشان منجر به روسازی خوب معابر و همچنین نظارت درست در مرحله تولید و اجرای آسفالت شده است.

عربانی ابراز کرد: متاسفانه اجرای آسفالت محور پل عراق تا فرهنگ درست اجرا نشده و در همین مدت کوتاه شاهد اشکالات در اجرا هستیم، برهمین اساس تولید آسفالت، مصالح تولیدی، از نظر دانه بندی، گرما و میزان قیر، کوبیدگی و گرمای آسفالت تولید شده و زمان اجرا مورد بازبینی مجدد قرار گرفت.

وی افزود: میزان تحمل بار و فشار در برخی نقاط نمونه گیری شد و بررسی ها نشان داد با وجود دقت در مراحل تولید، به دلیل نقص در دستگاه ها پخش آسفالت و غلتک و همچنین عدم نیروی انسانی دوره دیده و کیفی، اشکالات زیر در اثر بی دقتی ایجاد شده است.

   عربانی ابراز کرد: تا کنون شهرداری ۱میلیارد تومان برای نهضت آسفالت هزینه کرده است با این وجود بررسی های ما نشان می دهد قطر آسفالتی که در گذشته ریخته شده یکسان نبوده و استفاده از آسفالت تراش خود هدر رفت هزینه است، و با تاسف بگویم که آسفالت های انجام شده در گذشته در معابر از ۴ تا ۲۰ سانتی متر متفاوت بوده است.

میهمان پنجاه و هشتمین جلسه شورا تاکید کرد: اگر زیرسازی درست انجام نشود، معابر حتی تحمل وزن یک دوچرخه را هم ندارند.

وی افزود: طبق اصول فنی ابتدا باید مشخصات زمینی که قرار است آسفالت شود، شناخته شده و پس از غلتک ریزی، از شن مرغوب طی دو مرحله (زیر اساس و اساس) استفاده شود، بر همین اساس محورهای متفاوت مورد بازبینی قرار گرفته و در محورهای ۲۲ بهمن، بلوار سمیه، پیرسرا، بهشتی، مطالعات میدانی تمام شده و روسازی آسفالت هم به اتمام رسیده و ۱۰ نقطه را هم به لحاظ روسازی و هم زیر سازی بررسی کرده ایم، همچنین معابر به لحاظ بستر زمین، نوع و جنس خاک مورد بررسی قرار گرفته است تا بتوانیم یک شناسنامه درست از معابر شهری تهیه نماییم تا برای آینده هم مورد استفاده قرار گیرد.

پروفسور عربانی با نمایش منحنی کیفیت روسازی و قدرت باربری و بررسی آن گفت: با وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های بسیار فنی و کارشناسی شده که ۹۹ درصد با معیارهای استاندارد جهانی و اَشتون آمریکا مطابقت دارد؛ عدم اجرای درست این ضوابط منجر به هدر رفت هزینه ها می شود.

عربانی همچنین از عدم توجه به تعمییر درست و به موقع آسفالت معابری که دچار مشکل شده است؛ گفت: در شهرداری یا به مرمت آسفالت اهمیت نداده ایم و یا تعمیرها نادرست انجام شده است به عنوان نمونه بخشی که ۲۰ سانت آسفالت معبر است در بخش مرمت شده بدون زیرسازی تنها ۵ سانت آسفالت ریخته شده است بنابراین شهرداری باید در این راستا نیز دقت نماید.

وی در پایان پیشنهاد داد آسفالت های قدیمی مورد بازیافت و استفاده مجدد قرار گیرد، در تهران نیز با استفاده از دستگاه های ویژه ۲۰درصد آسفالت سرد بازیافت شده تولید می شود و به منظور صرفه جویی در هزینه ها در بخشی از معابر از سیمان و بتن استفاده می شود اما اجرای آن مستلزم بستن معابر به مدت یک هفته می باشد.

سپس محمود باقری، ضمن تشکر از حضور پروفسور عربانی و بیانات ارزشمند ایشان ، از همکاری های معاونت های عمران و ترافیک تقدیر کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد عدم اجرای آسفالت درست به دلیل عدم امکانات درست است.

موسوی روزان نیز بیان علمی و عملی وضعیت آسفالت از سوی پروفسور عربانی را مورد تقدیر قرار داد و سئوال کرد: عمر آسفالت در شرایط فعلی و تاثیر جغرافیا و فصول خاص رشت چه تاثیری در آسفالت اجرا شده دارد؟

پروفسور عربانی توضیح داد: آیین نامه اجرایی آسفالت مورد بازبینی قرار گرفته و بنده خلاصه ای از آن را تهیه و در اختیار شهرداری قرار می دهم، همچنین هماهنگ شده با کارشناسانان شهرداری که ناظران قبل از شروع آسفالت در دفتر ما آموزش داشته باشند.

وی افزود: آسفالت در اجرا یک زمان مشخصی دارد و اگر دمای خود را از دست دهد بعد کوبیده شود، در اجرا ایجاد مشکل می کند.

عربانی افزود: مدیران و مجریان راه ها در دنیا افراد بسیار با تجربه ای هستند و نیروی انسانی در اجرای آسفالت و اجرای کیفی آسفالت بسیار مهم است.

وی به تاثیر رطوبت در اتلاف آسفالت اشاره کرد و افزود: فعلا از این لحاظ آسفالت کنترل نمی شود و در آیین نامه استاندار آمده و هم در مرحله تولید و هم اجرا باید مورد بررسی قرار گیرد که با مهندس رسولیان هماهنگی کرده ایم تا این مورد را هم در بررسی ها قرار دهند.

عربانی تاثیر فصل را نیز در اجرای درست آسفالت موثر خواند و گفت: با شرایط امسال و با افزایش دمای هوا پیش بینی می شود در پاییز نیز هوا برای اجرای آسفالت مناسب باشد و با اجرای آسفالت درست، عمر مفید آسفالت ۵ سال خواهد بود.

مهندس امیر لو، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری نیز گفت: دستگاه های فینیشر و غلتک شهرداری عمری بالغ بر ۳۰ سال دارد و لازم است برای خرید یک دستگاه جدید اعتبار لازم درنظر گرفته شود.

وی همچنین گفت: به منظور تعمیر دستگاه های سازمان عمران نیازمند ۲ میلیون تومان اعتبار است و با وجود درخواست سازمان عمران از شهرداری متاسفانه هنوز این مبلغ محقق نشده است.

در ادامه جلسه، رجبی ویسرودی اولین ناطق پیش از دستور پنجاه و هشتمین جلسه شورا گفت: یکی از مصوبات قبلی شورا تصویب ساخت مکانی در شان شورا بود که تا کنون محقق نشده و تقاضا دارم رئیس شورا در این مورد پیگیری نماید.

رجبی همچنین گفت: لایحه مربوط به صدور پروانه در شورا مصوب شده و می باید برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

وی همچنین خواستار بازنگری در مصوبات کمیسیون ماده ۵ شد و افزود: طرح تفصیلی شهرداری مال ۱۳ سال پیش است و اکنون نیاز به بازبینی دارد و باید مصوبات کمیسیون ماده ۵ در طرح تفصیلی جدید دیده شود.

عضو شورا با اشاره به افزایش خلاف سازی ها در شهر اذعان کرد: متاسفانه آرای صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شائبه هایی برای شهروندان ایجاد کرده و وحدت رویه در آرای صادره مشاهده نمی شود به عنوان نمونه در یک خیابان برای یک خلاف رای تخریب صادر می شود و برای نمونه مشابه رای جریمه صادر می شود.

وی خواستار اهتمام در بازبینی آرای ماده ۱۰۰ شد و بازنگری در مصوبات ماده ۵ در طرح تفصیلی آتی شهر شد. رجبی در این باره با ذکر نمونه هایی گفت: با بازنگری طرح تفصیلی متوجه می شویم بسیاری از املاک بخصوص در کمربندی خرمشهر تغییر کاربری داده اند، کمربندی خرمشهر بسیاری املاک از مسکونی به تجاری تغییر کاربری داده اند.

وی همچنین ابراز کرد: اعضای شورا تلاش کردند تا هیات عالی سرمایه گذاری تقویت شود اما بنظر می رسد در حال حاضر این هیات که وظیفه اش جذ و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی است، عملا تعطیل شده است.

رجبی در غیاب شهردار رشت و خطاب به وی گفت: اعضای شورا در انتخاب شما آبرو گذاشتند، اما شما حرمت موی سفید خود را هم نگه نداشتند، قانون می گوید اعضای شورا در کار شهردار حق دخالت ندارند اما به دلیل نقش نظارتی شورا، حق دارد در امورات شهرداری اظهار نظر نموده و یا راهکار پیشنهاد دهند، حداقل عزل و نصب ها می باید با اطلاع شورامی بود.

این عضو شورا ضمن اشاره به عزل و نصب های اخیر در شهرداری ابراز کرد: متاسفانه اعضای شورا باید از رسانه های خبری از عزل و نصب های شهرداری مطلع شوند، یعنی اگر روزی فرصت نداشته باشیم سایت های خبری را مطالعه کنیم؛ از انتصابات در شهرداری رشت بی خبر می مانیم! شهردار حداقل می توانست نظر پیشکسوتان و بزرگان شورا را نگه دارد و ایشان را از تغییرات در شهرداری مطلع می کرد.

مجید رجبی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی درآمد شهرداری تاکید کرد: متاسفانه شهردار تاکنون برنامه ای هم برای افزایش درآمدهای شهرداری نداشته است و این درحالی است که برای تمامی پروژه ها نیازمند کسب بودجه هستیم.

وی با ابراز تاسف گفت: آمارهای شهرداری نگران کننده است و انحرافاتی در هزینه داریم در برخی بخش ها که تنها می توان ۵ درصد انحراف از بودجه داشت، ۲۰۰ درصد از بودجه منحرف شده ایم. در برخی بخش ها حتی افزایش هزینه داشته ایم و در برخی بخش ها بخصوص عمرانی که نیازمند بودجه کافی هستیم، شاهد کاهش ۱۰۰ درصد هزینه بوده ایم.

رجبی تاکید کرد: قانون مواردی را برای شهرداری تعیین کرده که می تواند درآمد کسب کند اما در شهرداری عزمی برای دریافت آن دیده نمی شود، به عنوان نمونه تبصره ۳ ماده ۴۱ کلانشهرها مبنی بر دریافت عوارض آلاینده ها، هیچ کاری صورت نگرفته است، همچنین درصد مربوط به شهرداری از ارزش افزوده که درآمدی پایدار برای شهرداری است و تنها نیازمند شخصی است که پیگیر دریافت آن از اداره دارایی باشد.

وی همچنین به درآمد ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ مبلغی از درصد شهرداری از این منبع درامدی دریافت نشده است و اینها نشان می دهد شهرداری با نیروی انتظامی برای دریافت جرایم رانندگی وارد تعامل نشده است.

عضو شورا همچنین از عدم دریافت عوارض جایگاه های سوخت، ابراز تاسف کرد و گفت: شهرداری حتی توان دریافت یک وام بانکی ۲۸ میلیارد تومانی برای اجرای آسفالت را هم ندارد، فروش اموال رشد ۸۰درصدی منفی داشته و بانک هم ضمانت نامه ملک ۲۴ واحدی شهرداری را نپذیرفته است.

وی تاکید کرد: شهرداری می تواند پولی را که در بانک های عامل بلوکه شده، و روز شمار آن ۲۲ درصد سود است، به عنوان ضمانت نامه بانکی استفاده کند.

رجبی بار دیگر به ممیزی املاک شهر اشاره کرد و گفت: جلسه گذشته نیز به شهردار تذکر دادم تا املاک را اولویت بندی کند، به عنوان مثال به جای صرف وقت و هزینه در ممیزی املاک قلعه سرا، با یک پیش آگهی و بکار گیری یک نیرو در محدوده خیابان تهران که مرکز تجاری و بیمارستانی است، صدها برابر قلعه سرا درآمد کسب کند.

وی در پایان متذکر شد؛ هیات رئیسه جدید شورا توجه بیشتری به بودجه نماید و تلاش نماید تا موارد کسب درآمد محقق شود.

جمشیدی بر پیگیری تذکرات اعضای شورا تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد آرای صادره در کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۵ هستیم و وحدت رویه دیده نمی شود و نیازمند تلاش کمیسیون های شهرداری به منظور یکپارچه سازی سیستم در کمیسیون های مذکور باشیم.

مظفر نیکومنش نودهی عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت که با تاخیر در صحن علنی شورا حاضر شد در ابتدای سخنانش ضمن بیان اینکه امروز به اعتراض به عملکرد شهردار با تاخیر در جلسه حاضر شدم، اظهار داشت: ما را وارد مسائل سیاسی و گروهی نکنید و در این مقطع که باید فعالیت هایی برای شهر رشت انجام شود نباید اعضای شورا یکدیگر را تضعیف کنند و خودزنی نمایند .

نیکومنش افزود: شهردار رشت متاسفانه بدون مشورت با شورای شهر طی یک جلسه در روز جمعه دست به عزل و نصب مدیران می زند و هیچ گونه مشورت و نظری را در خصوص مدیران شهرداری لحاظ نمی کند . این عضو شورا گفت: آقای شهردار به ۱۵ نفر از اعضای شورا دهن کجی می کند و چگونه است که برخی از افراد معلوم الحال بدون مشورت با شورا را در سمت های مدیریتی قرار می دهد و آنهم.

وی خاطر نشان کرد: شهردار در وضعیت بحرانی در حال تعویض ۱۶ مدیر است. وی با بیان اینکه نیروهای مخلص و متعهد درشهرداری کنار گذاشته می شوند افزود: افراد انتخاب شده از کجا صلاحیت گرفته اند، شهردار اگر کسی را می خواهد منصوب کند باید با شورا مشورت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه همگرایی و همفکری باعث پیشرفت شهر می شود، تصریح کرد: موفقیت و عدم موفقیت هر کدام از ما شامل هر ۱۵ نفر می شود.

وی اضافه کرد : مردم رشت برای خدمت گذاری به ما اعتماد کردند و مردم برای سیاست بازی به ما رای نداده اند و در این مقطع افرادی ورود کردند و رایزنی می کنند و این نشانه ضعف شورا است.وی تصریح کرد : اگر شخصی ار مدیران شهرداری ، با رایزنی اعضای شورا وارد شهرداری شده باشد و بقیه اعضا در جریان نباشد این امر را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد .

نیکومنش خاطر نشان کرد : به شخصه این موضوع را پی گیری می کنم، درست است که ما حق دخالت در عزل و نصب ها نداریم ولی وقتی می بینیم کسی از حدود خود تجاوز کرده است آن شخص را مورد خطاب قرار خواهیم داد . نیکومنش افزود: شورا روز به روز در حال کمرنگ تر شدن است و اگر شهردار این مسائل را حل نکند و در زمینه فعالیت هایش با شورا هماهنگ نباشد و تسلیم نشود ما نیز کوتاه نخواهیم آمد .

وی در پایان گفت : جایگاهی که ما در حال حاضر بر آن تکیه زده ایم حاصل فداکاری ها و ایثارگری های جوانان این وطن است و ما باید جوابگوی خون شهدا باشیم .

نیکومنش در بخشی از سخنان خود وضعیت مطالعات رودخانه های رشت و میزان پیشرفت را در صحن شورا گزارش داد، وی همچنین اعلام کرد: طراحی و بهسازی مرکز دفن زباله و مطالعه آن ۳۰ درصد پیشرفت داشته ایم.

وی گفت: مطالعات پایه ای رودخانه ها ۱۰۰ درصد انجام شده است، یکی از حوزه های آن در بخش اقتصادی و اجتماعی ۳۰درصد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و مطالعات تخصصی ۴۰ درصد پیشرفت مطالعه ای داشته ایم.

 

اشتباه کردم به خلیلی رای اعتماد دادم

از آقایان زالفی و عظمتی عذر می خواهم

در ادامه محمود باقری خطیبانی که از زمان نطق محمد علی رفیعی استفاده می رد ، با بیان اینکه کانون مشورت شهردار رشت در جایی غیر از شورا است گفت: بنده به شخصه در انتخاب شهردار رشت اشتباه کردم، و دیگر اعضای شورا نیز که هم اینک گفته بنده مرا تایید کرده و احسنت می گویند لطفا پای امضایی که کرده اند، بایستند.

وی خواهان استعفای شهردار رشت شدند و گفتند: شهر رشت بنده مخالف انتخاب آقای زالفی و عظمتی به عنوان شهردار بودم زیرا نگران سیاسی بازی بودم اما حالا از ایشان غذر می خواهم زیرا الان شاهد سیاسی بازی شهردار هستیم ایشان اپوزاسیون های مخفی دارند که به ایشان مشورت می دهند، کانون مشورت ایشان شورا نیست و شهردار بنیادا شورا را قبول ندارد .

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه شهر ما امروز از سیاست بازی خسته است و ما بسیار درگیر مسائل حاشیه ای هستیم افزود : نامه های اعضای شورا به دست شهردار پاراف نمی شود و نامه ها ی شورا توسط مسئول دفتر ایشان پاراف می شود، نظر اعضا تنها در بخش کمک های مردمی باقی مانده است.

باقری خطیبانی با تاکید بر اینکه کاملا روشن است که شهردار با جریانات بیرون هماهنگ است، خاطرنشان کرد: امروز شهردار نیروهای صدیق شهر را به عنوان عضو فلان حزب و جناح بودن حذف می کند، بنظر می رسد شهردار کمیته انتصابات دارد، امروز بچه های صدیق این شهر به جرم موتلفه بودن حذف می شود، شهردار هر ساعت نزد گروه های سیاسی شهر نظیر موتلفه، مشارکت، اصلاح طلب و غیره است و اصلا در شهرداری نیست تا به امورات رسیدگی نماید.

وی با بیان اینکه شهردار با احزاب و افراد مختلف در حال رایزنی است گفت: شهردار رشت باید با شورا مشورت کند و فکر می کنم که ایشان تمایل چندانی به این موضوع ندارد و تا زمانی که در پست شهردار رشت هستند این حواشی وجود دارد .

شیرزاد بر پرهیز از اختلاف در میان اعضای شورا تاکید کرد

فاطمه شیرزاد ، سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز فرار رسیدن هفته دولت را گرامی داشت و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین خدمات دولت جمهوری اسلامی است. همچنین با یادآوری مراسم روز پزشک این روز را به پزشکان تبریک گفت.

عضو شورا روز داروساز و سالروز ولادت محمد ابن زکریای رازی را گرامی داشت و اظهار کرد: امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی علمی هرچه بیشتر در کشور باشیم.

سخنگوی شورا با اشاره به فعالیت های یکساله شورای چهارم، قانون شوراها را بار دیگر بازخوانی کرد و گفت: نگرش های سیاسی و تنش آفرین سم مهلکی برای شوراست و باید تلاش کنیم بدون جناح بندی سیاسی به شهروندان خدمت کنیم و امیدواریم که اعضای شورای اسلامی شهر رشت با همدلی و همراهی بتوانند خدمتگزاران صدیقی برای مردم باشند و در آینده فعالیت های شاخصی را برای شهر رشت انجام داده و از خود به یادگار بگذارند .

اختلاف نظر و سلیقه در ۱۵ عضو طبیعی است اما اعضای شورا می توانند با همدلی در سال دوم با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شهر را بهتر بسازند.

وی با اشاره به جلسه کمیته بانوان به منظور بزرگداشت ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: جشن های باشکوهی برای دهه کرامت درنظر گرفته شده است، نمایشگاه صنایع دستی، اهدای جایزه به دختران برگزیده کنکور، گفتگوهای دینی، تقویت مهارتهای زندگی نمایشگاه لباس اسلامی، رایگان کردن سرویس های اتوبوس در روز دختر که نیازمند مصوبه شوراست و تقدیر از بانوان محجبه شهرداری و… از جمله برنامه های مصوب شده در کمیته بانوان در دهه کرامت است.

درادامه دستور جلسه در خصوص بررسی لایحه تصویب تایید واگذاری شهربازی پارک قدس رشت قرائت شد و اعضا نظرات خود را در این خصوص بیان داشتند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه