برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزا پایش‌ها از تالاب‌ها و بازار‌های گیلان ادامه دارد

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: رصد و پایش تالاب ها ، بازار‌های فروش پرندگان و مرغداری‌های گیلان برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ادامه دارد.

برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزا پایش‌ها از تالاب‌ها و بازار‌های گیلان ادامه دارد
به گزارش ۸دی سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه  پایش‌ها در نیمه دوم سال به علت شرایط آب و هوایی ، جمعیت قابل توجه طیور و پرندگان مهاجر وحشی افزایش می‌یابد اظهار کرد: بر اساس آخرین پایش‌ها بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان به مشاهده و کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی در برخی مناطق روستایی رشت و آستانه اشرفیه اشاره کرد و افزود : حدود هزار قطعه طیور بومی در ۲ هفته گذشته معدوم شد.
سهراب عاقبتی با اعلام اینکه پرندگان وحشی می‌توانند ناقل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان باشند از حاشیه نشین‌های تالاب خواست با کشیدن توری، آب و دانه طیور بومی را از پرندگان مهاجر جداکنند.
وی همچنین از شهروندان خواست فرآورده‌های دامی و مرغ را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و از خرید طیور از دوره گرد‌ها خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت : علایم آنفولانزاری فوق حاد پرندگان در طیور بصورت کم شدن مصرف آب و دان ، علایم تنفسی مانند آبریزش و عطسه است.
در گیلان ۱۰ میلیون قطعه طیور بومی نگه داری می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه